tilbage

Land Rover Forum  

Index
118441: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (25-12-2011 22:50:06)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.251.24)
uden os der køre i de udskælte benzin og diesel biler
ville der hvære et enu større hul i statskassen pga. manglne grønafgift og for dem efter 1998 på gule plader misundlses afgift og mer forbrug af brandstof.
så fakta er at det er os der betaler gildet,sæ hvis vi skifter til økobiler allesammen så er det slut med velfærssamfund.
god jul og godt nytår .
mvh.
lars
ps. må godt vidre sendes.
Index
118442: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (25-12-2011 23:15:43) (svar på 118441)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Jeg ved ikke om den påstand holder helt. Med mindre du taler om stort set alle biler drevet af benzin og diesel. Holder vi os til vores slags er situationen nok en lidt anden. Tunge firehjulstrækkere udgør hvor stor en procentdel af nationens samlede vognpark? Og som følge deraf hvor stor en del af det samlede statsbudget bidrager disse køretøjer med?

For at blive i dit eksempel: hvis vi alle gik ud for at købe øko-biler i morgen ville staten få et enormt provenue på import og registreringsafgifter, moms osv.

Men grundlæggende har du selvfølgelig ret, samfundet ville bryde sammen hvis vi ikke alle betale skat og afgifter. Og samfundet er altså skruet sådan sammen at jo mere man tjener, og jo mere man bruger jo mere skal man af med til staten. Så kan man altid diskutere om fordelingen er retfærdig, men det er politik. Lad os hellere lade julefreden sænke sig og snakker Land Rovers, shall we? :)

Mvh Niels
Index
118443: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 00:17:01) (svar på 118442)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
hear hear Niels

Jule hilsner
Leif der betaler sin skat med glæde.
Index
118444: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 00:20:36) (svar på 118442)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
skræk scenariet er nok hvis vi alle gjorde som de siger altså skrottede bilen og kørte med det offentlige der ikke virker.
til priser der dårligt kan koncurerre med benzinprisen.

Sidder som håndværksmester ude i forstaden, og tænker på hvor naive politikkere er de kan da vel ikke tro at en betalingsring ikke vil blive financieret af københavnerne selv.jeg kan jo kun sende regningen videre til kunden, og han betaler i forvejen for at jeg holder nede på kommunensveje til 500.- om dagen.(halv timeløn plus p-afgift)

tænk hvis alle droppede smøger,alkohol,fedtholdig mad og bilen.

HVAD SKULLE DE SÅ LEVE AF OG VI LEVE FOR...????

glædelig Jul.
Index
118450: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 11:16:57) (svar på 118444)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.184.149.20)
Hvis man ikke havde en kær og afholdt familie og omgangskreds plus en Land Rover holdende nede i gården, så var livet da meget surt i DK.

Hvis alle rygere besluttede sig for, at stoppe rygning, så ville der mangle en pæn indtægt i statskassen. Selvfølgelig skal der mod- og medregnes hhv. de faldende behandlingsudgifter, stigende arbejdsløshed blandt tobaksindustriens og salgsstedernes medarbejdere osv. osv....

Seneste nyt fra Borgen er dog, at tanken om en skat på intellegens, er blevet skrinlagt, siden det kom frem i en lækket rapport, at Borgens medlemmer samlet ikke kunne bidrage til mere en 49 DKK årligt! Det var for lavt!

For os, der kun sjældent kommer til Udkantsdanmark, vil betalingsringen ikke være noget problem. I Stockholm fungerer 'trängselsavgiften' ganske udmærket og biltrafikken i området er faldet betydeligt, i det mange nu tager den kollektive trafik, som er velfungerende og var forberedt på en stigning af passagertallet.

Samfundets Olsen bande, Bøde, Afgift og Skat lurer om hvert hjørne og nakker borgerne ved enhver lejlighed. Selv lommeuld bliver taget; der kunne jo gemme sig en miljøbombe i det!

Nu vil jeg gøre dagens gode gerning og bidrage med flere afgiftskroner: køre en tur i min OneTen og nyde marskens endnu skattefrie friske luft!


Index
118451: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 11:50:16) (svar på 118450)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Altså

Ind i mellem spørger jeg mig selv hvem vi er klub for. En flok gamle vrante samfundsforskrækkede hill-billies i fedtede netundertrøjer der sidder i deres gamle firehjulstrækkere med en 12/12'er knækket i skødet og en møghund i ladet! :)) som ikke kan få tiden til at gå med ret meget andet end at harselere mod alt og alle´og betragter det som et overgreb på deres grundlovssikrede frihed, når nogen forlanger at hunden skal i snor, og forbyder en at lave sin egen hjemmebrændt og da slet ikke kan tillader at man skyder efter måger mens man slingrer ned af stranden, med hunden i ladet og et glas hjemmebrændt i hånden. :))

Jeg har lært i skolen at de afgifter man får ind på tobak, alkohol og usund mad, slet ikke modsvarer de samlede udgifter til behandling og pleje og sociale overførselsindkomster der er forbundet med den usunde levevis. For slet ikke at tale om den forkortede levetid og den forringede arbejdsevne og gennerelle livskvalitet. Og jo flere der har det godt, jo bedre har samfundet det gennerelt, og derfor er det altid samfundets ønske at højne livskvaliteten, også selvom det medfører adfærdsregulerende afgifter. Det er altså ikke et overgreb på ens frihed, når man bliver ekstra takseret for at tager sin store benzsinsluger og køre ned til købmanden efter smøger, øl og chips. Og biler der kører under 10 km/l udleder altså mere co2 og alt mulig andet end en der kører tyve. Så kan i komme med alle de "dust to dust" rapporter I vil. Det hjælper ikke på lufforureningen i København og andre trafikkerede steder.

Og ja det koster at leve og det koster at tilhøre en velfærdsstat. Og man kan altid diskuttere om fordelingen kan være bedre. Men den der gennerelle hylen op om at staten er en blodsuger og hvis ikke det lige var for lille mig og mine så gik staten nedenom og hjem. Den hylen er sgu ikke til at holde ud. Undskyld mig.

Godt nyt år!

Mvh Niels

Index
118459: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 17:00:17) (svar på 118451)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.80.206)
hvad er der nu galt i at have hunden på ladet mens man køre en dejlig sildetur på stranden og skyder måger . det har vi da altid gjort herude vest på :o)
Index
118463: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 18:00:26) (svar på 118451)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
Og

det er det samme ulvekobbel der hyler når ungerne ikke kan blive passet, benet ikke kan blive lappet sammen, vejene ikke bliver ryddet for sne eller politiet ikke har tid til at opklare indbruddet i deres sommerhus.

Juleriske hilsner
Leif
Index
118464: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 18:32:01) (svar på 118451)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Tak Niels.
Og hvis nogen har lyst til at høre min mening, så bare læs Niels' indlæg engang til - også den med Godt nytår til sidst.

Hilsen
Ole
Index
118465: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 19:03:12) (svar på 118451)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Spot on, Niels :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Index
118468: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 21:10:55) (svar på 118451)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.153.193)
Niels Erik - Glædelig baghjul og godt nytår.
Jeg er ikke enig i dine betragtninger. Det fungerer jo fint i England, Tyskland og sågar Sverige. I dette land vi sidder i nu, er den helt galt. Bøder, afgifter og skat er nået urimelige højder- Problemet er at vores løn skal følge med skatte"trykket", og det gør os ukampdygtige i det store internationale samfund.

Din holdning betragter jeg lidt "les affair". Jeg har ikke i sinde at ligge på den lade side. Jeg vil kæmpe for mine frie rettigheder og ikke lade masserne digtere hvad jeg må og ikke må. Vores land er efterhånden blevet indbegrebet af pampervællet og deraf kæmpe dræbende paragrafrytteri, det er jo nærmest umuligt at foretage sig noget inden stempelquist skal godkende ens valg. Jeg håber da det er i klubbens ånd at kæmpe sagen for off-road og 4wd og ikke bare lade stå til imens embedsvællet foretager beslutningen for os?

Tag et land som USA. Der er ikke mange restriktioner på køretøjer, alleivel har de den laveste ulykkesrate set pr. indbygger. Her i DK ligger vi meget højt, og det i betragtning af vores tildels vanvittige regler.

Overstående er udslag for min personlige og private holdning.
Index
118478: sv: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (27-12-2011 09:42:33) (svar på 118468)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Jakob

Selv tak og i lige måde.

Jeg har aldrig sagt at vores samfund er perfekt. Jeg er bare træt af den uproportionelle klynk. Selfølgelig skal man slås for sine rettigheder. Samfundet er trods alt hele tiden i bevægelse og selvfølge skal man stå fast for ikke at blive glemt eller trådt ned. Jeg har også sagt at man altid kan diskutere fordelingen. Men grundlæggende må vi all yde, til det samfund der er os allesammen. Om skattetrykket er for højt, kan man altså diskutere. Men vi danskere ser nu ikke mere fattige ud end vores naboer. Synes heller ikke deres velfærd fungerer bedre.

Men jeg er da tilbøjelig til at give dig ret i at regler og administration af samme er gået ud af popertion. Man kan dog spørge sig selv om det skyldes at vi bliver dårligere og dårligere til at tage personligt ansvar, og samtidig konstant udfordrer de regler der er. Således at man f.eks skal lave særlige regler for brug af mobiltelefon under kørsel. Det burde jo være unødvendigt. Der er allerede en regel om at udvise agtpågivenhed. Reglen bliver så heller ikke overholdt. Eller når der skal bygges huse. Uden regler og regulativer og lokalplaner ville folk jo hvad som helst hvor som helst. Regler der bliver mere og mere detaljerede og samtidig til stadighed mere udfordrede fordi borgere ikke vil acceptere et nej.

Kort sagt: samfundet det er os! Og vi gør det ikke bedre at konstant at beklage os og gi
Index
118479: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (27-12-2011 09:44:59) (svar på 118478)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
..og gi alle andre skylden

Mvh Niels
Index
118480: sv: sv: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (27-12-2011 09:45:49) (svar på 118468)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Det er faktisk ret nemt her i Danmark der graver vi os ned når det blæser, istedet for at lave vindmøller.
MVH Jens E der syn´s det er for kedeligt at brokke sig. HÆ HÆ HÆ
Index
118492: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (27-12-2011 16:26:21) (svar på 118441)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.218.33)
det jeg mente med dette var at vi ermed udskælt af visse oganitationer
og polikter der mener at vi nærmst burde forbydes ved lov. og så fik jeg noget igang, det er ikke ment som klynk.
hilsen
lars
Index
118497: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (27-12-2011 18:07:48) (svar på 118492)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja godt ord igen

Naturligvis skal vi kæmpe for retten til at være dem vi er og gøre det vi vil. Indenfor rimelighedens grænser naturligvis. Men alligevel. Jeg mener bare vi skal gøre det med saglige argumenenter for ikke at blive affejet som latterlige af vores modstandere. De har nemlig det karikerede billede, jeg så sarkastisk beskrev længere oppe, på nethinden når talen falder på ejere af firehjulstrækkere. Desværre.

Jeg håber da at jeg var tilstrækkelig overdrevet til ingen følte sig personlig ramt, men derimod fangede pointen. Det var ikke min mening at såre nogen. Jeg håbede blot at tage en diskussion i opløbet, der hurtigt kunne blive selvforstærkende.

Men nu vi er ved det, så har jeg lånt et billede der måske bekræfter et par fordomme. Hva' ka' jeg sige? Ingen er fuldkommen!

(Har desværre ingen hund!)

Mvh Niels
Index
118498: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (27-12-2011 19:01:19) (svar på 118497)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
pæn bil flot mand
;-)>
Index
118545: sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (29-12-2011 20:28:46) (svar på 118498)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.215.194.159)
Og flot trailer ;-)