tilbage

Land Rover Forum  

113913: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 11:42:59)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
113914: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 11:47:15) (svar på 113913)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Et par billeder ..
113915: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 11:47:38) (svar på 113913)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
...
113916: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 12:51:57) (svar på 113915)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.18)
Så må vi da håbe på, at den nye Defender også komme i full size: 110 og 130"
Bilen er jo kun interessant, hvis den også har samme pladstilbud som de nuværende store modeller.
113917: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 12:59:23) (svar på 113916)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.90.201.14)
det er skudda ikke nogen defender!
det er en overdesignet freelander!

Det gode ved defenderen er da netop at man kan
Kravle på den,
Binde/bolte ting fast på den uden at det ser dumt ud,
Hoppe på den,
Spænde kæder fast i den og trække/skubbe rundt med træstammer,
Mokke ting ind bagi uden af være bange for at interiøret bliver ridset,
hvis den får en bule så gør det enten ingenting eller også kan man banke det ud med hammer.

prøv du at svejse trækøjer i kofangeren på den der, eller kravle op på kølerhjelmen for at nå noget højt, eller skubbe en 12m stamme rundt med den.

efter min mening behøver defenderen ikke et stilløft, folk køber den jo stadig, så hvorfor lave den om til en cafe-bil dem er der sku nok af.

ud med plastik kofangere og interiør og ind med stål og alu!

undskyld min umådeholdne galde, men synes at den nye defender totalt har misset hvad konceptet "defender" går ud på.
113921: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 13:19:20) (svar på 113917)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hmm og jeg vil da godt se den i wolf udgave ;-).

Håber min gamle Ninty holder min tid ud.

Med venlig hilsen
Per
113924: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 13:31:22) (svar på 113921)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Som der står i artiklen. "Land Rover can no longer rely on military contracts" Udviklingen er vist løbet fra lette feltkøretøjer uden panser.

Mvh Niels
113935: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 15:27:05) (svar på 113917)
Christian Erik Stormark #4332, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.120.95.203)
Du glemte at nævne, at lade hunden ryste vand og mudder af sig inden for. I dette tilfælde burde der måske være viskere indvendigt.
I øvrigt har du helt ret; den der har intet med en rigtig defender at gøre, det er et afbetalingslokum købt for en fordampet friværdi. Den er skabt til at lave store regninger hos mekanikeren, bruge meget brændstof og gøre damerne iført gummistøvler, affarvet hår og oilskinsjakke i Charlottenlund misundelige.

Chr.
113965: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 10:28:03) (svar på 113917)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)

Tøv en kende!

Ganske som vi er holdt op med at klæde os i vadmelskofter, stakke hø med to- eller tregrenede tyve, kommunikere med gåsefjer og blæk, kastrere smågrise med udtjente barberblade og har ladet tilværelsen invadere af Transformers, iPads og en springflod af syntetiske produkter, er også biler i stadig forandring.

Tiden går og man kan enten gå i stå eller følge med.
Sådan er det i bilernes verden.
Land Rover må forholde sig til den virkelighed, selskabet er omgivet af; krav til miljø, sikkerhed og energieffektivitet foruden aggressive konkurrenter.
Vilkårene er simple: Følg med eller forsvind.

I Gaydon vejer både fortiden og nutiden tungt på vægten; målet er at skabe en symbiose af den historiske arv og fremtidens krav.

En yderst krævende opgave, som tages meget seriøst.
DC100 er et koncept, der skal optimeres.
Reaktionerne på den afslørede konceptbil bliver utvivlsomt brugt som pejlemærker, men der er næppe grund til at forvente et reaktionært slutresultat.
Der er kun én vej for Defender: fremad.
Ellers er den dømt til forvisning i de bilhistoriske annaler.

Designchef Gerry McGowern:
... details are still scarce, the Land Rover design team has aimed for what it calls a ”functional and purposeful design“ that celebrates the practicality of the original.
”This isn’t a production-ready concept, but the beginning of a four-year journey to design a relevant Defender for the 21st century“.

DC100 er langtfra færdigudviklet, men der bliver under alle omstændigheder tale om et målrettet og funktionelt design med respekt for originalens praktiske anvendelighed.

Administrerende direktør Colin Green:
”If we get it wrong, we are messing up one of the industry’s biggest icons“.

Det står krystalklart for ledelsen i Gaydon, at det er en tung arv, som skal løftes uden at ridse lakken på en af bilindustriens stærkeste ikoner.

DC100 er baseret på chassisplatformen fra Discovery med uafhængigt ophængte og affjedrede hjul og Terrain Response. Land Rover nøjes ikke med at udvikle en ny Defender til nyudviklede 4-cylindrede benzin- og dieselmotorer, men også til den hybridteknologi, der utvivlsomt kommer til at præge udviklingen af biler fremover.

Så lad os give den nye Defender en chance for at få hjulene til jorden, før den dømmes.

Med vink og Landyt-dyt fra en glad Defender-ejer med et åbent øje for dagen i morgen

Morten
113970: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 11:51:03) (svar på 113965)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja det er meget godt, Morten. Selvfølgelig skal Land Rover følge med tiden, men det ændrer ikke på at en æra er ved at være slut. Med mindre Defenderen bliver en alu-karosse boltet på en chassis-ramme og med mulig hed for at skifte ladopbygning, udstyr og top, som på de nuværende, så er der ikke noget tilbage af det oprindelige koncept. En del af Land Rovers charme er og har altid været at der var tydeligt slægtsskab med den oprindelige Land Rover og den nuværende grundmodel.

Man kan sige det er ligesom Ford's model F pickup. Det er muligt at det var en revolutuionerende bilmodel da den kom frem, i kraft af at det var den første bil der fra bunden var designet som Pick-up. Ford påstår selv at deres Model F er verdens mest producerede model da den stadig bygges og altså har været en del af Fords model-linie de sidste 60 år. Men jeg vil vove den påstand at en Model F fra 1948 ikke har meget at gøre med en fra 2011. Ud over altså at det er en Pick-up med et Ford emblem.

En VW Caravelle fra 1950'erne eller 60'erne har jo heller ikke meget at gøre med en moderne Caravelle ud over at det er en minibus/camper

Men både VW og Ford har jo også skulle følge med tiden.

Noget siger mig at det samme vil gøre sig gældende med den nye Defender. Det er muligt det bliver en lidt mere hårdfør utillity-agtig off-roader, endda en med habile terræn-egenskaber, men at påstå at den har andet til fælles med en klassisk Land Rover end navnet vil jeg påstå vil være en tilsnigelse. Hvis designet ændres ret meget mere end det allerede er vil den kommenede Defender få meget svært ved at bevare den særlige Land Rover aura, som har hængt ved mærket siden begyndelsen. Så skal det da være et retro-design som man har set det hos bla. VW og Fiat.

Som sagt, med udfasningen af den nuværende Defender, vil en æra slutte. Præcis som damp er blevet udfaset på jernbanenettet og den daglige mælkeudbringning er indstillet og alt mulig andet der var en gang. Det kan man så trække på skuldrene over eller blive lidt nostalgisk over.
114004: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 20:30:02) (svar på 113970)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Hej Niels

At en æra slutter, når den nuværende Defender efter planen erstattes med en ny modelgeneration i 2015, er vi godt blive enige om.

Sådan var det også, da Serie-bilen med tilbagerykket køler, 2.25-liter motor og bladfjedre m.m. i starten af 80'erne blev erstattet af OneTen og Ninety med 2,5 liter motor, skruefjedre og nyt karrosseri.

Ligesom Serie III vel kan ses som et ”leap forward“ i forhold til det oprindelige forlæg fra 1948.

Etcetera.

Det hindrer efter min ring mening ikke at se generationsskiftene som et sammenhængende forløb blot fordi en æra følger en anden.

Ellers ville man vel heller ikke se mange betegne tidligere modeller som Defender, selvom navnet først blev anvendt fra 1989 i forbindelse med lanceringen af Discovery.

Med al respekt og usvækket åndsfællesskab
Morten (Smiley)
114008: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 20:59:25) (svar på 114004)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hmmm, Morten. Det er muligt at der er tale om et forløb. Det er der vel også for Ford F Pick-up og Caravellen? Men meget designfællesskab synes jeg nu ikke der er tale om.

Golfen afløste jo også boblen, men det blev den jo ikke en "New Beatle" af. Heller ikke selv om man bare havde kaldt den VW.

Men du og andre har ret. Tiden er løbet fra den gamle kummefryser. Det er vel de færreste landmænd, forst-folk mv der rent faktisk køber Defenders. De køber Nissan Navara el. lign. Selv i England. Det er vel strengt taget kun entusiaster der køber Defender? Selv blandt de proffesionelle købere.

Næ den lille købmand er lukket, de fleste landsbysmedier har for længst drejet nøglen om. Nu ligger THansen og Bilka ude ved omfartsvejen, og vi har allesammen fået internet og fladskærme og små femstjernede NCAP plastik-biler og Land Rover er blevet en luksusbil for anglofile velhavere. (eller bare velhavere)

Så er vi nogle stykker der af nostalgiske årsager holder fast i de gamle og i glimt oplever en verden af i går, hvor man stadig kan kigge ind til den lokale smed og få lagt en svejsning for to bajere uden at skulle bestille tid på nettet, og uden at der skal bestilles special-dele hjem fra Asien.

mvh Niels
113918: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 13:04:44) (svar på 113915)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja den dag måtte jo komme... Nothing stays the same! Først var det flere varianter, så kom der en uden reduktionsgear så kom der en uden firehjulstræk, og nu forsvinder modellen der er grundlaget for det hele. Man kan sige hvad man vil, men med Defenderen forsvinder den sidste del af den oprindelige Land Rover sjæl. Snart vil det bare være et bilmærke.

Mvh Niels
114576: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (19-09-2011 13:00:11) (svar på 113915)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.111.166.14)
113920: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 13:12:25) (svar på 113913)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.98.118)
Hej.

Hvad med at kalde den:

Land Rover Pretender?

Mvh.Jens som er enormt glad for sin DEFENDER :-)

113923: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 13:29:33) (svar på 113920)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
"Pretender" Den var go'! :))

Mvh Niels
113925: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 13:32:04) (svar på 113920)
Per Lundsager #2075, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 2.107.217.74)
Fint Jens, den burde du sende til LandRover.
Hilsen Per.
113926: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 14:13:47) (svar på 113925)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Den kommer IKKE til at se helt sådan ud, den bil der er billeder af er en konceptbil som hedder DC100.

Inden for de næste 4 år vil man udvikle Defenderens afløser, men desværre nok noget i den forfærdelige retning.

Citater:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
The carmaker has also released the first images of the concept car upon which the new Defender will be based, the DC100.
---
"[The DC100] isn't a production-ready concept but the beginning of a four-year journey to design a relevant Defender for the 21st century."
---
"Land Rover insists its next Defender will be a rugged workhorse, having ruled out moving it upmarket as a luxurious car that simply looks butch on the outside," says BBC business reporter Jorn Madslien.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Men mon ikke vi kommer til at høre og se meget mere til projektet.

Mvh
Kenneth Poulsen
113928: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 14:38:31) (svar på 113926)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Men den ligner totalt en 2yota. Øv.
113939: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 16:18:21) (svar på 113928)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.94.152.41)
syntes den ligene en 2 dør citrone c3 picasso.....

eller en KIA Soul føj

håber på mange gode stunder med 90 "
Nicolai
113940: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 17:07:13) (svar på 113939)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Face it, boys and girls ... Defenderen er på vej i graven, uanset om vi vil det eller ej. Det skyldes ganske enkelt, at EU ikke vil dispensere i én uendelighed for den stive chassisrammes manglende kollisionssikkerhed (for de modkørende!). Og det er vel godt nok ....
Selvfølgelig kommer Defender ver. 2.0 ikke til at se ud som konceptbilen DC100 - men der bliver med garanti heller ikke meget tilbage af Defenderens kummefryserdesign og popnitter.
Se blot hvordan det er gået med alle andre "arbejdsbiler" i dette segment: farvel til separat chassisramme, stive aksler, komplet metalkarosseri og mekanisk regulering, og goddag til selvbærende karosseri, uafhængig affjedring, diverse udvendige paneler i kunststof og masser af elektronik.

Mvh
Mikael - i spændt venten ...
113964: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 09:52:09) (svar på 113940)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej folkens.

Hvis den nuværende Defender kunne laves så den opfylder Euro6 kravet og have bare 4 stjerner i Euro NCAP, så havde den måske en chance.

Jeg håber også at den nye bliver lidt mere tro mod den gamle end dette koncept tyder på. Jeg synes det er OK med plastic kofanger, men hvis bare de sørger for, at den bliver den Workhorse, der er beskrevet her, og ikke mindst hvis prisen bliver tilpas lav grundet en "rigtig" produktionslinie, så er det OK med mig.
Og det vi da bestemt være en mangel hvis de ikke fastholder alle varianterne, som Land Rover jo netop fremhæver i markedføringen af den nuværende Defender. Det vil sige kort/lang(/rigtig lang), Pick-Up/STW/hardtop/softtop. Det kan jo sagtens lade sig gøre at differenciere det i en moderne produktion. Bare se på en VW-transporter - den fås i alle størrelser og varianter (Jeg tror dog ikke jeg har set sådan en som Softtop:-))

MVH Jakob E S

Jeg er også spændt på at se hvad der sker.
113958: sv: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 08:05:50) (svar på 113926)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
Ja, men der er ikke langt fra concept til virklighed. Range Stormer til Range Sport, Evogue ændret sig heller ikke ret meget fra conceptet.
113949: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (31-08-2011 20:20:08) (svar på 113913)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Bare den kommer i en GS/Soft top version, så går det meste.
Og giver den for alvor gas, så skal man selv kunne skifte mellem softtop og hardtop og pickup.
Men det gør de jo nok ikke.
Så vi må igang med at pleje vores gammel Landy´s, så de holder MANGE år endnu.

Higgings, som har en mistanke om, at min 101" generator ikke lader nok, suk.
113954: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 07:33:08) (svar på 113949)
Gert Post Andersen #7310, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.63.19)
Suk sikke en udvikling, Land Rover går mere og mere bort fra en simpel bil, som alle kan skrue i. Fylder en masse elektronik i bilen og en masse gejl som sikkert ikke tåler en gang mudder.

Dengang Niels fyrede sin aprilsnar af, med at Seriebilen skulle genfabrikeres, var det en tankevækkende ide. Tænk hvis det virkelig fandtes en bilfabrikant der turde lave en simpel bil, mon ikke der er et marked for det?

Det er jo ikke meningen udviklingen skal gå i stå, der er jo massere af muligheder med at forbedre motor, brændstofudnyttelse, pladsforhold osv. uden at lave et elektronisk monster, som ikke tåler en vandskade.

hilsen Hanna, der bedst kan lide en rigtig bondebil
113957: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 08:03:47) (svar på 113954)
Jan Højmark #8402, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.55.129)
Iveco får sig da måske et par nye kunder ud af dette :)

113959: sv: sv: sv: Defenderen er død ... længe leve Defenderen! (01-09-2011 08:10:46) (svar på 113954)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
Udviklingen kan ikke stoppes.

At tro man kan producere en simpel bil a la Seriebil lader sig ganske enkelt ikke gøre med de EU og USA krav der er til bilers udledning/forurening og sikkerhed.

Hvad enten man kan lige det eller ej så nytter det ikke at hænge i håndbremsen og tro at man kan skrue tiden 30 år baglæns.

Som det er nævnt er der tale om en konceptbil, som i design ikke er så langt fra en anden konceptbil lavet for ca. 20 år siden, men som aldrig blev vist for offentligheden.

Lad os i stedet glæde os over at Land Rover løbende udvikler sig, så mærket stadig kan overleve og producere spændende og anderledes biler.

mvh
Ib 0219
113977: Defender: The next generation? (01-09-2011 12:28:02) (svar på 113959)
Per Lundsager #2075, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 2.107.217.74)
I Land Rover Owner International issue 7, Juni 2010, var der en artikel der beskrev resultatet af en eksercits, hvor en Land Rover designer gav at forslag til fremtidens Defender, udviklet på basis af specifikationer fra LRO. For mig at se ville det være en god kandidat til noget, der både modsvarer fremtidens krav og bevarer Defenderens DNA. Kunne man håbe at LandRover vil se den vej i stedet for at bruge den "Pretender", som er vist i oplægget og som jeg synes ligner et fad sødgrød?

Mlrh Per
113980: sv: Defender: The next generation? (01-09-2011 12:57:49) (svar på 113977)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Og lad os håbe at Defenderen må sin egen front i stedet for at få en front fra en Freelender.
De bør efter min mening holde fast i designlinier og detaljer fra den nuværende Defendermodeller (og tidligere serie modeller), i stedet for at prøve at skabe lave en designlinie der krydser over mellem Disco, defender og freelander. På den måde vil Defenderen stå frem i mængden med et rigtigt retro look. Selvfølgelig skal den stadig være en rigtig workhorse, men derfor kan den jo godt se fed ud.
Man kan sammenligne med den øvelse BMW gjorde da de genoplivede Minien. De skabte en helt ny bil, man ikke var i tvivl om var en mini, men den lignede jo på ingen måde en BMW. Til gengæld opfyldte den stadig sin rolle som en (forholdsvis) lille bil med sporty køreegenskaber.

MVH Jakob E S
113985: sv: sv: Defender: The next generation? (01-09-2011 13:45:23) (svar på 113980)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.41.77.253)
synes nu stadig det er lidt synd at, simple arbejdsbiler med råt og alsidigt design og funktionalitet er blevet sådan en mangelvare, landcruiseren er for længst blevet en luksuriøs direktørflyder og samme skæbne er overgået nissan patrol. mercedes gd fås stort ikke længere uden læder og lavprofildæk, så defenderen var lidt sidste bastion for os der godt kan li en bil hvor man ikke skal gå med jakkesæt. og hvor man godt kan skrue en stor fed selvskærende skrue i den uden at der er nogen der kigger skævt af den grund.

men moderne menneskers dødsangst for alt der ikke er 100% sikkert og fratager dem for enhver form for selvstændigt ansvar er jo desværre som nogen siger på vej ud.
så forleden en artikel i fdm's blad motor, hvor det fremhæves at bare 5-6 år gamle biler er så langt bagud mht sikkerhed at de jo er de rene dødsfælder, som ingen mennesker ved deres fulde fem bør fragte deres børn rundt i.

jeg er selv blevet fragtet rundt hele min barndom i henholdsvist en 2cv og en morris mini, så rent teknisk set burde jeg jo være død nu.

mht "functional design" så har jeg set hvad bilfabrikanterne kalder funktionelt design og det indebærer som regel noget med kopholdere, hundenet, stik til køleboks og et ipod stik.

vi kan selvfølgelig vente til forsvaret udfaser deres nuværende gd'ere og så allesammen købe dem, de er jo lidt samme side som defender, men til den tid vil de jo selvfølgelig også være ca 10 år gamle og man vil helt sikkert falde død om af at køre i dem.
men nu er det vel også de færreste defender-ejere der beskriver dem selv som ejere af et "moderne" køretøj så lidt nostalgikere er vi vel.
113989: sv: sv: sv: Defender: The next generation? (01-09-2011 14:32:32) (svar på 113985)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jacob.

Vi laver bare i den forkerte del af verden. Se hvad man kan købe i Australien:
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series/range?WT.ac=VHLC70TopNavRangeSpecs

Husk på at de GDer forsvaret har nu om dage (G270), også er fyldt med elektronik. Spær er ikke længere noget med en stang der skal trækkes et godt stykke op i kabinen, men der imod blot en lille fesen elektronisk knap, man bare trykker på. Man bestemmer dog stadig selv hvornår hvad skal slås til.
Jeg kender også til i hvert fald et tilfælde hvor en G270er er strandet i en flod, fordi elektronikken gav op midt i floden. Jeg tror i øvrigt at det var et DLRK medlem der kørte i den:-)

MVH Jakob E S
113991: sv: sv: sv: sv: Defender: The next generation? (01-09-2011 15:58:29) (svar på 113989)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Jacob,
Kan det få nogen til at flytte til Australien ??

En ny bil der er 20 år "gammel" den får aldrig sjæl, der bliver flere stedder i verden lavet gamle udgåede modeller, af både det ene og andet.

Hvad med en Santana, man kan jo altid skifte lygterne og snige en grøn oval på ;-) Hellere skubbe min gamle Ninety end sådan en toojootaa. ;-)

1500km på 180 liter er også flot.

Per

114029: sv: sv: sv: sv: sv: Defender: The next generation? (02-09-2011 14:46:50) (svar på 113991)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Ligner en Skoda Yeti der har fået tæv... Konceptbil eller ej - grim er den i hvert fald. De firkantede kasser er heller ikke kønne - men de har en fordums charme, som gør at man ser på dem med en anden holdning... generelt må man sige at moderne biler har meget lidt sjæl - desværre!

God weekend!
114031: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender: The next generation? (02-09-2011 14:51:45) (svar på 114029)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Er jeg i øvrigt den eneste der kan se visse design sammenfald mellem Yeti og disco 3?
Især forlygterne og den måde de bageste sideruder ser ud?

MVH Jakob E S