tilbage

Land Rover Forum  

121193: motor skift i p38 dse (26-02-2012 19:50:03)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
hey

nogen der her hjemme har prøvede at kaste en td6 3.0 i en p38 2,5 dse ???

eller måske en tdv8 :)

ar lidt gået med tanken og søgt lidt i den sterre RR verden . men syntes ikke at kune blive klog på om det kan lade sig gøre
121198: sv: motor skift i p38 dse (26-02-2012 21:24:56) (svar på 121193)
stephan s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.165.112)
Hej du,

Jeg har læst på rangerover.net at der er nogen der har skiftet en 2,5 td6 ud til 3,0 td6.. prøv at høre derinde..
Jeg tror du skal bevæge dig ind i bmw verdenen og se hvad de har af erfaringer på deres fora om udskiftning fra 525 model til en 3,o td6.

alternativt så skal du høre nogle engelske workshops om hvad de ved.



Tanken er særdeles interessant og attraktiv, og jeg vil tro at hovedsageligt er et spørgsmål om styring langt hen ad vejen. (plus indstilling af automatgearet til korrekt skifte karakteristik.)

Mvh

Stephan
121200: sv: sv: motor skift i p38 dse (26-02-2012 21:42:38) (svar på 121198)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
ja det er også det jeg er kommet frem til . men kunne jo være der var en he hjemme :)
121202: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (26-02-2012 23:46:12) (svar på 121200)
Morten Bøgehøj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.163.235.200)
121205: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 09:23:03) (svar på 121202)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
dem tror jeg at jeg vil give et ring i dag og høre hvad det vil koste med en td6 3,0 :)
121206: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 09:26:06) (svar på 121205)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Der har været omtalt en pris på konverteringen i LROI bladet - 6000£ + det løse.

Mvh
Michael
121214: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 12:07:04) (svar på 121193)
Patrik Priess (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.120.76.34)
Når du finder ud af noget, så sig lige til. Jeg har også ledt. jeg er meget nysgerrig omkring gearet. Jeg forstår ikke helt hvordan du enten konventere din nuværende 4 trins eller om du får en helt ny gearkasse på. ??
121215: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 12:25:55) (svar på 121214)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
jeg ringer lidt rundt i dag og kommer emn en update sener idag
121219: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 13:37:37) (svar på 121215)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
så er det sat i værk

har talt med en i england og de er ved at teste den motor jeg gerne vil have i bmw 3,0d

det er en række 6 som den er der i ......



hvis der er nogen der har nogle inputs til projektet så bare kom med det :)

ellers følger yderliger update kommer sener
121222: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 15:00:55) (svar på 121219)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Michael, det lyder som en fed artikel i Oasen, med masser af billeder osv. - please ;)

Mvh
Kenneth Poulsen - der skal have 200DI i sin 109" stw
121224: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 15:09:35) (svar på 121222)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.93.18)
Hvis man skal gå fra sin 2,5 td6 til en 3,0 td6, så tror jeg det er muligt at anvende samme gearkasse, siden blokken sikkert er ens. Det er jo en 3,0 td6 der ligger i de senere rangerovere.
121225: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 15:19:39) (svar på 121224)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
ja det er jo det men en td6 har et megett større moment end en 2,5 m51 ..

og der er lidt elektriske udfortninger ..

en td6 har følgende data

BMW M57 3.0L Engine Information
•282 hp and 580 N·m
•Inline-6 Alloy Block Engine

og en standart m51 2.5

136bhp og 260nm ca
121227: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 15:50:28) (svar på 121225)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Med de specs. skal du nok ikke lade motoren sejtrække for meget ved lave omdrejninger, ellers kunne det godt koste en gearkasse på et tidspunkt... Det er de lave omdrejninger der gør ondt. (dyrt) bare min dyrtkøbte erfaring...
Da jeg gik fra 2500 rpm til 3200 rpm i traktortræk, kunne gearkassen pludselig holde til trodt for at hk blev øget med yderligere 25%.

Henrik Klinge,
Indtast første bogstav i bladfjeder..... Hmm tror ikke en bladfjedermodel har plads til sårn en maskine..
121238: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 20:13:36) (svar på 121227)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
der skal en anden kasse på også vil jeg tro :) da en m51 og en m51 13 lidt forskellige

tror ikke verken v8 gassen eller r6 d kassen kan holde i converteren .

skal også have nogle stærre bremser på :)
121226: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 15:26:23) (svar på 121224)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
tror desværre det bliver til at jeg aflevære bilen en måded til et firma i england der så laver det der skal laves .. men skal se om ikke der kan blive lavede en historie om det hele ..

hvis det bliver til noget :)

121236: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 19:57:20) (svar på 121226)
Pia Hedegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.181.220.55)
Hej Michael

Ved der køre en 90" i skanderborg med en TD6 lagt i hos LRparts


Med venlig hilsen
121239: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 20:15:23) (svar på 121236)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
ja men den er også MEGET nemmer at kaste den i .. for der tager man bare manuel kassen og kaster den i . der er heller ikke elektronik i på sammne måde som i en p38 :)
121240: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 20:18:50) (svar på 121236)
Mark Strodtmann #4647, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.235.90)
Gearkassen kan du få til at køre med det her fra Ashcroft.

Ellers tag en snak med peter fra Lrparts han har godt styr på sådan en ombygning.

Held og lykke med projektet, lyder fedt!

Manne
121241: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 20:27:28) (svar på 121240)
Mark Strodtmann #4647, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.235.90)
121243: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 20:43:32) (svar på 121241)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
ja men tror ikke de kan holde til de mange nm
121252: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (27-02-2012 21:50:58) (svar på 121243)
Mark Strodtmann #4647, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.235.90)
Fandt dette på pirate4x4:

According to ZF
121261: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 08:07:42) (svar på 121252)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
ja det er en ok side men derfor skal der nok bare en hel unit i men gasse og det hele .. nu må vi se hvad der sker :)
121268: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 11:22:43) (svar på 121261)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Og husk, at du også lige skal tale med SKAT ;o)
121274: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 12:30:08) (svar på 121268)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
ja det skal jeg helt sikkert ....


eller skal jeg

det er en r 6 på ca2445 der bliver skiftet ud med en r6v ca2932

og det er jo ikke mere end de 20%

121282: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 15:11:45) (svar på 121274)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Hapset ud af dit eget indlæg:

>>>
en td6 har følgende data
BMW M57 3.0L Engine Information
•282 hp and 580 N·m
•Inline-6 Alloy Block Engine
og en standart m51 2.5
136bhp og 260nm ca
<<<

Du har nu 136 heste og så må du forøge effekten med 20%:

136 + 20% (27,2) = 163.2 heste, så der er noget vej op til 282 heste.

Hvordan passer det med V8 modellerne? hvis der er en helt identisk bil med V8 med 231,2 heste, så kan det rent teknisk lade sig gøre, men du skal så stadig betale ny afgift på bilen.

Det er måske meget godt at få styr på, inden du betaler 60-70.000,- kr for noget du ikke kan få på danske plader.

Mvh
Kenneth Poulsen

121284: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 15:29:20) (svar på 121282)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
ja det kan du have ret i ..

men stadig

det er kun at jeg ligger en m57 maskine i . det er bare en nyre vation ag en m51 . dette vil max kunne koste mig 20k i ny reg afgift :)

så af med afgiften ca 15k og på med den igen så er den hjemme i dk med en m57 motor ..


lovligt

er vi enige

121291: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 17:52:05) (svar på 121284)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Det er kun motoreffekten der er interessant og ikke motortypen.

>>>
det er kun at jeg ligger en m57 maskine i . det er bare en nyre vation ag en m51 . dette vil max kunne koste mig 20k i ny reg afgift :)

så af med afgiften ca 15k og på med den igen så er den hjemme i dk med en m57 motor .
<<<
Det må du lige skære ud i pap, det kan min visne hjerne ikke gennemskue ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
121293: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 18:06:31) (svar på 121291)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.215)
Velkommen i klubben, Kenneth - det er noget tågesnak, men jeg tænder lige for mine tågelygter og gætter mig til, at bilen har en m51-maskine, bilen bliver eksporteret og regafgift 15.000 DKK kommer retur. Derefter kommer der i udlandet en m57-maskine ind og bilen reimporteres og der betales en ny regafgift på 20.000 DKK.
Man skal dog lige huske på, at bilen skal være indregistreret i mindst seks måneder i udlandet før den anses for værende 'udenlandsk' ved reimport. Og det er ikke eksportøren, som må være ejer af bilen i udlandet medmindre han har taget ophold i udlandet.
Hvad der sker under et udenlandsophold, vedkommer ikke SKAT og man behøver jo heller ikke at kræver afgiften retur. Blot man ved genindrejse har de danske og udenlandske papirer....
121296: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 19:14:23) (svar på 121293)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Lyder plausibelt Paul.

Mvh
Kenneth Poulsen
121297: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 19:40:53) (svar på 121296)
stephan s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.165.112)
Måske er den rette vej så bare at købe en RR P38 2,5 DSE i tyskland, skibbe den til England og så importere den efter øvelsen.


Stephan
121299: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 20:14:16) (svar på 121297)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
så rødder ..

er der lige en af jer der gider at læst hvad der står øverst i denne tråd ..:)

nu skla det ikke gå op i regler og hvad skat mener og hvad der skal til ..

denne tråd var om at få maskinen i bilen og ikke hvad skat skal have . jeg har 100% styr på det at få biler ind og ud af dk og med hensyn til afgift ..

så lad os holde os til teknikken og ikke hvad loven siger da jeg er lige glad med hvad den siger ..

og vi ved jo alle sammen at de danske skatteregler og afgift regler er totalt sindsyge og at dansker er meget slemme til at få ondt i røven over hvis en har noget en anden ikke kan få .

og det resultere bare i at der er såmenge der stikker hinanden (totalt latterligt hvis du spørger mig )

men igen tilbage til emnet......



121300: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 20:19:19) (svar på 121299)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.215)
Michael,

dine rødder ELSKER dig, hvorfor du får HELE omgangen og lidt til :-)))
121303: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (28-02-2012 20:34:02) (svar på 121300)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.99.70)
:) :)

derfor jeg også stoppede det der told og skat snak :)

det er meget bedre og sjover at holde sig til mekanik og teknik
121314: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motor skift i p38 dse (29-02-2012 09:00:22) (svar på 121303)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Michael.

Jeg har faktisk kigget på nøjagtigt det der på et tidspunkt. Jeg startede med at under søge om det kunne synes. Det troro jeg godt det kan. (og undskyld at jeg jeg lige drejer det her tilbage på syn:-))

Du skal finde typegodkendelsen på trafikstyrelsens hjemmeside. Der kan du se at det er samme typegodkendelse for 2,5DSE og 4,6 V8 modellerne. Det vil sige at du må forøge effekten fra en 4,6 V8 model med 20%, og så kommer du noget tættere på de 280hk du ønsker dig.
De to motorvarianter har i øvrigt samme bremsesystem, så så længe du holder dig indenfor effekten fra en 4,6 V8 +20% så skulle den være hjemme i forbindelse med syn.

MVH Jakob E S