tilbage

Land Rover Forum  

Index
120542: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 17:53:06)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.121.127)
Har fået fingrene i et brugt fyr som har vist sig at være af ovenstående fabrikat, enten en D 4 eller D 5. Navnepladen er uden info. Der følger intet papirværk med så jeg mangler: monteringsvejledning, brugermanual, og manual for timer modul + what not? Hvem kan hjælpe? Tak
Index
120543: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 17:54:51) (svar på 120542)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.121.127)
Timer modul.
Index
120545: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 18:04:19) (svar på 120543)
Jens Sigurdson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 31.25.21.149)
http://www.eberspacher.com/support-and-downloads/technical-documents.html

Prøv at bladere dig igennem lidt af dem her.

Timeren er universal og er en af de "gamle" modeller så vidt jeg kan se.
På de gamle modeller kan man "kortslutte" fyret, så fyret virker uden timer/termostat osv. Det kan man ikke på de nye modeller.

Hilsen
Jens
Index
120546: sv: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 18:13:09) (svar på 120545)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.121.127)
Hej Jens
Tak for dokumentet, har set det men syntes det er noget uoverskueligt hvor hvilke kabler og ledninger skal hen?
Hvad mener du med at man kan bruge fyret uden timeren?
Er også interesseret i sådan en fjernbetjening og vejledning i installation af en sådan.

Der står bl.a. i dokumentet at, når kølevandet bliver over 65 grader så begynder blæseren og det medfører, at der kommer varme i kabinen. Det forstår jeg ikke. Kobler man køleblæseren sammen med "kabieblæseren" så den kabineblæseren først starter når køleblæseren starter?

Tak
Index
120547: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 18:29:16) (svar på 120542)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.108)
Har du styre enhed, brændsstof pumpe, brændstof slange m. tilslutning til tank og kabelbundt?
Index
120549: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 18:36:31) (svar på 120547)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.121.127)
Hvis styre enhed er "timer modul" så har jeg det. Ingen brændstofpumpe men har brændstofslangen med t-stykke. Har også ledningsnet med "multistik" til at tilslutte selve fyret. Ang. brændstofpumpe: hvis jeg læser "Jens´s dokument" korrekt, så er det muligt at montere brændstofslange med t-stykke direkte på motorens brændstofslange før pumpen?
Index
120550: sv: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 19:08:44) (svar på 120549)
Jens Sigurdson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 31.25.21.149)
Njaaa..
Du har fyret, kablet med multistikket skal tilsluttes en styreenhed. Muligvis part nr: 20 1575 80 00 00, men tjek det selv.

Styreenheden er den del der sørger for at målepumpen (der tilsluttes to ledninger) sprøjter den rigtige mængde brændstof ind i fyret. Det er altså ikke en alm. trykpumpe.
Styreenheden sørger for opstart og nedlukning af fyret mm.

For at kontrollere fyret kan du som nævnt bruge en manuel kontakt, ellers skal du have en kontrolenhed. Det er uret du allerede har.

Du kan hvis ellers dit brændstofsystem er tæt, ganske rigtigt bruge et T-stykke i brændstofslangen.
Ellers er det noget med et separat sugerør.
Tykkere slanger er ikke bedre! Jo tykkere slange jo længere er fyret om at suge luften ud af slangen og starte op. Det bruger ikke mere brændstof end en 4mm slange er rigeligt.
Det kan være en rigtig god ide at sætte et filter foran pumpen så det interne filter i pumpen ikke stopper til.
Monteringen af pumpen skal foretages ifølge brugsanvisningen - det er ikke forslag, men vitalt for at fyret virker godt.

Hilsen
Jens
Index
120552: sv: sv: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 19:30:24) (svar på 120550)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.121.127)
Jens hvor har du fundet det part nummer henne?
Index
120551: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 19:15:32) (svar på 120542)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 89.150.85.47)
Hej Kristian

Nu har jeg ikke gidet kigge manualerne fra Jens' link igennem...

Men hvis du ikke har fundet det du søger der, har en Hydronic D5 installationsvejledning der indeholder specs, tegninger, monteringsvejledning mv. til diesel og benzin. Derudover har jeg også en løs side med "manualen" til kontrolboksen/uret. Jeg vil gerne scanne dem til dig hvis du er interesseret.

Vh.
Per
Index
120559: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 20:19:51) (svar på 120551)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.121.127)
Hej Per

Det vil jeg meget gerne have. Tak ;-)
Index
120564: sv: sv: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 20:37:23) (svar på 120559)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 89.150.85.47)
Hej

Jeg har sendt en e-post til dig :-)

Vh.
Per
Index
120556: sv: Hydronic eberspaecher, montage, guide (12-02-2012 20:05:27) (svar på 120542)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Dit fyr har indbygget vandpumpe, brændstofpumpe, og styremodul.
Hvis du har ledningsnettet, komplet med relæ for blæser, så er du kørende, hvis ellers fyret virker :-)

Det skal blot tilsluttes konstant strøm og stel, samt til bilens kabineblæser.
Herefter kan det tyres, blot ved at sætte spænding til den gule ledning..

1270
Paw