tilbage

Land Rover Forum  

Index
111462: V8 bliver meget varm (06-06-2011 10:12:40)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.21.223)
Hej

Min 110" defender 1988 V8 bliver meget hurtig varm og går helt op i det røde felt, der er masser af vand på, elblæser køre på højtryk, kølesystem gennem skyllet, hvad kan være galt. ?
Den skal virke inden den 18 Juni til Børnearr. i Høvelte.

Husk der er GRATIS transport over Storebælt i forbindelse med børnearr. ,og der er Grill/hygge lørdag aften som tak for hjælp. overnatning i medbragt telt/campingvogn

Hilsen
Peter / 2055
Index
111463: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 10:24:06) (svar på 111462)
Lasse Steffens Pedersen #8479, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.57.2.72)
Nu er jeg ikke den store mekaniker. Men det lyder som om der ikke er flow igennem dit køle system. Muligvis en termostat der ikke åbner eller en defekt vandpumpe.

Mvh
Lasse
Index
111464: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 10:31:11) (svar på 111463)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.21.223)
Hej

Vandpumpe er ny og termostaten er fjernet, motor har kørt 3000 km efter total adskildelse og samling med ny dele
Peter
Index
111465: sv: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 10:54:04) (svar på 111464)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.109.119.211)
Mål den reelle vand temperatur med termometer.
Kontroller korrekt modstand på temp føler ved given temp.
Test temp viser med variabel modstand.
Passer føler modstand med temp viserens modstands behov.

Luft i systemet?

Med venlig hilsen
Stephan
Index
111466: sv: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 10:54:51) (svar på 111464)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.39.17)
Bliver motoren varm ? eller er det bare instrumentet der viser at den er varm ?

Struntze
Index
111470: sv: sv: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 13:10:33) (svar på 111466)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.103.2)
Hej Peter

Kunne det tænkes, det er blevet meget varmere i vejret og din el-blæser ikke er kraftig nok. Jeg har også lagt mærke til min varmemåler på V8'eren gik lidt over middel i weekenden, har godt nok viskose-vindmøllen på.

Mvh
Mads

Index
111473: sv: sv: sv: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 14:18:48) (svar på 111470)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.39.17)
Var på stranden og spise is i lørdags med min V8 - på hele turen der blev kørt i astadigt tempo for at nyde vejeret - startede mine blæsere ikke en enste gang ! jeg kunne lige prese temp op på ½ varm.
Har godt nok monteret 25% overstørrelse køler, men der sidder et spil og en oliekøler til aut. gearkassen i vejen.


Struntze
2005
Index
111476: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 20:18:22) (svar på 111473)
John Sejr Pedersen #4785, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.194.115)
Hej. Det lyder som om kølersystemet ikke er helt tæt, hvis der ikke kan dannes tryk i systemet bliver den meget varm. Prøv at tage en handske på og tryk på slangen når den er varm. hvis den ikke er helt hård, er systemet ikke tæt og dermed bliver den varm. John Sejr
Index
111477: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 bliver meget varm (06-06-2011 20:24:19) (svar på 111476)
John Sejr Pedersen #4785, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.194.115)
Hej igen. tjæk de 2 dumme små slanger over vændpumpen, de kan lave mange ulykker. ikke altid nemme at få tætte. John Sejr
Index
111480: sv: V8 bliver meget varm (07-06-2011 09:50:12) (svar på 111462)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Peter,

Håber du får løst dit problem så du kan være med den 18. i Høvelte.

Hvis ikke den mangler vand, tror jeg det er begrænset hvor meget den har været for varm, Temp. stiger når man slukker motoren, fordi alt køling forsvinder, med mindre der er en el-blæser på der fortsætter med at køre, hvis den er for varm sker der tit det at den står og smider vand ud af ekspensionsbeholderen kort efter man stopper motoren.

Det er ikke rigtigt at den bliver varm hvis der ikke er tryk på systemet, tyrkket hæver kogepunktet, mange el-blæsere starter først lige under 100 grader.

Det lyder ikke rigtigt at den skal blive meget hurtig varm uden termostat monteret, kunne godt tyde på at din køler ikke er for god længere.

Hvor om alting er må du som flere har været inde på have taget temperaturen på dyret, det gør du gennem den øverste kølerprop, har du et stege/grilltermoneter kan det fint bruges, den skulle gerne ligge omkring 90 (verry vell done)

Din termostat kontrollere du ved at smide den i en gryde med vand i og så varm det op, hold øje med hvornår og om den åbner, og tag temp på vandet, der står på termostaten hvornår den skal være helt åben, er den ok så monter den igen.

Mit bedste bud er at din køler står til en udskiftning, fordi den også bliver hurtig varm uden termostat.

God arbejdslyst

Per
Index
111481: sv: sv: V8 bliver meget varm (07-06-2011 13:26:45) (svar på 111480)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
I min verden er der kun to muligheder en ny køler eller en anden vandpumpe, når vandet cirkulerer så skal der ske en afkøling i KØLEREN hvis ikke så har Per givet svaret , det er ikke så svært.
MVH Jens E der har overblikket.
Index
111482: sv: V8 bliver meget varm (07-06-2011 20:07:34) (svar på 111462)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.185.133.162)
Nu er din køler ikke pakket med mudder ?
Index
111507: sv: sv: V8 bliver meget varm (09-06-2011 12:39:16) (svar på 111482)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.89.116.244)
Jeg har desværre erfaring med at en forvarm V8.
Det viste sig at være stel forbindelsen, der var synderen.

(to værksteder kunne ikke finde fejlen, som jeg brugte tre måneder på at få løst).

Stel forbindelsen kontrolleres nemt med et kabel start kable fra minus på batteriet til et punkt på motoren, f.eks. der hvor den kan løftes.

Index
111805: sv: sv: sv: V8 Så kom den af med hedeturen (20-06-2011 23:55:13) (svar på 111507)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.21.223)
Hej
Tak for alle svar, jeg fik kontroleret tænding, alle stelforbindelser,og ledninger til Kenlow fik nye kabelsko, det var tiltrængt,af med øverste kølerslange og vandslangen ned der, fuld tryk på vandet så det blev skyllet ud igen ved køler nederst, frisk vand/kølervæske på, justeret temp på kenlow thermostat, og vupti så virkede det hele igen. Tak for hjælp.

Peter