tilbage

Land Rover Forum  

Index
119685: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 15:12:26)
Martin Spangs Spanggaard #5168, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.109.13)
Har en Discovery 2.årg.99. TD5 Aut. Når man kører, og gir´gas til over 2900omdrejninger, begynder den at sløve ned, somom den ikke kan få brændstof, eller luft. har chekket luft-filter(spritnyt KN) Og har skiftet brændstof-filteret... NOGEN DER KENDER PROBLRMET ?
Index
119694: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 15:55:33) (svar på 119685)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej
Har du set om der er olie i stikket til ECUen.

Index
119697: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 16:59:39) (svar på 119694)
Martin Spangs Spanggaard #5168, reg. øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.60.109.13)
Hej Per. Nej, det har jeg ikke, da jeg mener at årg.99 ikke har det problem med olie i elektronikken, da der ikke sidder den boks, som årg.2000 har...? har hørt om problemet. Men hvis man holder stille, kan den sagtens tage omdrejninger op til over 4000 !
Jeg har taget egr af den, og sat twisted performance udstødning på den, og den har også snorkel.
det begyndte her da det blev frost-vejr...og tænker det måske har noget med luften at gøre?
Index
119699: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 17:15:20) (svar på 119697)
Anders Tommerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.73.138)
Min Disco 2 årg. 1999 havde olie i ledningsnettet og startede med samme fejl inden den stoppede helt! Løft boksen op ude ved donkraften og udersøg det nederste stik!
Index
119705: sv: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 18:17:03) (svar på 119699)
Martin Spangs Spanggaard #5168, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.109.13)
Tak anders. Det vil jeg prøve! Hvor kommer den olie fra ? Og ville den ikke ha´svært ved at ta´omdrejninger, også når den står stille og man giver gas...for det kan den jo godt..!
Prøver lige arense ledninger imorgen...det ihvertfald en nem og billig måde! :-)
Index
119707: sv: sv: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 18:59:45) (svar på 119705)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.53)
Man kan få en slags marinefedt, som smørres ind i stikkene. Det skulle forhindre oil flow...
Index
119713: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 19:49:06) (svar på 119685)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Jeg har oplevet to-tre ting med min Defender. OK det var løgn, men to ting i den stil.
Wastegate sidder fast i lukket stilling: Så virker det, som den sætter ud.
EGR-ventilensidder sidder fast i åben stilling: Den bliver sløv lidt afhængig, hvor åben den er.
Luftmassemåleren er brændt af: Den føles lidt død over 2900 rpm.

Ved de 2 første synes jeg det var ret tydeligt, som om den sætter ud mens ved luftmassemåleren var det mere en svag/rolig nedgang i trækkraften.

Hilsen
Ole


Index
119716: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 20:15:09) (svar på 119713)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.153.193)
To rigtig gode bud. Har haft samme problem, her var det en føler til luft. Olie i ledninger lyder ikke plausibel. Olie er ikke ledende, og har derfor ikke nogen umiddelbar indvirking på kontaktproblemer. Kontaktspray er jo en slags olie?!
Index
119717: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 20:19:34) (svar på 119716)
Martin Spangs Spanggaard #5168, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.109.13)
@ jakob. Tak for buddet.. hvor sidder den føler; På slangen fra luft-filteret ?
Index
119719: sv: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 20:46:11) (svar på 119717)
Michael Meyer #4885, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.217.95)
Hej
Jeg har også en disco 2 den havde også et problem med at tage gassen når den kørte og satte ud under kørsel.
Det min fejlede var at den tynde slange som sidder fra turboen og ned
til tryk siden før interkulerren var der hul på.
da den blev skiftet den slange kørte den godt igen
hilsen
Michael
Index
119722: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (25-01-2012 20:54:51) (svar på 119716)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
Hej Jacob

Det kan godt være at olie ikke er ledende, men jeg har da haft olie i mit ledningsnet, og det giver nogle muntre oplevelser, som at motor og gearkasse bliver sat i nødprogram = max. 1500 rpm på ring III med campingvogn i myldretiden...... ritig underholdende.

Skiftede pakninger ved dyserne, kostede ca. 36.95 og tager et par timer og så var problemet løst ( det tog noget længere tid at få al olien ud af ledningsnetet)

Hilsen
Struntze
Index
119733: sv: sv: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (26-01-2012 06:59:50) (svar på 119722)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.34.171)
Hej

Ja olien bliver helt sikkert ledende, når det ender i ECU stikket ;-)

min er en 2000 og jeg har skiftet ledningsnet tre gange (originalt )
sidste gang måtte jeg have låget af ECUen for der var også olie.

Det tager to minutter at kontrollere, og det er det første jeg ser efter hvis der sker noget mystisk, det kan indvirke på alt ECUen er blandet ind i, og tro mig silicone fedt eller ej olien finder vej, og den er ledende nok til at lave ballade.

Mvh Per
Index
119776: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (26-01-2012 18:12:50) (svar på 119685)
Martin Spangs Spanggaard #5168, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.109.13)
Tak for alle de indlæg med masser af forslag! Problemet løst! Jubiii :-)
Wastegate relæét/ventilen har 3stk små sorte gummi-slanger - én af dem var flækket lige der hvor de noget tykkere gummi-slanger fra servo-pumpen sidder...de har en spænde-clips, der let skærer hul i den nederste wastegate slange!
Chekkede forøvrigt ECUén, og JA...den var fyldt med olie i stikkene...så nu er de da renset.
Index
119790: sv: sv: Discovery 2 TD5.Aut. ¨HAR SVÆRT VED AT TAGE GAS, OVER 2900 OMDREJNINGER¨ (27-01-2012 13:37:51) (svar på 119776)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej

Godt problemet er løst, men når du har olie i ECU stikket, bør du skifte det ledningsnet til dyserne der er skyld i at olien finder ud i resten af ledningsnettet, på sigt giver det bare andre problemer og kan koste et ECU modul, og det koster ikke gratis, det stik du har lige til højre for din manglende ERG ventil sejler også i olie, og det er så ledningsnettet inde under ventildækslet du kal skifte.

Bare et godt råd ;-)

Det er retidig omhug og er med til at man selv er med til at bestemme hvornår bilen skal holde stille ;-)

Mvh Per