tilbage

Land Rover Forum  

Index
117558: Vaccumregulering på v8 (01-12-2011 17:36:42)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
På strømfordelerens vaccumregulering er der 2 stutse. Den der vender ind mod strømfordeleren og den der vender modsat og som flytter pladen med platinerne.
Jeg skal til at montere en Edelbrock karburator. Og der er ganske vist 2 vaccumstutse, men den ene er til trin 2 på karburatoren.
Den anden monterer jeg på vaccumregulatoren, på den side der regulerer pladen med platinerne.
Men hvad med den tiloversblevne stuts på regulatoren?
Mvh.
Martin
Index
117569: sv: Vaccumregulering på v8 (01-12-2011 20:57:08) (svar på 117558)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
På Strømfordeleren vaccumbell afblænder du bagsidens port på klokken. På carb. afblænder du den laveste vaccum port (manifold vaccum) du skal kun bruge "Time advance vaccum port" øverste port, som du forbinder til strømfordelerens advance port på vaccum klokke, forsiden.

Hvis du er i tvivl omkring hvilken port på Edelbrock Carb. som er hvad og hvor - kan du forbinde vaccumslange på respektiv port og blæse let i slangen - hvorefter du lokalisere port hul inden i carb. ved at mærke luften.

Time advance port - er forbundet til hullet over gasspjældet.

Manifold vaccum port - er forbundet til hullet under gasspjældet.

Iøvrigt meget glædeligt.. du kalder den ved rette navn... og lige min gammel slidte sang omkring Edelbrock Performer Carb. -

Der er et par detaljer som er essentielt, når det kommer til Edelbrock, hvis det skal blive helt vellykket...

# - 4 barrel spacer på flangen mellen carb. og manifold, isolerer for varmen, samt øger hastigheden. (check carb. er i vater i relation motorens hældning på rammen. - der kan købes kileformet spacer..!)

# - 6252 Needles & 0.080 Jets idet de passer bedre til en lille cubic-motor som 215" i virkligheden er...skal naturligvis justeres hvis man har ported kanaler, større ventiler eller større volume.

# - Off-road Needles kit i svømmerhuset...!! korrekt justeret naturligvis.. bilen er jo designet til kørsel uden for fast, banet vej…!

# - Benzin regulator 3-5 psi. eller re-konfiguration til et gennemstrøm system. (max 6,5 psi)

# - manifold kølevandet by-passer thermostatten, som på det org. manifoldet til Zenith-Stromberg/SU.

# - K&N Plenums, således man kan bruge det org. filterhus (evt. med K&N) tilkoblet en snorkel, i stedet for det latterlige pandekagefilter alle vælger...

# - På JWR/Offenhauser er det temmlig essentielt at man vender carb. rigtigt i relation til manifold designet.

Naturligvis kan en Edelbrock modificeres til off-road, men den vil naturligvis aldrig være lige så velegnet som indsprøjtning. Men hvis det er muligt med en Holley carb. som er et dårligere grunddesign at starte fra, er det bestemt også muligt med en Edelbrock carb.

http://www.holleytv.com/video/6238

Cheers Ole J.
Index
117570: sv: sv: Vaccumregulering på v8 (01-12-2011 21:29:59) (svar på 117569)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Hej Ole
Tusind tak for den grundige forklaring.
Jeg går i krig med projektet i morgen.
Mvh.
Martin