tilbage

Land Rover Forum  

Index
112204: VIN Nummer (05-07-2011 09:56:02)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.78.169)
Hejsa.

Jeg sidder lige og bestiller dele til min LR Defender fra 1986,

Jeg vil feks have nogle nye manchette til swiwle husene.

I følge min Parts manual fra 1994 til årgang 1987 og op efter, passer reservedel RTC3826 til en bil med op til VIN nummer LA930434.

Nu kommer så det dyre spørgsmål, passer denne del på min bil når jeg har stel nummer SALLDHAC7BA252874?

Jeg har fundet denne side, men den giver mig ikke lige det svar jeg søger...

http://www.landroveroneten.com/cgi-bin/vin_checker.cgi?vin=salldhac7ba252874&action=Check+my+VIN
Index
112206: sv: VIN Nummer (05-07-2011 10:48:58) (svar på 112204)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Din bil er ikke en Defender, men en 110" også kaldet One-ten.
Du må lige forklare den manual lidt nærmere..enten har du skrevet forkert ellers ved jeg ikke lige havd du mener med 94-87 og op??
Iflg Clifton er din bil som herunder, er det korrekt?

SAL Manufacturer code: Land Rover
LD Model: Defender (for early models: Ninety, or One Ten)
H Wheel base: 110 inch
A Body type: 2-door: Pickup, hood cab, truck cab, or soft/hard top
C Engine type: 2.5 litre diesel (model 12J)
7 Steering and transmission: Right-hand drive (RHD), 5-speed manual (LT85, LT77, LT77S, R380 or other)
B Model year: 1985 to 1987
A Assembly location: Solihull, UK
252874 Serial number

Skal du have manchetter?? De er vist ikke lavet originalt, men er noget ekstraudstyr..
Iflg. det reservedels nummer du oplyser så lyder det som denne: http://www.johncraddockltd.co.uk/store/results.php?s=RTC3826
Og det skal nok passe...
Index
112207: sv: sv: VIN Nummer (05-07-2011 11:07:54) (svar på 112206)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.78.169)
den reservedel manual jeg har er udgivet i 1994. men ter er til biler fra 1987 og op efter siger forsiden.

okay så bliver den frem over kaldt en 110 og ikke defender:-)
måske skal jeg så lige have det klister mærke af den også:-)

Bilen er en ex militær vogn fra uk, så det er nok derfor at der er manchetter på den.

men når man skriver op til eller fra VIN xxyyyyyy så er det altså de sidste 8 cifre i ens stelnummer der henvises til!?

delene har de så også ved paddock, der har jeg en hel liste med ting jeg skal bestille.

mvh
Maarten
Index
112209: sv: sv: sv: VIN Nummer (05-07-2011 12:32:29) (svar på 112207)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Ok det lyder som om at din parts manual er fin!
Rooolig :) Folk bliver tit lidt mopsede når man siger at
deres "Defender" ikke er en Defender, men en 90 ell 110.
Der er en hel del forskelle og det er jo vigtigt når der bliver spurgt efter råd, og specielt når der skal bestilles dele hjem :) Klistermærkerne er "civil opgradering" :)
Ingen tvivl om at det er en god ide med manchetter - ville ønske at jeg selv havde det på mine biler..
Jo, jeg er enig i det med de sidste 8 bogstaver/cifre.


Index
112224: sv: sv: sv: sv: VIN Nummer (05-07-2011 20:38:39) (svar på 112209)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.226.71)
Hej Ole

Hvorfor er det ikke en Defender?

Og hvad er forskellen?

Jeg læser også stelnummeret som værrende en LD = Defender.
(linie to)


MRh
Hans
Index
112225: sv: sv: sv: sv: sv: VIN Nummer (05-07-2011 21:09:46) (svar på 112224)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Altså Land Rovers grundmodel hed bare Land Rover indtil 1983. De lavede jo ikke andre, hvis man ser bort fra SUV'en der jo hed Range Rover. (Så er der et par militær modeller og et par braksnudede lastbiler fra 60'erne men dem ser vi bort fra) Alt efter generation hed de serie 1 og serie 2 osv. (Lidt ligesom Escort MkI og MkII og Mk III osv) Meeen omkr. 1983 kommer så en helt ny grundmodel, med større akselaftand og skruefjedre osv. For at understrege fornyelsen kom disse ikke til at hedde Serie 4 men "Ninty" og "One-ten" efter akselafstanden der tilnærmelsesvis var på henv. 90" og 110"
Men da markedet for suv'er stiger, introducerer Land Rover en model mere. En mere økonomisk overkommelig SUV, nemlig Discovery. Og så syntes man at grundmodellen også skulle hedde noget smart, så det blev til "Defender" Nogen mener at navnet først kom med TDi-motoren i 1990 nogen at det kom allerede i 1989 med introduktionen af Discovery, men så har coniseurs jo det at strides om. :)

Så kort sagt en Defender hedder ikke Defender før omkr. 1989-90. Ikke at der er den store forskel, men lidt er der tilsyneladende.

Mvh Niels.
Index
112228: sv: sv: sv: sv: sv: sv: VIN Nummer (05-07-2011 22:34:19) (svar på 112225)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.226.71)
Takker Niels.

Det gav lidt mere lys.

Men, dvs. at jeg slet ikke er ejer af en Defender. (SALLDVAC8AA2XXXX) Men en gammel skrammelkasse af en 90"/Ninty ? ;)

Så tror da fa.... at det hele klappere, rasler, ryster og banker når jeg kommer over 90km. Og det trækker ind af pommeren til når jeg drejer til højre.

Men hvorfor er det lige jeg sidder og smiler fjoget når jeg køre i den? Jeg burde jo føle mig snyt så vandet driver :)

MRh
Hans
Index
112233: sv: sv: sv: sv: sv: VIN Nummer (06-07-2011 09:08:33) (svar på 112224)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Som Niels skriver, Tdi og skivebremser bag. Sikkert også noget andet...

"Så tror da fa.... at det hele klappere, rasler, ryster og banker når jeg kommer over 90km. Og det trækker ind af pommeren til når jeg drejer til højre.

Men hvorfor er det lige jeg sidder og smiler fjoget når jeg køre i den? Jeg burde jo føle mig snyt så vandet driver :)"

Okay, den var grinern - go humor :)