tilbage

Land Rover Forum  

Index
113942: V8 3,9L "Hakker" (31-08-2011 17:54:56)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.56.62.142)
Lige så svært som "Gæt en lyd".....

Jeg er pt i midten af Sverige og min Disco '97 V8 3,9L er begyndt - periodvis at hakke. Det sker både i tomgang og under kørsel - varierende omdrejninger og varierende belastninger.
Jeg har prøvet at "rykke lidt" i kabler omkring strømfordelerdæksel og tændspolen (?) (se billed - den med rødt låg)
Måske bliver den lidt mere "ustabil" når jeg piller ved kablet fra den til strømfordeleren. Men en mekaniker sagde at det næppe var den, da det så ville være mere konstant at den satte ud?? Er det rigtigt?........han var svensk

Er som sagt pt i Sverige - i en skov med Leatherman og gaffatape...Så er der noget jeg kan gøre af simple ting - andet end at få tegnet mit Falck-abonnement inden hjemturen?

De Bedste Hilsner

Allan
Index
113944: sv: V8 3,9L "Hakker" (31-08-2011 18:07:51) (svar på 113942)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.175.165)
Har du tjekket brændstoffilter?
Index
113945: sv: sv: V8 3,9L "Hakker" (31-08-2011 19:00:12) (svar på 113944)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.56.62.142)
Den har ingen problemer med at tage gas, så jeg tænker det udelukker filteret?
Index
114064: sv: V8 3,9L "Hakker" (03-09-2011 10:20:33) (svar på 113942)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 46.46.226.220)
Hej
Den med det røde låg er tændspole.
Så hvis du er blivet bedt om at rode med kabler m.v. på strøm fordeler sidder den på motor og har 9 kabler + evt. modul på siden.

Uanset er tænding et godt bud..

1)Af med dæksel til strømfordeler og tørre rense til med papir eller klud, her her underneden eller oppe i strømfordelerdækslet hvor rotoren danner kontakt punkt for hver tænding af tændspole samt tændrør.
HVIS en af disse ikke danner kontakt punkt vil du opleve den situation du er havnet i.
Hvis det er periodevis kan det BARE være iring/korrodering af samme omtalte kontakt punkt.

VÆR da obs på ikke at skrape eller fjerne mere materiale end absolut nøvendigt for at kunne genskabe kontakt fladen.
Hvis afstanden bliver for stor kommer du igen i samme situation..
Så hellere gentag punkt 1.

Er dit problem temp. afhængig?

K.Bøgvad, der sidder i Norge samme 700km hjemme fra..
Index
114068: sv: sv: V8 3,9L "Hakker" (03-09-2011 12:08:24) (svar på 114064)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.59.167.0)
Hej Karsten,

Der var ingen temperatur afhængighed. Men en parameter der har haft indflydelse er det regnvejr der stod på on/off i 3-4 døgn stoppede. Og nu er bilen i topform igen :-)

Så kabler med videre har fået en god gang WD40 for at trække fugt. Et godt råd fra en anden god Land Rover ven.

De bedste Svenske skov hilsner

Allan
Index
114070: sv: sv: sv: V8 3,9L "Hakker" (03-09-2011 18:08:44) (svar på 114068)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 46.46.226.220)
Hej igen
godt det gik godt..
WD40 er for flygtigt produkt, det er fortrinligt til det det er fremstillet til, nemlig rustløsner..
Brug i stedet syrefri fedt på silicone basis på tube. Det er kanon godt til alt muligt andet også. Men til tændkabler er det godt på grund af temp. bestadighed når tændrør bliver varme. Kør en finger rundt langs anlægsfladen under dit strømfordelerdæksel også. Flere har gennem tiden sværget til vaserline, men det er ikke temp. bestandigt på samme måde.

K.Boegvad
Index
114071: sv: sv: sv: sv: V8 3,9L "Hakker" (03-09-2011 18:52:30) (svar på 114070)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
WD40 er netop IKKE rustopløser (selvom man kan en hvis effekt med det).

Se mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

Det er netop til vandfortrængning.

Mvh
Kenneth Poulsen

Index
114072: sv: sv: sv: sv: sv: V8 3,9L "Hakker" (03-09-2011 19:05:25) (svar på 114071)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 46.46.226.220)
Ja da..- selvfølgelig kan det også bruge til det..
Det er basis af petrolium, men fordamper når det bliver VARMT. Det er brandfarligt, og derfor ikke godt steder hvor der er varmt og evt. GNISTER. Jeg mener der er bedre produkter end WD40 til fugt fortrængning. Brug Hvad i vil, jeg giver kun udtryk for mine egne erfaringer og hvad jeg selv bruger på min egen løb bil.

Go´ kveld
Index
114075: sv: sv: sv: sv: sv: sv: V8 3,9L "Hakker" (03-09-2011 21:49:51) (svar på 114072)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 109.59.167.0)
WD40 er heller ikke mit første valg til at flytte fugt, men bedste alternativ på disse kanter :-)
Den begyndte at hakke igen her til aften trods tørvejr i dag - øv

Jeg har været rundt og løfte hætterne af på strømfordelerdækslet og der er der én der er ir på. Den er nu renset, så må vi se...
Inde under dækslet var der lidt ir på selve armen ellers så det pænt og tørt ud.

Bedste hilsner

Allan