tilbage

Land Rover Forum  

Index
119287: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 08:17:34)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.237.254)
Hejsa allesammen.

Jeg skal igang med at lave bremser på min kommende 110" stw, og de er ikke for gode. den kan ikke bremse ordenligt, og pedalen er utroligt hård at træde på.
Mit spørgsmål er nu om hvordan man fejlsøger på vaccum pumpen ( den der sidder på motoren )

http://www.famousfour.co.uk/new_parts/part_info.php?partID=1405

Troels 8513
Index
119292: sv: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 09:12:59) (svar på 119287)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Tag slangen af wacumpumpen - start motoren og mærk om wacumpumpen suger.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
119293: sv: sv: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 09:14:07) (svar på 119292)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.237.254)
Ok... og gør den det er det videre til bremseforstærkeren eller hva ?
og gør den ikke er det byt til nyt ?
Index
119305: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 11:57:36) (svar på 119293)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Den skal suge. Og den skal suge ret meget. Hvis den kun suger lidt, så byt vacuumpumpen.
Jeg har skiftet flere af dem på min 300Tdi.

MVH JAkob E S
Index
119433: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 09:35:02) (svar på 119305)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.237.254)
Så kom defenderen i hus... dejligt. og mht vaccum, så suger slangen, det er svært at sige om den suger MEGET, men der er sug på ihverftald.
Hvor stiller det mig nu, hvad er det næste jeg skal have kontrolleret.
Bremsepedalen bevæger sig fint, men der skal satme trykkes i bund for at vrides lidt bremsning ud af den, Jeg kan slet ikke få den til at blokere, og det vil jeg jo mene at jeg skulle kunne.
Index
119434: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 09:38:05) (svar på 119433)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Prøv at justere bagbremserne op. Hvis de trænger hårdt til det, er der ikke nok vædske i hovedcylinderen til at kunne trykke bakkerne ud. Det virkede på min 110" med tromler på bagakslen...

Henrik
Index
119436: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 10:05:12) (svar på 119434)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Der er nok ikke tromlebremser på. Så skulle troels i hvert fald være blevet snydt, hvis bilen skulle være fra 1998:-)
(Et lille eksempel på at det er en fordel at oplyse bilmodel og årgang i hver tråd man opretter....)

Den skal suge så meget at når du tager vacuumslangen af oppe ved forstærkeren og sætter en finger på enden, så skal der lidt kraft til at løfte fingeren (bare rolig den suger dig ikke ind). Som jeg husker det, suger den så meget at man ikke bare lige løfter fingeren, men faktisk skal trække hånden til sig for at den slipper.
En god ide ville være at tage ud tilen klubkammerat der han en 300tdi der bremser fint og sammenligne med hans.

Jeg var igennem det her for nøjagtigt et år siden. Jeg syntes da at den sugede ok, men da jeg gik ud og splittede en klubkammerats bil ad, gik det op for mig at det ikke var nok.
Jeg siger ikke at det her også er dit problem, men det er sanlynligt da de punper bestemt ikke holder for evigt.

MVH Jakob E S
Index
119438: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 10:40:38) (svar på 119436)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.237.254)
Det vil jeg gøre Jacob.... men den suger fint på fingeren og der skal bruges lidt kraft for at løfte den...

den er med skiver hele vejen rundt.
Jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af mere...
Index
119453: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 23:10:38) (svar på 119438)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.105.141)
Så fandt vi ud af at det er vaccumpumpen der skal skiftes... så der er bestilt en ny ved paddocks... men så fandt jeg ud af at de gummibøs der sidder under klemmerne til luftfiltret er totalt kaput, men hvad hedder de på engelsk ? det kunne være super hvis der er en eller anden med et link...
Index
119454: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 23:31:28) (svar på 119453)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.240.17)
Rubber mounting or rubber bush
Index
119533: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (23-01-2012 11:50:23) (svar på 119453)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
ERR2337

MOUNTING RUBBER

Jeg fandt det i ordrebekræftelsen fra LRSERIES, fra dengang jeg købte ny vacuumpumpe - Jeg har indtryk af at du skal igennem NØGAGTIG samme opertion som jeg var igennem:-)

MVH Jakob E S
Index
119736: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (26-01-2012 08:00:45) (svar på 119533)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.237.254)
Så fik jeg skifter den vaccum pumpe... arrgh et arbejde, når oliefyret er monteret lige ved siden af, men nu bremser den fint, så jeg er en glad mand igen :-)

Tak for de gode råd...
Index
119439: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (20-01-2012 10:53:19) (svar på 119436)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Havde lige misset at det var en '98
Index
119310: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 13:38:59) (svar på 119293)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Jo hvis der er kraftigt sug i pumpen/slangen, så er det formentlig selve bremseforstærkeren der er brugt op.

Og bremseforstærkere er ikke noget man reparerer på.

Og kontroller selvfølgelig også slangen og spændebånd.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
119313: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 15:22:49) (svar på 119310)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej,
Bremseforstærkeren kan kontrolleres ved at pumpe pedalen hård, holde trykket og start motoren, går pedalen nu et par cm ned er forstærkeren ok, og vacumpumpen også for den sags skyld.

Hvis pedalen en hård og den ikke kan bremse, mangler der friktion i hjulene, det kan skyldes calibre og hjulcyl der sidder fast, belægninger der er ødelagt af varme og eller olie fra hjullejepakdåser.

Mvh Per
Index
119315: sv: sv: sv: sv: sv: Fejlsøgning bremser (17-01-2012 15:44:25) (svar på 119313)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.228.214)
Bremse/servoforstærker er meget driftsikker; går sjældent i udu, dog er der et luftindsugningsfilter i skumgummi, hvor stangen fra bremsepedalen går ind, kan være stoppet. Derimod er hovedbremsecylinderen ikke ligefrem
"Fit-it-og-forget-it" Hertil kan stangtrækket fra pedal til servo være def.