tilbage

Land Rover Forum  

Index
120488: Motor ophæng til TD motor 19J i serie III ramme, Udstødning fra TD motor, gearkasse til TD motor (10-02-2012 23:37:39)
Jakob Falk Magnussen #8840, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.222.195)
Jeg har hele 3 spørgsmål jeg håber der er nogen som har erfaringer med!
1. Hvilke motorophæng kan der bruges til montage af en TD motor 19J i en serie III ramme. Findes der et standart ophæng? hvilken type gummi mellemlæg skal der anvendes. Har i evt. et foto?
2. Hvilken gearkasse kan jeg bruge (med 5 gear) som passer direkte på?
3. Hvordan får jeg udstødningen forbi styrehuset, måske der er nogen som har et foto.
Jeg vil være rigtig glad for et par ideer og lidt indput!
Index
120489: sv: Motor ophæng til TD motor 19J i serie III ramme, Udstødning fra TD motor, gearkasse til TD motor (10-02-2012 23:53:42) (svar på 120488)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
1)
Du skal bruge det højre motorophæng fra den originale motor og så skal der svejses et nyt ophæng på rammen længere nede da indsprøjtningspumpen ellers er i vejen.
Det venstre passer på rammen og man lægger motoren i før man svejser det højre ophæng, dvs. motoren hænger i motorkranen og støtter på det venstre ophæng mens man hæfter det højre, så ud med motoren igen og færdigsvejs ophænget.
1a)
Jeg vil anbefale at bruge de store runde ophæng fra V8 og 2.5L benzinmotoren, de tager rigtigt mange vibrationer, ellers kan du bare bruge de originale firkantede dieselophæng.
2)
Hvis du vil have 5 gearskasse på en seriebil så skal der ombygges en hel del på torpedoen og gearkassetunnellen og der skal svejses ye ophæng på gearkassetraversen og 2 nye kardanner, så et overgear er langt at foretrække evt. Range Rover differ. på en 88".
3)
Du skal trække motoren så langt over til højre som muligt i motorophængene, der er ligesom en slids i ophænget, så bliver en én centimeter plads hen til bolten på styrehuset, jeg gjorde det at jeg klemte downpipen lidt flad lige på det stykke, det fungerede fint i min 88".

Og så er der en hele masse med Skat og skift af både motor og gearkasse og afgift ved turbomontering - men det har du selvfølgelig undersøgt alt sammen. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
120567: sv: sv: Motor ophæng til TD motor 19J i serie III ramme, Udstødning fra TD motor, gearkasse til TD motor (12-02-2012 22:14:39) (svar på 120489)
Jakob Falk Magnussen #8840, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.222.195)
Hej Kenneth!

Tak for svar, alt med SKAT det kommer, jeg er klar over der skal betales, den skal også på hvide plader i samme omgang!!

Mht. motorophæng så ser det ud til at den ligger lidt højt i de originale ophæng men det må der arbejdes lidt med.

Mvh Jakob FM