tilbage

Land Rover Forum  

Index
116459: Dagens billede (07-11-2011 13:39:05)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.133)
Da jeg ikke, som lovet, kan lave en artikel om vores tur til England i sommers, er her et link til fotoalbummet fra ferien, hvis nogen skulle være interesserede.
http://s468.photobucket.com/albums/rr47/pingorgk/england2011/
Index
116461: sv: Dagens billede (07-11-2011 15:20:43) (svar på 116459)
Emil Manby #8745, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.144.63.150)
Jeg vil så gerne se den...

Men linket virker ikke her hos mig :S
Index
116462: sv: sv: Dagens billede (07-11-2011 15:32:02) (svar på 116461)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Virker fint her! :)

Mvh Niels
Index
116463: sv: sv: sv: Dagens billede (07-11-2011 15:34:33) (svar på 116462)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 176.21.3.174)
Ditto her. Tak!

VH Børge Rosenberg
Index
116466: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (07-11-2011 16:07:40) (svar på 116463)
Emil Manby #8745, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.144.63.150)
Nu er den også god her :D
Index
116471: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (07-11-2011 18:22:11) (svar på 116466)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.133)
Og med lidt hjælp fra pc kyndige er det lykkedes at sende artiklen til Oasens redaktør, så det lykkedes måske i sidste ende..
Index
116474: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (07-11-2011 19:23:56) (svar på 116471)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.228)
mange interessante billeder...
jeg undres, hvilken opfindsomhed der blev udvist for at bygge kampvogne...
Index
116510: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (08-11-2011 14:45:12) (svar på 116474)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.133)
Bovington har mange proto/test modeller, og der er en del af dem som ikke er blevet til noget fordi de ikke kunne køres uden liv og lemmer var i farer for besætningen.De første kampvogne ( kaldet Tank, vandtank på dansk, kodenavnet for dem under transporten til Frankrig og det ord har så holdt ved ) stod for 80% af besætningens skader og dødsfald. Motoren stod i midten, udstødningen var ikke tæt med kulilteforgiftning/død til følge, rystelser pga terrænnet gjorde at mændene faldt ned på varm udstødning, slog hovedet med hjerneskader til følge. Man sad ikke i et sæde, de skulle kunne bevæge sig rundt og betjene våben, motor og gearskifte osv. så i første omgang var det ikke det mest gennemtænkte der kom i brug. Tænk sig, at der er større risiko inde i vognen end udenfor..
De har også den der blev udnævnt til den værste oplevelse mht køreegenskaber ( behøver jeg sige den er Engelsk.. ) den er fra 60'erne, så langt op i livet har kampvogne været et mareridt, både for fjenden men også for besætningen. Flere af dem er lavet som test for et driv system eller en bælte funktion, men når det er et køretøj på 40-60 tons, er det noget helt andet end en lille Land Rover.