tilbage

Land Rover Forum  

Index
114967: Advarsel (28-09-2011 21:19:25)
Finn Piil Thomsen #4651, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.162.1)
Hvorfor står der (dont turn engine with battery diskonektet) Hvad kan der ske!!

Hvad gøres når der er rødt slam fra tank-s.3 88" benzin.

Hilsen Finn Thomsen.
Index
114968: sv: Advarsel (28-09-2011 21:26:49) (svar på 114967)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.1.70)
Du skal have et batteri, til at tage den overskydende strøm fra din generator. Det er såmænd det.... Motoren skal nok overleve, men din generator kan risikere at "koge" op i viklingerne og afgå ved døden.

Jimmi
Index
114971: sv: sv: Advarsel (28-09-2011 21:41:01) (svar på 114968)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja har den generator sker der nok ikke noget ved at forsøge at starte den på håndsving uden batteri, for den vil ikke få strøm til tændning før motoren kører. Men ellers har Jimmi ret. Måske skiltet er fra da den havde dynamo. Der er jo strøm straks motoren tørnes.
Sikker på at der ikke står. "Do not *run* engine with battery disconnected"? Så er det måske fra en diesel. En gammel diesel kan jo slæbes igang uden battery, og så har vi baladen med generatoren.

Med hensyn til tanken, så er der ikke meget at gøre end at skifte den ud. Det er kondensvand der har skabt rustdannelser i tanken. Du kan satse på at slamfilteret vil tage det meste og så hvis du ikke har, så sæt et papirfilter mellem benzinpumpe og karb. Det kan gå i en tid, men vær forberedt på skidt i benzinslangen med driftstop til følge. Drifstop der ofte opstår i forb. med off-road, hvor bundfaldet i tanken bliver rystet godt igennem. Gæt hvor jeg ved alt det fra. :)

Mvh Niels
Index
114977: sv: sv: Advarsel (28-09-2011 22:25:24) (svar på 114968)
Finn Piil Thomsen #4651, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.162.1)
Tak for opl.
Hilsen Finn
Index
114972: sv: Advarsel (28-09-2011 21:46:06) (svar på 114967)
Gert & Heidi Rasmussen #7759, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.1.180)
Hej Finn

Først nænte størsmål ved jeg ikke 100%. Men jeg har mistanken om at batteriet fungere som kondensator for den pulserende jænspænding der kommer fra diode broen.
Det betyder " tror jeg " hvis baterien ikke er der, ville udgangs spændigen for høj der efter for lav, og beskadige pære m.m "mit gæt"

jeg havde problemer med at slammet stoppede brandstof filderet og slanger, og min gamle 88 gik til tider helt i stå. Jeg tømte tanken for "i mit tilfælde diesel"
og spulede tanken indvendig med med en højtryksrenser.
tømte filtre. Repererede "sokken" der sidder på "sugerøret" der går den i tanken.
Jeg har ikke problemer med slam i tanken siden.

Serie hilsner.
Gert
Index
114973: sv: sv: Advarsel (28-09-2011 21:48:37) (svar på 114972)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Gert.

Den med at rense tanken, den har jeg også prøvet. Som sagt, det holder en tid.

:)

Mvh Niels
Index
114976: sv: sv: sv: Advarsel (28-09-2011 22:01:15) (svar på 114973)
Gert & Heidi Rasmussen #7759, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.1.180)
Hej Niels

Tja ind til vidre har det holdt i 2år. Om der er forskæl på benzin og diesel hvor skrappe de er ved metellet ved jeg ikke, men tankens alder har.
M
Så vidt jeg husker har din 88 et par år mere på bagen end min. Den er jo kon 31år , " næsten ny"

serie hilsner

Gert.


Index
114978: sv: sv: sv: sv: Advarsel (28-09-2011 22:43:09) (svar på 114976)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.250.0)
Med hensyn til at lade generator køre med afbrud batteriforbindelse skulle der ikke umiddelbart ske noget, da Lucasgenerator er konstrueret til at imødegå slige calamiter,
Lucasgeneratoren opererer ved at give stel til rotor hvilket
forhindrer afbrænding af dioder; men selvfølgelig skal man jo ikke spøge med det.
En benzintank skal drænes med jævne mellemrum af samme årsag
og man skal også sikre sig der ikke trænger vand ind ved eks. påfyldningsstudsen.
Index
114980: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel (28-09-2011 23:07:21) (svar på 114978)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Tjae Verner, det er muligt at du har ret mht Lucas-generatore. Jeg er ingen el-nørd. Men jeg tror ikke det går uden batteri på min IIa der har fået eftermonteret en Bosch-vekselstrøms generator. Og for øvrigt i den forbindelse har fået "vendt polerne" så den har negativ stel. :) Sådan er der så meget.

Mvh Niels

Index
115001: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel (29-09-2011 10:06:28) (svar på 114980)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Ja ham sir Lucas er lidt speciel på mange måder, en "god" gammel Lucas vekselstrømsgenerator kan ikke lave strøm uden at få strøm, så derfor sker der ikke det fjerneste, har man et batteri der er helt fladt, begynder den ikke at lade på det, men man kan sæt gang i den ved at give generatoren "starthjælp" med et lille 9 volts batteri, forbundet til + stik og minus på generatoren, ja sådan er der så meget. Hr Bosch og de andre fra samme skuffe, kan man udsætte for nedsmeltning hvis de ikke kan komme af med strømmen, og de begynder selv at lade når man trækker en strøm flad bil i gang.

Ja ham sir Lucas har udsat os for lidt af hvert :-)

Mvh Per
Index
114979: sv: Advarsel (28-09-2011 22:47:14) (svar på 114967)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.75.48)
Det med slam i tanken er pga blyfri benzin med ethanoltilsætning.
Man kan få noget væske til at imprægnere tanken med, som bare hældes i den rensede tank og rystes rundt. Når den er tør, skulle din tank være plastikbelagt indvendigt.

Hilsen
Jens