tilbage

Land Rover Forum  

Index
118940: div. spørgsmål (08-01-2012 16:56:13)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

så er styrhuset monteret igen, så jeg kørte en lang tur. så da man er kommet hjem og åbner motorklappen, så er alt hvad der hedder førersidde i motorrum, (stinkpusset) ind i motorolie, alt fra turbo og ned efter.

hvad kan det nu være

men styrhuset er tæt......

mvh martin j
Index
118941: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 17:11:04) (svar på 118940)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Du må bare have det hele vasket af igen og holde øje med hvor det kommer ud.
Når det er så meget på så kort tid, må det være nogenlunde ment at se.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
118942: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 17:18:33) (svar på 118941)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

er der noget trykrør til turboen, med motor olie i

mvh martin j
Index
118944: sv: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 17:23:43) (svar på 118942)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.12)
Iflg. almindelig turboteknik bør der være et trykførende olierør.
Index
118943: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 17:22:28) (svar på 118940)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
har du afmonteret andre ting for at komme til det du egentlig ville reparere?
Der ER olie forsyning til turbo!
Index
118945: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 17:46:54) (svar på 118943)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

nej ikke afmonteret nogle rør eller andet

mvh marti nj
Index
118947: sv: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 18:04:18) (svar på 118945)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

har lige konstateret at der kommer rigmelige mængder olie op af olie pinden, hvordan kan det være, er det under kompression, for har heller ikke noget træk kraft tilbage, i modvind er det ned i 3 gear ellers går vi i stå

mvh marti nj
Index
118951: sv: sv: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 18:25:29) (svar på 118947)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Jeg vil køre standard pladen - toppakningen.

Pga. at der er stor underkompression.

Toppakningen kan gå på mange måder:

Ud i en oliekanal = stor underkompression (sandsynligt her)
Ud i en vandkanal = bobler i køleren, bruger vand og ryger hvidt.
Ud i det fri = lyder som "flap flap flap"
Mellem cylinderne = dårlig trækkraft og bliver hurtigt værre.
Og i en skøn kombination af alle.

Hvorfor den lige har gjort det nu er et godt spørgsmål, har den været mere end normalt varm, eller har den stået stille længe?

Man kan få lavet en kompressions måling gennem hullerne til gløderørene.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
118960: sv: sv: sv: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 21:59:47) (svar på 118951)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.221.170)
Er det motorolie? er der korrekt væskestand i servoreservoir?
Index
118965: sv: sv: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 23:10:11) (svar på 118947)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.214.206)
I bedste fald er toppakningen knækket
I værste fald er din motor slidt op og skal smides i jernbunken.
Start med at pille toppen af og tag den derfra

mvh Claus
Index
118967: sv: sv: sv: sv: sv: div. spørgsmål (08-01-2012 23:15:32) (svar på 118965)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.221.170)
Du er en hård mand CK, jeg ville starte med at tage kompressionstest og se hvilket stempel der er gone i udu do, men kuren er den samme, af med toppen.
Index
118979: sv: sv: sv: sv: sv: sv: div. spørgsmål (09-01-2012 12:27:48) (svar på 118967)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Jeg er med Claus her. Af med toppen, det er hurtigt gjort. Få en motorkyndig til at kaste et blik ned i den. Så ved du hvor du står.

Mvh Niels