tilbage

Land Rover Forum  

Index
120942: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (20-02-2012 11:23:21)
Benjamin Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.187.61)
Hej derude ! jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe da jeg har købt en defender fra 86 hvor motoren er helt færdig. Det er en 2.5 na d. Er der nogen af jer der har noget liggende der passer i eller burde jeg ligge en 200 tdi motor i ? Men det koster vist også noget afgift ? Evt hvis i kender en engelsk hjemmeside hvor man kan bestille som har et godt ry ! Ville være meget taknemlig hvis jeg kunne få noget hjælp da bilen skal på tur om ca 40 dage :-) På forhånd tak. Mvh Benjamin.
Index
120950: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (20-02-2012 16:26:18) (svar på 120942)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.215)
Hvormeget død er maskinen ? Ofte kan nye dysespidser, stempelringe og oliepumpe gøre underværker.

En tdi er et udmærket alternativ til en 2,5 dna

Jeg så fornylig en annonce i UK. Annoncøren havde købt en del næsten nye 2,5 dna'er..... jeg leder lige
Index
120953: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (20-02-2012 16:36:30) (svar på 120950)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.215)
Witham hedder firmaet.... www.mod-sales.com e-post sales@mod-sales.com ... der kan du købe en hel bil og så bruge løs af stumperne...

eller denne virksomhed:

safari engineering www.safariengineering.com


Hvilken region hører du til ?
Index
120979: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (20-02-2012 21:49:27) (svar på 120950)
Benjamin madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.187.61)
Tusind tak for jeres svar. Altså min mekker har undersøgt den. Den spytter olie op af motoren og da vi åbnede toppen var 3 cylinder helt slidt i gangen og kørte med rigtig meget under kompression, går ikke ud fra man kan nøjes med at skifte stempel ringe når motoren har gået 370 tusind på samme blok eller ? topsstykket skal jo også planslibes osv osv mvh benjamin
Index
120992: sv: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (20-02-2012 23:54:41) (svar på 120979)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 79.142.224.157)
370.000 km er ingen alder for en 2,5 n/a hvis den har været vedligeholdt.

Jeg er helt enig med hvad der er nævnt ovenfor, at hvis blokken grundlæggende er i orden mht. planhed og fravær af ovalitet så vil nyrenoverede dysser, stempelringe, oliepumpe samt nye pakninger gøre underværker.

Hvorfor vil du planslibe toppen? Det er kun nødvendigt hvis den ikke er plan i forvejen. Det var ikke noget at gøre med tilstanden på stemplerne.

Det du bør få undersøgt er om cylindrene er blevet for ovale. Det gøres hurtigt med en spartlygte, et sæt søgeblade go en fabriksny stempelring. Proceduren står klart beskrevet i værkstedsåndbogen, og burde desuden være enhver mekaniker bekendt.

Er cylindrene ikke ovale skifter du stempelringene. Stemplerne skifter du kun hvis de efter rengøring visre tegn på revner af betydning.

Er cylindrene ovale er ud ude i at få dem boret op til overstørrelse. Det kan man godt få gjort hos et cylinder service firma, men det er næppe økonomisk rentabelt medmindre du meget gerne vil fortsætte med den type motor og du samtidigt får en skarp pris på operationen og de nye stempler i overstørrelse der så skal i.

Jeg kan supplere med at når du er igang bør du også give den nye hovedlejer og plejlstandslejer samt en ny tandrem.

Ring gerne for moralsk opbakning. Jeg har aft den generation LR motorer i en årrække.
Index
120996: sv: sv: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (21-02-2012 02:05:46) (svar på 120992)
benjamin madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.187.61)
Hej kristian jeg vil meget gerne låne lidt moralsk opbakning :-) hvis du skriver dit nummer vil jeg meget gerne ha lov at ringe til dig. mvh benjamin
Index
121049: sv: sv: sv: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (21-02-2012 22:07:22) (svar på 120996)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Nummeret står på medlemslisten her på siden.

Men ellers er det 20 64 13 68
Index
120952: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (20-02-2012 16:34:21) (svar på 120942)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.104)
Hej Benjamin

Du kan Evt. købe en maskine her:

http://www.cws4x4.co.uk/

Held og lykke med projektet. hvis du skal ombygge så få fat i en defender 200 tdi, det er det nemmeste. Få den med ALT derovre fra, køler, udstødning rør OSV. Hvis du ikke vil stresse er det hurtigste nok at ploppe en 2,5 d i igen. De fås ind imellem i vores roverbørs. Ellers ryk en annonce i.

Mvh
Mads
Index
121018: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (21-02-2012 12:22:03) (svar på 120952)
benjamin madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.187.61)
Tak for dit svar mads. Er det lovligt at lægge sådan en i for jeg gider heller ikke en masse bøvl med skat og ekstra regninger det kan jo blive en lang affære hvis det ikke er sådan rimelig til at få godkendt.... mvh benjamin
Index
121026: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (21-02-2012 15:19:02) (svar på 120952)
benjamin madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.187.61)
Hey mads ved du om man kan stole på det firma der mht. at handle med dem for de har en på lager der har gået 92000 km. den skulle være sund nok. mvh benjamin
Index
121027: sv: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (21-02-2012 16:02:06) (svar på 121026)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.104)
Hejsa

De er helt okay. Kender til nogen stykker der har fået derovre fra. Der har været en enkelt svipser med noget defekt, men de fandt ud af det. Men i overvejende grad problemfrit. Er det en 200 tdi eller en 2.5 N/A de har ? Hvad koster den ?

Vedr. Lovlighed, kontakt Syn og SKAT. Og der er masser af læsning om netop dette på forummet, det er bare at søge.

Mvh
Mads
Index
121028: sv: sv: sv: sv: (2.5 na) ny motor eller 200 tdi ? (21-02-2012 16:14:26) (svar på 121027)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.104)
Denne tråd kan måske hjælpe dig lidt på vej, med hensyn til syn og afgift.

http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=110270#110270

Mvh
Mads