tilbage

Land Rover Forum  

Index
118883: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 07:53:42)
Bo Daugaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.159.240)
Hej alle jeg er stødt på denne video som beskriver justering af pumpen på 200/300 TDI samt lidt god forklaring. Virker linket ikke kan i søge på følgende på youtube. Rotate fuel pin (cone)
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=6zPnjE3neoM
Der er ligeledes en masse god beskrivelse på www.landroverWeb.com
Det står naturligvis på engelsk men kopier teksten og sæt det ind i Google-oversæt så bliver det forståeligt hvis man ikke er super til teknisk engelsk.
Jeg håber set kan bruges.
Skriv endelig hvis der er fejl eller mangler.
Mvh Bo
Index
118885: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 09:47:57) (svar på 118883)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.105.141)
Hej Bo...

Linket og adressen virker ikke for mig, lyder ellers interessant..
Index
118886: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 09:49:16) (svar på 118883)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
kan kun finde noget om en cummins motor i en eller anden yankie-truck

Klinge
Index
118887: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 10:48:06) (svar på 118883)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
Index
118888: sv: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 11:29:03) (svar på 118887)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.104.45.44)
En skriftlig beskrivelse af selv samme operation.

Har endnu ikke afprøvet det i praksis, men den tid kommer nok:-)

http://www.fag.hiof.no/~frodehaa/forandringer/Tuning.htm

Mvh

Jesper
Index
118902: sv: sv: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (07-01-2012 17:07:31) (svar på 118888)
Bo daugaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.159.240)
Ja der kan godt være problemer med det link jeg skrev da jeg bruger iPad og derfor går den på mobilsider. Men....
Faktisk inden det blev lyst kørte jeg defenderen frem og på med pandelampen. Jeg afmonterede topdækslet og banjobolten. Rensede huset og mærkede Alle tre steder op med en gul sprittuSch så jeg kunne finde tilbage hvis noget gik galt. Jeg lirkede stemplet op og kunne konkludere at der havde været en igang som ikke havde ramt rigtigt. Igen blev alt rengjort og nyt fedt blev smurt på. Tandhjulet fik 180' med uret og stemplet blev justeret. Skruen i topdækslefobisk 90' og herefter samlede jeg det hele igen. Jeg kørte herefter bilen langsomt driftvarm og gav den en gang indsugningsrens efter intercooleren. Og så... Ikke en raket med det var uden tvivl det hele værd. Ikke noget turbotøven ( i forhold til før ) og trafikken kan jeg sørme følge - op af bakke :-). Vigtigst af alt - absolut INGEN sort røg! Så den burde være lige i øjet.
God fornøjelse :-)
Index
119294: sv: Brændstofpumpe justering (cone) på 200/300 TDI (tuning) (17-01-2012 09:30:29) (svar på 118883)
Hans Houmøller #8792, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.243.62.139)
Fandt denne meget udførlige beskrivelse - der samtidig er på så godt engelsk at den ikke burde give forstyrre Google Translate (for dem der måtte behøve det :))

http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Tuning_Land_Rover_Tdi_engines_Rev_2.pdf

Mvh.
Hans