tilbage

Land Rover Forum  

Index
114160: 2,25 diesel renovering af topstykket (07-09-2011 11:36:36)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.99.142)
Hej Forum,

I næste uge går Dansk cylender service endelig igang med at hovedrenovere min motor.

Så var det i går at jeg snakkede med en af de hårde Land rover drenge nede fra Lolland og han sagde følgende: Du skal sikre dig at dem der renoverer dit topstykke er opmærksomme på at forkamrene (han kaldte dem svirwel et eller andet) ikke er plant med topstykket men stikker (og jeg mener han sagde) 1/100 mm ud. Ellers holder din motor maks 10.000 km.

Hvad er det nu for noget??

De skulle iøvrigt have 13.000 kr for en hovedrenovering eksl. en ny krumtap som jeg selv køber ny og lægger i. Så inden den kører igen ligger prisen for en renovering nok ikke så langt fra hvad det ville have kostet at sende den til UK.

mvh Bjarne
Index
114171: sv: 2,25 diesel renovering af topstykket (07-09-2011 14:47:43) (svar på 114160)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Den hårde dreng fra Lolland har helt ret!

Når man retter topstykke med hvirvelkammer (forkammer) så retter man først toppen med forkammerne i, derefter tager man dem ud og retter toppen den sidste 1/100 og montere derefter forkammerene.

Det betyder at forkammerne stikker en 1/100 ud af topstykket og det skal de gøre for at blive holdt fast i toppen.

Løse forkammerne = nyt topstykke.

En serieøs cylinderservice ved hvad de laver og forkammerer har man kørt med de sidste 70 år.

Husk at medregne fragten frem og tilbage til UK omkring 1.500 - 2.000,- kr. for en palle - hver vej.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
114178: sv: sv: 2,25 diesel renovering af topstykket (07-09-2011 19:53:45) (svar på 114171)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.91)
Hej Kenneth

Tak for dit svar. jeg var nervøs for at det var noget specielt for serie motorer. Når først vi er nede i sådan nogle specialiteter så kan vi sydsjællandske husmænd ikke være med længere. men så er det jo godt vi kan søge råd længere syd på. Iøvrigt kan jeg godt se på den gamle toppakning at der er mærker efter forkamrerne.

Mht at få en ombytter motor fra UK, så er der sikkert osse en klausul der kompencerer dem økonomisk i det tilfælde hvor man sender f.eks en krumtap der er så revet at den ikke kan slibes.

mvh Bjarne