tilbage

Land Rover Forum  

Index
115672: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 12:53:52)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.104.196.42)
Er der nogle af jer andre gæve klubkammarater der har erfaringer med at handle ved landyspareparts.com?

Efter et stykke tids søgen rundt på nettet efter det billige sted at hente en ny undervogn og lidt salvage parts hjem fandt jeg frem til at det ville være langt det billigste at handle ved bemeldte britiske forhandler. Jeg forsøger at gå gennem deres online bestillingssystem der ender med at fortælle mig at jeg skal ringe eller skrive til dem da deres online system ikke han håndtere at regne prisen for forsendelse qua vægten af ordren. Fair nok tænker jeg, jeg foretrækker alligevel lidt menneskelig kontakt og det er jo gået glat med andre britiske forhandlere.

Torsdag d.6 okt ringer jeg så til dem, indgiver min ordre og aflevere mine kredit oplysninger.

Mandag d.10 okt skriver jeg til min kontakt derovre da jeg endnu ikke har modtaget en invoice på den email adresse jeg gav dem i forbindelse med afgivelse af kredit oplysninger. Jeg modtager så et svar med en undskyldning for forsinkelsen og et spørgsmål om hvad det ny var for salvage dele det var jeg skulle have med. Hvilket jeg svare på samme dag.

Tirsdag d. 11 okt skriver de så igen til mig for at få min adresse igen som jeg gav dem allerede d.6 både pr. telefon og pr. mail, så de kan beregne fragten. De får så adressen igen og vi bliver enige om fragten.

Fredag d. 14 okt skriver de til mig at de ikke kan få mit visa til at virke og det bliver ved med at bounce. Så de får mine oplysninger igen.

Tirsdag d. 18 okt, skriver jeg til dem igen for at høre om der sker noget da jeg faktisk gerne vil have stumperne monteret inden jeg skal ud og kaste mudder på bilen igen. Jeg får så at vide at de samme dag har gar gennemført betalingen og vil sende ASAP.

Fredag d. 21 okt skriver jeg igen til dem og spørger til fragt firma og forsendelses nummer da jeg ikke har hørt om nogle problemer angående min ordre. Jeg har stadig ikke modtaget en ordrebekraftigelse og al form for kommunikation finder kun sted på mit initiativ.

Lige nu står jeg med et lidt bitter smag i munden, for jeg mener ikke dette er en helt normal måde at drive forretning på. Det gør mig lidt nervøs og så er det jeg gerne vil vide om der er andre der har oplevet noget liggende fra landyspareparts.com side og hvad resultatet af det blev. Fik I jeres stumper eller har i gjort indsigelse i banken på grundlag af vare som ikke er blevet leveret?

En ting er dog sikkert, jeg vender ikke tilbage til dem som kunde hvis jeg kan få mine stumper et andet sted. Heller ikke selv om de på en del produkter er billigere end de fleste andre britiske forhandlere.

Index
115673: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 13:59:44) (svar på 115672)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
Hej Stig
Har du kontroleret din konto om der er trukket noget beløb, for jeg tron nok at jeg ville blive noget nervøs i sådan et forløb.
For øvrigt hvorfor gå over åøen efter vand, når vores eget er lige ved døren, men selvfølgelig det er jo ens ejet valg.
God weekend
Alfred
Index
115677: sv: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 16:45:09) (svar på 115673)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.104.196.42)
Man kan altid diskutere hvor det er smartest at handle sine ting. Jeg er vandt til at handle internationalt (oftest i østen) og når forskellen på en ny undervogn, som er den primære artikel i ordren både i størrelse, vægt og værdi, prismæssigt udgøre en besparelse leveret på adressen i størrelsesordenen 30%, så er jeg ikke så stor fan af at handle på hjemmemarkedet. Lige i denne situation kunne jeg så nok godt argumentere for at have valgt en anden af de britiske forhandler jeg fandt, hvor den totale udgift for ordren havde været marginalt højere.

Men ja, der er dagsdato trukket på min konto svarende til ordrens værdi. Så hvis ikke der bliver leveret i løbet af næste uge, så må jeg gå til banken og få dem til at hive pengene tilbage.
Index
115678: sv: sv: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 17:46:21) (svar på 115677)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.14)
Jeg har handlet rigtig meget i england og kun haft en dårlig erfaring.Min rockslider som jeg købte hos en smed via ebay, så jeg fik min penge tilbage. Jeg vil foreslå dig at opr. en ebay profil og så lave en paypal konto. De fleste forhandlere er alligevel på ebay og du får her også muligheden for at finde brugte stumper. Ebay yder en slags forsikring på dine handler.
Du har ikke ringet dine kort opl. ind til forhandleren vel? Hvis ikke ville jeg ikke være nervøs, de trækker normalt først pengene når de sender varen og er normalt ikke geerede til os nervøse danskere, så de er noget langtsommelige med oplysningerne. Mvh Bill
Index
115682: sv: sv: sv: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 20:17:28) (svar på 115678)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
@Bill
Det skulle vel ikke være smeden Ian Dixon som har hjemmesiden rock-sliders.co.uk :-) ??

1270
Paw
Index
115720: sv: sv: sv: sv: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (22-10-2011 14:52:31) (svar på 115682)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.14)
Hej Paw
Jeg kan ikke huske hans navn og kan ikke se så langt tilbage i mine handler på Ebay. Da jeg fik pengene tilbage købte jeg hos First Four, seriøst firma med hurtig afvikling af handlen.
7830 Bill
Index
115679: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 18:53:33) (svar på 115672)
Fie Munck #8390, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 95.166.70.242)
hej Jacob,

Nu kender jeg ikk personligt landyspareparts.com, men har handlet MEGET over nettet i england...
købte en ramme hos Richardschassis.co.uk, ingen problemer
har købt snart et halvt tons dele hos padockspares.com, også problemfrit,
og her på det sidste har jeg handlet en del hos famousfour.co.uk, også helt uden problemer....

De kan godt være lidt tunge i rø**n, så skal der som regel bare et velplaceret los til, men jeg har som sagt aldrig haft problemer med at handle i vores bilers moderland..

mvh

Michael Ramshøj
Index
115681: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (21-10-2011 20:12:36) (svar på 115672)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Har handlet med landyspareparts.
Bestilte et brugt styremodul til en fartpilot i maj.
Det kom i sidste uge.
Jeg har jævnligt skrevet til dem, uden at få svar, men beløbet var ikke så stort, at jeg blev nervøs :-)

Så jeg tror ikke de snyder dig, men du skal nok væbne med tålmodighed, men tror ikke du behøver frygte for pengene..

For fremtiden vil jeg undgå dem, hvis der er andre muligheder...

1270
Paw
Index
116155: sv: sv: Landyspareparts.com - Har jeg grund til bekymring? (01-11-2011 15:15:53) (svar på 115681)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 89.104.196.42)
Så kom min nye undervogn, sendt med DHL (så tror jeg da pokker at forsendelse var så dyr). Så det var ikke fordi de ville snyde mig. Men jeg tager dog ikke tilbage til dem for at handle i fremtiden. Jeg har stadig ingen ordrebekraftigelse eller kvittering på købet. Hverken fremsendt pr. email, pr. snail mail eller medsendt i pakkerne... Det er set med mine øjne ikke et firma som bør støttes og deres handelsmoral må siges at være påfaldende ringe.