tilbage

Land Rover Forum  

Index
113719: 200 tdi (27-08-2011 19:17:52)
Steen Madsen #7957, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.136.112)
er blevet tilbudt en 200 tdi til min serie III, motoren sælges for 16.000 og 12.000 i montering, det er fra LRParts, er det en rimelig pris...
Index
113721: sv: 200 tdi (27-08-2011 19:33:41) (svar på 113719)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Du kan købe en hel Disco i Britanien, med en 200tdi der har kørt omkring 200.000km for 3-5.000,- dkr.

Efter min mening skal der være 2 års 100% garanti og jeg mener garanti ikke reklamationsret, på en motor til 16.000,- kr.
Jeg syntes det lyder af mange penge for motoren.

12.000,- kr for montering er 3½ dages arbejde, det er vel OK.

Syntes jeg ;)

Mvh
Kenneth Poulsen - der har seriebiler i nærområdet der har opgraderet til 200di for 5-7.000,- kr for motorerne.
Index
113723: sv: 200 tdi (27-08-2011 20:30:51) (svar på 113719)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.145.156)
Glem det Steen
Jeg har set et par eksempler for meget, på hvad det er de laver i Skanderborg. Det er ikke pænt arbejde og det er ikke lovligt.

Bliver du impliceret i et uheld med sådan en bil, risikerer du at din forsikring ikke dækker.

Hvis den øvelse skal være helt lovlig skal du forbedre bremsesystemet tilsvarende. Det var ikke sket på de biler jeg har set.

I øvrigt er det alt, alt for dyrt...
Index
113724: sv: sv: 200 tdi (27-08-2011 21:23:56) (svar på 113723)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.197)
Nogen vælger,at lægge en 200 uden ti, hvilket giver ca. 87 hk...
om LR parts kan jeg ikke udtale mig; kender dem slet ikke... men, selvom du lægger små 30.000 på bordet, så får du altså ikke en Serie-bil, der er 30.000 DKK mere værd...
Er du træt af 2,25 maskinen, så find en 2,5, der er en ganske udmærket og slidstærk motor..
Husk lige på, at Serie-bilerne er konstrueret helt tilbage i 1950erne og kun er undergået de mest nødvendige 'modernisering'. det er en hyggebil...
Ønsker du en højere marchhastighed, så køb en Defender med 200 eller 300 tdi.
Her passer bremserne også til konstruktionen.
Index
113733: sv: sv: sv: 200 tdi (28-08-2011 09:20:39) (svar på 113724)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.62.22)
Hej

Jeg tror at de fleste gange hvor man opgradere med større eller anden motor i sin LR, så kan man ikke regne med en svarende prisstigning.

Prisen hos LR-parts er jo sværd at gennenmskue. er det en nyrenoveret motor - disse kan sagtens skaffes og koster hurtigt 12.000,- i indkøb i UK. Når nu det er et pro. værksted så skal de jo leve af det og har derfor nok en timeløn på mellem 350-500,- kr. eks. moms.

Og ja LR-parts har et meget varieret ry.

Men kan man finde en 200TDI, tager turboen af og for en bekendt til at ligge det i, så kan det da klart gøres billigere.

Venligst
Morten
Index
113734: sv: sv: 200 tdi (28-08-2011 09:29:32) (svar på 113723)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.108.128.227)
"øvelsen" med at lægge en 200TDI i en 88" bliver vist hverken mere eller mindre lovlig fordi man laver en mere eller mindre lovlig - men meget tiltrængt forbedring af bremsesystemet.
Den under optimale forhold opnåelige tophastighed -ned ad bakke - medvind - forøges jo ikke, med mindre man ændrer gearingen. Den tilladte totalvægt forøges jo heller ikke Derfor forringer man jo ikke set-upp'ets bremseevne ved ilægning af en 200TDI, i forhold til det orriginale set-up med en 2 1/4 l.
Det er vel køretøjets hastighed og vægt der er betemmende for bremsernes dimensionering og ikke motorens ydelse. Men vi kan hurtig blive enig om at en optimering af en seriebils bremser under alle omstændigheder er meget ønskelig.

Med hensyn til om en arbejdsydelse er "alt, alt for dyr" afhænger det vel af efterspørgerens økonomiske formåen og villighed til at betale.
Hvis en køber til en given vare har et rådighedsbeløb der er 5 gange mit, så oplever han vel kun varens pris som en 1/5 af den belastning for hans økonomien som jeg.

Med 200TDI, disc-brake hilsen
Peter
Index
113735: sv: sv: sv: 200 tdi (28-08-2011 09:54:19) (svar på 113734)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.197)
Nu kan jeg kun svare på, hvad der gælder for M3 - altså store busser, men der er bremsekraften afhængig af køretøjets totalvægt og motorydelsen. Jeg kan ikke se, hvad motorydelsen har med det at gøre, men ved syn i Aabenraa fik jeg forklaret, at det har med køretøjets accellerationsevne at gøre!!! Så blev jeg det klogere.

En Serie-bil med standardbremser ( ikke fra 1-ton-modellen ) skal køres med omtanke, idet der kan være en totalvægt op til 2,7 tons.

Det ville være ønskeligt, om der fandtes EU-godkendte opgraderingssæt for Serie-bremser...
Index
113747: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (28-08-2011 19:04:21) (svar på 113735)
Steen Madsen #7957, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.136.112)
siger hermed tak for de gode råd.

det anede mig at det var for dyrt, men at LRParts er et dårligt værksted vidste jeg ikke.

vil så prøve at finde en 2.5 diesel.

med landrover hilsen

steen
Index
113754: sv: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (28-08-2011 20:22:33) (svar på 113747)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Nu vi er ved 200tdi, passer de på en LT95 gearkasse som dem i RR og 101" monstro?

Higgings.
Index
113859: sv: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (30-08-2011 14:41:29) (svar på 113747)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hey Steen
Har selv prøver manøvren hos LR parts og DET GØR JEG IKKE IGEN, så er det sagt.
Har haft en 2,5 L i den gamle LW den kørte godt.
Nu er der 2,25 L I bissen
MVH JE
Index
113951: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (31-08-2011 23:29:59) (svar på 113859)
Johannes Jakobsen #5810, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.42.47)
Godaften derude

Nu er det ikke for at starte en større diskussion, men hvis man forøger en motors ydelse, vil man også opnå en højere acceleration. Og hvis vi antager at vægten/massen af bilen forbliver stort set uændret på nær nogle kilo, så vil de to faktorer give en større kraft. Og den større kraft skal kunne stoppes igen. Ergo stærkere/større bremser.
Jeg fik fornøjelsen af at køre som passager i en Defender 90'' som har denne hersens 2,8 L TGV-motor. Der er ikke skiftet gearkasse/gearing. Og den er som standard født med en 300 Tdi. Og målt med GPS spadsere den uden de store problemer 170 km/t. Mod en standard topfart på 125-130 km/t.
Personligt ville jeg også hjertens gerne liste en 200 Tdi i min 109'', men hvis man skal følge lovgivningen, så kan det nok bedre betale sig som det bliver nævnt at finde sig en 2,5 l maskine.
I forhold til 2.5 diesel-ydelserne på 67bhp @ 4000 rpm 114 lb ft @ 1800 rpm kontra 200 Tdi-ydelserne på 2.5 200 Tdi 111bhp @ 4000 rpm 195 lb ft @ 1800 rpm så giver det 16 kmt lavere topfart... Hvis det er det der udslagsgivende for valget.
Den eneste gang jeg har måtte forbande en land rovers topfart var da min lillebror fik en kraftig allergisk reaktion og vi skulle finde et hospital hurtigt... At køre civil udrykningskørsel i en 109'er taber lidt pondus når man alligevel bliver overhalet på landevejen af en skamtunet Saxo.

Mvh
Johannes
Index
114012: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (02-09-2011 01:41:41) (svar på 113951)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.252.238)
Jeg vil nok mene; en TGV 2.8L (standard 135HK.) er vist ikke som "Rigth out of the drawer" dersom den kan bringe en 90" op på 170Km/t. Prøvede for år tilbage, hos Bertelsen, en "demonstrator" 110" med en sådan motor og var egentlig ikke imponeret. Den du har oplevet har sikkert været med den ganzen molevitten- stor intercooler, tunet motor herunder specialturbo osv. Skal man holde sig ad dydens smalle sti mht. større motor, tillades en 109" op til små 90HK, dersom 109"eren er født med 4cylindret. Dvs. 2,5L TD m. 85HK. 2,5L
benzin også m. 85Hk. Eller 2,8L TD fra Daihatsu Rocky m. 88hk. Eller tunet 2.25L benziner. Med kraftigere motor bør man nok få seriebilen gearet op, dels for at undgå den splittes ad ved de høje omdrejninger, dels for brændstoføkonomi. Min erfaring med seriebilsbremser er de egentlig er effektive nok fra nyt, calamiteten er der så straks ved kørsel i mudder op til tromler, så bliver både tromler og bakker rillede og ujævne med nedsat bremseevne til følge.