tilbage

Land Rover Forum  

Index
113639: bøjle til lw (24-08-2011 12:57:03)
Peder Kjer Jessen #7519, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.44.134.34)
jeg vil gerne have monteret en styrt bøjle i min lw, men jeg ved ikke hvad rør type jeg skal bruge?? tænker på rør tykkelse og gods tykkelse. konstruktionen har jeg en ide om
men er der nogen med godt forslag tager jeg gerne imod dem, enste krav er at den skal passe sammen med ruf stativet, da min lw gerne skulle fremstå så org som mulig
mojn mojn peder
en rigtig lw ejer :)
Index
113640: sv: bøjle til lw (24-08-2011 13:51:19) (svar på 113639)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Der er noget på Britisk her:

3.1. The minimum material specification for all tubing will be nominal 38mm / 1½" bore steel "blue band" tubing to BS 1387. (This will actually be nearer 42mm / 15/8") This has a minimum wall thickness of 3.2mm / 1/8" and a minimum outside diameter of 48.3mm / 17/8". See table below for practical imperial and metric stock sizes. Tensile strength will be between 320 - 416 N/mm2. Yield strength will be at least 195N/mm2. Tubing which exceeds this specification is recommended where the outside diameter at least matches the above type and a minimum nominal wall thickness of 2.5mm where the quality and origin can be traced.”

Se meget mere her:

http://www.alrc.co.uk/new%20regulations/rbq03.htm


..............altså hvis du vil gøre helt rigtigt og til dit eget bedste.

Mvh
Kenneth Poulsen- der lige nappede Kjøllers link. ;)
Index
113644: sv: bøjle til lw (24-08-2011 16:52:50) (svar på 113639)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg overvejer ligeledes at anskaffe mig en Lightweight, og jeg overvejer derfor også hvad jeg skal gøre med hensyn til væltesikring.
Jeg har overvejet om det kan lade sig gøre at lave et bur der kan bruges i stedet for Hood sticks til softoppen.

Er der nogen, der kender noget til et sted hvor det kan fås? Det skal helst gå helt frem til forruden og ned til gulvet ved a-stolpen. Der må gerne være diagonal bag forsæderne, og skråstivere i længderetningen fra "b-stolpen" og ned til gulvet eller ladkanten.

Desuden må det gerne være "Bolt-in" så der ikke skal laves de store huller, hvor rørene går gennem pladerne, med der imod kun fire 8-10 mm. huller, der hvor buret går gennem karrossen. Det gør ikke noget at der skal svejses beslag på rammen.

Jeg mener det ville være en æstetisk og samtidig fornuftig måde at få sin vetaranbil til at være sikker i terræn og samtidig se rimelig autentisk ud.

MVH Jakob E S
Index
113646: sv: sv: bøjle til lw (24-08-2011 18:01:55) (svar på 113644)
Peder Kjer Jessen #7519, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.44.135.34)
hej jacob

prøv at kontakte christian fra hillerød, han har lige købt mit bur som er lavet som du beskriver det.