tilbage

Land Rover Forum  

Index
116300: Terratrip (03-11-2011 13:20:50)
Lars Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.27.22.19)
Jeg er ved opbygge min bil til terrænkørsel og i den forbindelse vil jeg gerne have installeret en elektronisk triptæller.
Jeg der se at der er flere forskellige typer, men hvilken skal jeg vælge ?
Index
116302: sv: Terratrip (03-11-2011 15:16:10) (svar på 116300)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.104)
Hej

Har erfaring med både Brantz, Terratrip, Lano. Det kommer selvfølgelig an på hvad krav du har til den. Terratrip kan mange ting og er driftsikker. De andre er simple og også driftsikre. Jeg syntes personligt giveren virker best når den sidder på speedometerkablet, frem for at føle på F.Eks Kardan. Men igen smag og behag.

En lano er en dejlig lille sag. Har dog oplevet den driller når der er mudder i knappen ;-)
http://www.lano-elektronik.dk/motor_05_10.pdf

Kører selv PT med Terratrip 202, den funker bare.

http://www.terratrip.com/tripmeters_accessories.html

Har kørt med denne type Brantz og den var bare så trofast.

http://www.brantz.co.uk/PDFs/International%201%20-%20BR13.pdf

Mvh
Mads
Index
116311: sv: sv: Terratrip (03-11-2011 17:07:31) (svar på 116302)
Philip Volmer Hansen #8150, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.89.55.129)
Jeg vil lægge mig i baghjulet på Mads og sige:

Lano er god, lille, dansk og hyggelig - men lidt mere sensibel i co-driver enden. En støvle vil let kunne knække vippekontakten af.

Jeg har en Terratrip 303 Plus, den gør meget mere end man har behov for.

Reelt er der kun behov for en solid, nøjagtig og nulstilbar triptæller, som for nogen skal kunne tælle baglæns - selvom man kører forlæns (så er man kørt forkert ;-)) Kørt tid, distance mv. ordnes af en GPS med "brødkrummespor".

/Philip
Index
116464: sv: sv: Terratrip (07-11-2011 15:41:15) (svar på 116302)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.47.82)
Hej

Jeg har fået installeret en Terratrip 303+ V3 i min 300 TDI fra 1997. Sensoren sidder på speedometerkablet, hvilket jeg har fået anbefalet, da det sidder mere beskyttet end på kardanen.

Mit problem er at, efter sensoren er blevet monteret på kablet i motorrummet, så tikker speedometeret så meget, at det kan overdøve en radio samtidig med at Defenderen kører 110 på motorvejen. Kablet er blevet skiftet 2 gange og selve speedometeret 3 gange uden tik lyden er forsvundet. Den er blevet mindre udtalt, men er stadig til stede. Heldigvis er nålen på speedometeret holdt op med at svinge 40 km/t, så jeg har nu en chance om at gætte hvor hurtigt jeg kører.

Jeg er derfor ikke udelt enig i at sensor på kablet er at foretrække, men jeg ved at det kan lade sig gøre at få til at virke – desværre er det bare ikke lykkedes for min mekaniker endnu.

Mvh.
Morten
Index
116465: sv: sv: sv: Terratrip (07-11-2011 15:46:08) (svar på 116464)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Morten.
Der er/må være fejl i giveren, eller i monteringen.

Vi har nonteret +10 af den slags, uden de problemer du omtaler.

Hvilken type giver er det ??

Den hvor man fastgør inderkablet med pinolskruer ??
I givet fald, er skruerne "under niveau", eller rager de på ??

Sidder kablet nogenlinde "lige ud", der hvor giveren sidder ??
Eller sidder den i en bøjning ??

1270
Paw
Index
116341: sv: Terratrip (04-11-2011 02:59:25) (svar på 116300)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Jeg har en Terratrip 202+ med taktgiver i speedometer kablet. Det har fungeret fint.

Den har en nyttig sekundær anvendelse idet det kan bruges til at aktivere og involvere en ellers lidt vrangvillig forsæde passager i kørslen. Det kan af og til på længere ture være et godt es at have i ærmet.
Index
116390: sv: Terratrip (04-11-2011 18:02:44) (svar på 116300)
lars rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.83.81.55)
Tak for de gode råd - tror jeg køber terratrip 202