tilbage

Land Rover Forum  

Index
120712: Køb af Disco2 (15-02-2012 12:31:15)
Lars Piester (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.52.38)
Hej LR-Orakler!

Står for at skulle købe min aller første bil i en sen alder af 31 år... Har kørt motorcykel siden jeg blev 18, men nu skal den ene Ducati skiftes ud med noget mere praktisk, som dog samtidig har sjælen med sig! Derfor har jeg forelsket mig i en LR Disco2, men har brug for en hånd fra jer!

Jeg har kig på denne bil - http://www.dba.dk/land-rover-discovery-25-td5/id-78131399/ - vil dog skifte fælge og dæk. Kan godt li' den faceliftede version, og det tiltaler mig at der ikke skal gøres så meget ved bilen.

Men - 320.000km. for en Disco2 med automatgear, er det meget? Og skal jeg være opmærksom på andet end det sædvanlige mht. rust og service?

Derudover undrer prisen mig lidt, da de andre jeg har set i samme årgang og km. koster fra 15.000DKK mere..

På forhånd tak for hjælpen - fra en forhåbentlig kommende LR ejer.

Vh.

Lars
Index
120733: sv: Køb af Disco2 (15-02-2012 15:26:49) (svar på 120712)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.219.34)
Hej Lars
En Disc II er en rigtig fin vogn, og man behøver ikke være bange for kilometer i en Land Rover, da de kan køre rigtigt langt, hvis de bliver ordentligt vedligeholdt.Modellen er rigtig fin, og er virkelig komfortabel at køre i. Motor og gearkasse er styret af en computer, så der er enkelte, som har elektronikproblemer med dem, men generelt er de meget robuste, og man kan gøre en del for at forhindre problemerne (eksempelvis god vedligeholdelse).
Jeg kender ikke den specifikke bil du henviser til, men helt generelt så skal man dog passe lidt på med de biler, som er blevet pillet lidt for meget ved. 198Hk er ikke urimeligt for en Td5, men er også i den høje ende. Det kan muligvis være på grund af en uheldig ombygning eller problemer med at få stumper til at holde, at den koster det den gør, så du skal være meget opmærksom på, om der er mislyde, eller at den eksempelvis accelerer uensartet, ryger, hakker når man kører jævn fart eller andet, som kan tyde på fejl som følge af tuningen.
Samtidig skal du vide, at der kan være problemer med syn af biler, som er tunet udover 20% (normalt: 136Hk i aut disc + 20 % = 163 Hk). De skal typisk være særligt godkendt med denne effektforøgelse, hvilket kan være en anden grund til prisreduktionen.