tilbage

Land Rover Forum  

Index
112837: Fik I så kørt noget kronvildt over? (29-07-2011 20:46:11)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej

har lige været på besøg hos LAXI. Desværre blev det ikke til så meget da den gamle gule drillede og resten af familien også skulle underholdes. Men nogle timers frikøsel i Oksbøl-terrænet blev det da til.

På en parkeringsplads i Vejers stod en ældre mand pludselig og gloede på den lettere mudrede (og bulede) gamle gule. Jeg spurgte så om jeg holdt i vejen. "Næ nej" grinede ham og gestulerede mod bilen. "Sikke den ser ud!" udbrød han. Og ganske begejstret over at have mødt en interesseret sagde jeg "Ja, Land Rover klubben holder landsarrangement her i denne uge..." Inden jeg nåede at sige mere, rystede han på hovedet og vrissede; "Ja ja, det ved jeg!" Og så kom svineren: "Har I så fået kørt noget kronvildt ned?" Hvad kunne jeg svare? Med mit mest sarkastiske smil, sagde jeg: "Ih ja! Det er det vi gør. Vi brøler igennen terrænet mens vi pløjer buske og krat og små træer ned og har vildet løbende fra vid og skræk foran. Når vi er i rigtig godt humør, smider vi nogen fulde bønderkarle op i ladet, der skyder vildt omkring sig mens de tyller dåsebajere! Det er jo det vi off-roaders gør!" Så grinede han afvæbende mens han slog ud med armene, og for øvrigt fordampede.

Hvad vil jeg så sige med det? At den formaning jeg fik af Benny da jeg tjekkede ind om ikke at køre udenfor spor og afgrænsninger, ikke var sagt for sjov. Det kan godt være at vi selv mener at navnet "Land Rover" har en anden og højere valør end andre 4x4-mærker, men der skal ikke meget til før nogle uden særlig passion for biler eller off-road får bekræftet deres fordomme.

Men ellers tak for besøget i et af Danmarks smukkeste vilde naturområder. Flot at det trods fordomme og modstand er lykkedes Region Midtjylland at åbne det for DLRK. Håber vi får lov igen en anden gang.

Med venlig hilsen Niels
Index
112838: sv: Fik I så kørt noget kronvildt over? (29-07-2011 20:57:46) (svar på 112837)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.94.152.41)
har også været derovre et par dage og må sige at jeg følte mig målt og vejet når man stod i kø i superbedst i blåvand, med alle de fine ferierende gæster der også skulle handle ind til aftensmaden.

Ved ikke om det var mærket på min t-shirt eller manglende V-hals i Poloén, men kunne godt mærke at de ikke mente vi hørte hjemme der.

bortset fra det var det et fantastisk arrangement der var stablet på benene, og en rigtig fin lejer.

god stemning og super hygge.

ikke mit sidste landsarrangement.
Nicolai
Index
112841: sv: Fik I så kørt noget kronvildt over? (29-07-2011 22:14:35) (svar på 112837)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Der er en del lokale der ikke er vilde med hverken forsvaret eller diverse klubber der køre i terrænet.
Desuden er en af de store offroad klubber lident populære derover, jeg har desværre selv set hvordan de dominerede ALT i området.
En skam jeg ikke fik tid, ville satme gerne en tur til Oksbøl igen.

Og pas på i nordenden af terrænet imorgen,.... der skydes hehe.

Henrik.
Index
112874: sv: sv: Fik I så kørt noget kronvildt over? (31-07-2011 19:35:23) (svar på 112841)
Anders Tommerup #6899, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.31.77)
Jeg har været der hele ugen og kun mødt positive lokale!