tilbage

Land Rover Forum  

120272: Ny model ? (06-02-2012 09:31:40)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.39.17)
Spottede lige denne "camufleret" model på motorven på vej mod københavn i morges.

Desværre var det ikke muligt at få et billede forfra, men der var ændringer i fronten.

Hilsen
Struntze
120273: sv: Ny model ? (06-02-2012 09:32:16) (svar på 120272)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.39.17)
Et billede mere
120275: sv: Ny model ? (06-02-2012 10:51:06) (svar på 120272)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Få fat i enten Morten Dam eller Mikael Friis.... der er penge i dine fotos...
120280: sv: sv: Ny model ? (06-02-2012 13:13:38) (svar på 120275)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
Jeg kører selv jævnligt diverse køretøjer i kamuflage på landevejen, og synes ærlig talt at det er altså ret enerverende med 'spionfotografer'! Selvfølgelig har jeg en vis forståelse for offentlighedens interesse, men det er bare rigtigt træls ikke at kunne arbejde i fred uden at skulle holde øje med nysgerrige kamaralinser.

Min bøn ville være: Lad være!

/Jens
120325: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 08:53:16) (svar på 120280)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Jens - dén holder ikke en meter ....

Hvis bilfabrikanterne ikke ønsker at få "afsløret" prototyper på landevejen, kan de bare fragte dem i lukkede lastbiler. Det gælder også bemeldte køretøj, hvis det var på vej mod nordligere breddegrader for at gennemføre kuldetests. Det koster en mulliard at udvikle nye biler, så omkostningerne til fragt contra kørsel på egne hjul er en bagatel. Og de manglende testkilometer, hvis bilen var blevet fragtet i stedet for at køre selv, kan kompenseres på andre måder.

Næh, ofte er det jo bilfabrikkernes strategi at få deres kommende modeller "afsløret" på den måde ... Det skaber jo dejlig meget omtale - især fordi det jo pirrer vores nysgerrighed, når noget er hemmelighed. Så Peter Struntze arbejder nok i virkeligheden undercover for Land Rover ;-)

Mvh
Mikael - tidl. "afslørende fotograf/journalist" i bil/lastbilbranchen
120327: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 09:43:41) (svar på 120325)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
Nej, den holder ikke en meter i byretten - det er jeg helt enig i ,-)

Jeg forsøger bare at fortælle, hvordan det føles på egen krop at være jaget bytte. Det er knap så simpelt, da der ikke kun er tale om simpel transport, men til tider også testkørsler, der kræver forhold der er meget svære at gennemføre på (eksisterende) testbaner.

Og ja, jeg er da helt med på, at 'spionfotos' også bruges bevist af nogle bilfabrikker til at skærpe interessen.

Det er ikke så simpelt, og kan/skal nok ikke være meget anderledes end det allerede er.

/Jens
120330: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 10:21:53) (svar på 120327)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Hvis bilproducenten virkelig ønsket at skjule deres nye model, ville det da være meget smarter at camouflerer de nye design liner ved style bil med designet den gamle i en diskret simple farve med ukorrekte emblemer…!

næh…nej..det rent mediespin når man benytter camo som har til formål at synligegøre tilstedelsen…hvis producentens testchauffører ikke kan håndterer mediebevågheden (og det kan de.. ;) de bliver høje af at være på...) så er der sikkert et job på producentens lukket testbane…!

Det er simpleheden bare camoufleret reklame… ;0)
120277: sv: Ny model ? (06-02-2012 11:03:48) (svar på 120272)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Peter.

Kunne det ikke være den nye 2012 Range Rover på vej til kuldetest i nordskandinavien?
Det ligger ret fast at der kommer en ny og noget lettere Range Rover og Range Rover Sport til efteråret.

MVH Jakob E S
120288: sv: Ny model ? (06-02-2012 14:22:13) (svar på 120272)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.219.34)
Det er en prototype for en helt elektrisk version af Range Rover. Der var tilsvarende billeder i forrige LROI (hvis det ellers er en pålidelig kilde).
120295: sv: sv: Ny model ? (06-02-2012 15:10:16) (svar på 120288)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
En "ElektronikerLandRøver" ååå..javal..ja Nu står verdenen da ikke længere… gad vide hvad vadehøjden bliver på sådan en ElektronikerTing…!

På den anden side skal man jo ikke fornægte evolution udviklings potentiale. Hvor ville homo sapiens evt. selv være hvis den race havde været uden udviklings potentiale…!
120326: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 09:41:18) (svar på 120295)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.147.10)
Vadehøjden er lige så dybt, som man kan trække vejret til... Batterierne vil virke i mange meters dybde, så hvis man ellers har åndedrætshjælpemidler med til sig selv, så skulle den teoretisk kunne køre i 15-20 m vand. Så er det slut med snorkler m.v.
120331: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 10:25:44) (svar på 120326)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
jo…batt. overlever sikkert at blive døbt… men er resten af resten af bilens elektronikerteknik vandtæt :0
120332: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 10:53:46) (svar på 120331)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Ole.

Det er nok i virkeligheden mindst lige så let at lave elektronik (og elektromekanik) tæt, som det er at lave den traditionelle land rover mekanik tæt.
Jeg har mange gange sejlet med de gamle vognmandsrute færger. De havde fire elmotorer siddende under bunden. Det gik fint.

MVH Jakob E S
120339: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 11:52:25) (svar på 120332)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Jeg er jo den lykkelige ejer af et "dobbelt-engelsk" køretøj, nemlig min Minor Rover, så jeg er velsignet af både Morris Minor- og Range Rover-kvalitet. Og gu' er Minor Rover'en tæt - når der først er kommet vand ind i den, er det umuligt at få det ud igen!

Mvh
Mikael
120347: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 13:53:47) (svar på 120339)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Mikael.

Det problem har jeg også haft - Det var bare mit diff, der ikke ville lukke vandet ud selvom det var kommet ind. Man skulle tro der var Gore Tex i pakdåserne:-)

MVH Jakob E S
120348: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 13:59:02) (svar på 120339)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
En bailer, Mikael, svaret på dét problem er en bailer, og så bare holde farten oppe på raketten, mens den cruiser gennem vandet.

Morten - med en krølle i mundvigen
120361: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 17:33:06) (svar på 120348)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Min gode Morten

En bailer ..., er det en øse, en vandprøveudtager eller en ballepresser? Det var de tre alternativer, som min ven Google kom op med, da jeg spurgte på bailer ...

Mvh
Mikael
120362: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? OT: Bailer :-) (07-02-2012 18:00:22) (svar på 120361)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
En 'bailer' (hedder mere korrekt 'self-bailer') er en dims, man sætte i bunden af en jolle for at tømme den for vand under sejlads.

Den har en lille klap, der (delvist) holder vandet ude, når jollen ligger stille. Når den gør fart, så åbnes klappen af undertrykket fra 'fartvandet' og jollen suges tom for vand.

Enkelt, genialt og ganske effektivt (når man bare magter at sejle stærkt nok ,-)

På billedet vender den korrekt; håndtaget bruges til at trække den ind i båden når den ligger stille.

/Jens
120354: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (07-02-2012 15:32:50) (svar på 120332)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Hej Jakob

jo..jo.. er såmænd bekendt med, at der findes civile og militære standarder der beskriver vandtætheden af elektriske komponenter.

Men ligefrem at "svømme" med en El/batt. drevet Boulevard-offroadér… er det ikke lidt som at man selv opsøger problemer…

Det bliver interessant, når demo-videoerne bliver sluppet fri… iøvrigt synes jeg bestemt det positivt at LR er helt fremme i sandalen vedrørende teknik/evolution. Jeg afventer dog Defender´s afløser med større spænding.

Cheers Ole
120391: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny model ? (08-02-2012 08:23:59) (svar på 120354)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Ole.

Jeg synes nu faktisk generelt at man selv opsøger problemer, uanset hvilken bil man svømmer med. Jeg har aldrig oplevet nogen biler der fik det bedre af at blive dyppet i mudder eller bare vand for den sags skyld:-)

Jeg har lige læst en lang artikel i LRO om udviklingen af den nuværende Range Rover. Den blev langt henad vejen udviklit i samarbejde med BMW, og det krævede meget af udviklingschefen fra Land Rover, for at overbevise dem om hvad sådan en Range Rover skulle kunne i terræn. Jeg kunne forestille mig at de kommende modeller af Range Rover heller ikke går på kompromis med deres arv.
Rigtig spænende læsning.

MVH Jakab E S