tilbage

Land Rover Forum  

Index
121387: Koblingsskift mm (02-03-2012 21:59:09)
Thomas Jackson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.28.8)
Min 110, 300 tdi som skulle have skiftet udrykkerarm, udrykkerleje og kobling er nu på gaden igen:-) Prisen blev 5500 for det hele endda helt hvidt, med kvittering og alt:-) Så ham med de 13000 har måske betalt de omtalte citronmåner mm til mekanikeren i et års tid.
Men men men træerne vokser tilsyneladende ikke ind i himlen. Der er en lyd- brumme/summen som kommer og går ved aktivering af koblingen. Lyden er der ikke permanent og kan komme når pedalen trykkes ned og nogle gange når man slipper den. Det kommer selvfølgelig helt bag på mekanikeren. Som jeg ser det kan han have samlet noget forkert eller også er der noget galt med de nye dele som er sat i, det tror mekanikeren. Hvad tror I derude? Kan det være noget der går over?- skal jeg have fat i leverandøren af delene?(det skal tilføjes at jeg selv skaffede stumperne)- Hvem betaler for skiftet af evt dårlige dele? Eller skal mekanikeren lige kontrollere???
Mvh
Thomas Jackson
Index
121388: sv: Koblingsskift mm (02-03-2012 22:11:46) (svar på 121387)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Har han husket at skifte bronze-bøsningen?
Hvis ikke kan det måske være årsagen.
De tvar det på mi. 300 Tdi.
Vink & Landyt-dyt
Index
121389: sv: sv: Koblingsskift mm (02-03-2012 22:31:03) (svar på 121388)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Det kan også være udrykkerlejet. Det bør skiftes ved koblingskift..
Index
121390: sv: sv: sv: Koblingsskift mm (02-03-2012 22:47:50) (svar på 121389)
Thomas Jackson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.28.8)
Hej
udrykkerlejet er skiftet, mekanikeren mener også det kan være det, men det er jo nyt, så?
Index
121391: sv: Koblingsskift mm (02-03-2012 22:51:58) (svar på 121387)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.215)
Du kører selvfølgelig bilen til mekanikeren, som har udført arbejdet. Han skal rette fejlen uden beregning for dig.
Har du leveret delene og disse er fejlbehæftet, skal leverandøren betale for udbedringen af skaden. Husk at dokumentation hele vejen igennem, fotos osv.
Har du købt delene privat, så hænger du på regningen ligesom du skal betale selv, hvis fejlen intet har med den oprindelige ordre at gøre.
Index
121393: sv: sv: Koblingsskift mm (02-03-2012 23:43:37) (svar på 121391)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.249.189)
Kan også være dæmperfjedre i navet der har for meget spillerum; dette plejer normalt ikke at være noget problem, ud over mislyden. Er lyden konstant ved let nedtråd af koblingspedal er det sansynligvis udrkkerleje.
Det er normal praksis; har kunden selv lagt stumper til, hæfter han for evt. udgifter i forb. med misfunktion. Mekanikeren/værkstedet kan ikke lastes for dele de ikke selv har leveret. Men selvfølgelig- er værkstedet villig til at rette fejlen vederlagsfrit er dette naturligvis OK.
Index
121396: sv: Koblingsskift mm (03-03-2012 00:28:18) (svar på 121387)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.106.42.66)
Hej Thomas,

Min kobling har sagt det samme et par gangen siden jeg fik skiftet. Jeg vil dog mere tolke lyden som en lettere raslen. Jeg har fået forklaret, at det er fjedrerne i koblingpladen der rasler og det betyder ingenting. Det skulle ovenikøbet fortage sig med tiden.

Men, som han sagde, det gode Land Rover mand, der gav mig forklaringen: "Hvis vi nu ikke var så forhippede på at spare penge, men i stedet købte originale dele så ville vi nok ikke undres helt så ofte"

Jeg er tilbøjelig til at give ham ret, men jeg er til tider også for nærig til at huske hans vise ord:-).

Så inden vi begynder at kaste med citronmåner mv. så skulle vi måske også lige være rimelige. Der er nok en grund til, at du have betalt mindre end det halve af, hvad en "original" Land Rover mand tager for samme operation.

Mvh

Jesper
Index
121406: sv: sv: Koblingsskift mm (03-03-2012 15:08:10) (svar på 121396)
Thomas Jackson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.28.8)
Det virker nu som om det er aftagende- Jeg tager mekanikeren med på råd og hører hvad han foreslår, hvis den ikke helt holder op. Lyden kommer sporadisk enten ved at træde pedalen ned eller når den slippes- det lyder ikke som om der er nogen lyd ved skift fra 2 og op efter- det er kun ved igangsætning i bak eller 1. Desuden også mest når motoren er kold.
Index
121425: sv: sv: sv: Koblingsskift mm (03-03-2012 20:38:51) (svar på 121406)
Lars, ikke logget ind (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
Kan du ikke bare tænde for radioen og skrue godt op??

Dejligt at se dig på vejen igen, men vi må holde op med at mødes på Snorrebakken, det giver bare anledning til forviklinger ;-)

Rigtig god weekend Thomas
Lars
Index
121493: sv: sv: sv: sv: Koblingsskift mm (05-03-2012 14:07:54) (svar på 121425)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.231.28)
Da jeg lagde en anden motor hvis-navn-man-ikke-må-nævne-her i 110" ville jeg have et kraftigere koblingsnav i, til at håndtere de voldsomme 88Hk.
og bestilte et hjem fra Williams, lidt pebret i pris, men Benedikte kunne stå inde for kvaliteten. Og ganske rigtigt, der er bid i det som forventet og så står det ikke og "snakker" (når motoren går i tomgang) som man i mekanikerkredse kalder det. Så en gang i mellem er der sammenhæng med pris og kvalitet.