tilbage

Land Rover Forum  

Index
109741: Kunne godt bruge en anden generator (24-03-2011 09:26:57)
Peer Bonnemann #6234, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.178.170)
Hej. Min generator virker, men lejerne er gået. Er der nogen der har erfaring med at skifte dem så hører jeg gerne

mvh. Peer
Index
109742: sv: Kunne godt bruge en anden generator (24-03-2011 10:41:14) (svar på 109741)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Peer,
Det er rimeligt at gå til, der er jo forskellige typer, Bosch eller Lucas typen, der er forskel på hvordan kulholderne er monteret, men elleres er det samme fremgangsmåde, jeg plejer at starte med at afmontere remskiven, derefter afmonteres bagdæksel/kulholder,(hvis ikke kulholderen afmonteres inden generatoren deles på midten, kan man komme til at knække kullene).

Så afmonteres de 3 - 4 lange skruer der holder halvdelene sammen, nu kan den så deles i 2-3 dele alt efter type, nu burde du så stå med ankret i hånden der er så et leje i hver ende, husk når du skal montere de nye må du ikke presse eller slå på yderringen, men kun på inderringen, ellers bliver der små mærker fra kuglerne i sporet, og det forkorter levetiden betagtelig.

Er der "dybe" spor i de to kobber ringe kullene køre på, kast det hele sammen igen og køb en ombytter.

God arbejdslyst

Per - med kun ET e ;-)