tilbage

Land Rover Forum  

Index
117088: Dagens billede (22-11-2011 09:36:09)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Det er vel ikke så underligt med kobling i den ene side og speeder og bremse i den anden side? Da modellen kom frem, var den jo kamufleret som traktor, og i de gamle traktorer sad gearstangen i midten og kobling og bremse på hver side af tunnelen.... Faktist helt op til start af 090'erne kunne der fåes vestlige traktorer med gearstangen i midten.....

Henrik Klinge- gammel bonde af den nye skole!
Index
117089: sv: Dagens billede (22-11-2011 11:24:18) (svar på 117088)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.239.76)
Det hører med at årsagen til "center steer konceptet" var der kunne fritages afgift og dermed sælges billigere: Det helt store hit blev det dog aldrig, da en Ferguson stadig var billigere.
Index
117092: sv: Dagens billede (22-11-2011 13:36:38) (svar på 117088)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.150)
Blev der ikke kun bygget een "Center Steer" prototype??
Som iøvrigt ikke eksisterer mere. Den på billedet er en kopi!
Index
117095: sv: sv: Dagens billede (22-11-2011 14:27:10) (svar på 117092)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.133)
Det er Dunsfold's kopi, som skulle være lavet efter tegninger og alskens kundskab ( billeder, interviews osv ) for at den blev ligesom sit forbillede. Der er stadig nogen der mener at den rigtige eksisterer, men mon ikke den så var dukket frem ? Hvis jeg havde en sådan juvel i garagen, så var den blevet vist frem..