tilbage

Land Rover Forum  

Index
121470: Disco II Rød Lampe (05-03-2012 08:04:20)
K.Bøgvad #5867 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.233.239.92)
Hej Venner

Jeg har en disco II som lyser i den røde lampe for transmition.

Føleren til denne lamp sidder i oile køleren så den må vel være til temp.

Jeg har skiftet oile grundig på behørig vis og filter i automatgirkassen.

Som jeg forstår manualen er der ikke temp. føler på transfergirkassen nå den som min er en TD5, det er kun V8.

Den lyser efter jeg har kun pænt ca. 15 km fra start temp. udendør -8grader og slukker igen når jeg har kørt på motor vej et godt stykke og har holdt den i lock-up i 4.

Er dette temp. føleren som har nøkker, eller er det oilekøleren som er tæt, eller noget helt andet.

Jeg har vendt og drejet denne her med min hovedpude en par gang og har nu brug for lidt info eller inspiration.

På forhånd tak.

Mvh K.Bøgvad DLRK. afd. Nittedal Norge
Index
121483: sv: Disco II Rød Lampe (05-03-2012 11:38:15) (svar på 121470)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej
Har du kontrolleret oliestanden med motoren igang ? Hvis ikke mangler den nok min 1,5 liter !! Det er bedst at være to til, en til at træde på bremsen og flytte vælgeren gennem gearerne, og en til at fylde olie på til det pipler ud af hullet.

Mvh Per
Index
121490: sv: sv: Disco II Rød Lampe (05-03-2012 13:49:33) (svar på 121483)
K.Bøgvad #5867 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.233.239.92)
Hej , tak for svar

Jo motoren var i gang, trak bare håndbremsen og satte den i gear frem og tilbage, og med tomgang kunne jeg fylde ekstra på til det rendt ud af hullet men olie som der står i manualen.

Skal jeg mon gentage efterfyldningen??

Synes ikke det gjorde nogen foreskel fra hverken 1. eller 2. gang jeg skiftede olie, med temp. varsel..?

Skulle den opføre sig anderledes hvis jeg har varme olie end hvis jeg ikke har? Den kører fuldstenig på samme måde om den lyser eller ikke..

Tak

Mvh. K.Bøgvad
Index
121484: sv: Disco II Rød Lampe (05-03-2012 11:38:16) (svar på 121470)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej
Har du kontrolleret oliestanden med motoren igang ? Hvis ikke mangler den nok min 1,5 liter !! Det er bedst at være to til, en til at træde på bremsen og flytte vælgeren gennem gearerne, og en til at fylde olie på til det pipler ud af hullet.

Mvh Per
Index
121505: sv: Disco II Rød Lampe (05-03-2012 18:00:24) (svar på 121470)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.176.77.208)
Glemte at nævne fin temp foreskel mellem ind og udgående olie fra køler.
Og at udgående og ligger i max. 60-70G når den røde lampe lyser.
Men har ikke kendskab til temp. På
Automat gear.
Ved det er et typisk køle temp. Punkt på andre hydraulik systemer...

Nogen derude som har et par guld korn at strø med?

Mvh. K.Bøgvad
Index
121519: sv: sv: Disco II Rød Lampe (06-03-2012 09:28:57) (svar på 121505)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Karsten,

Jeg kunne fristes til at spørge om du har olie i ECU stikket, det det kan påvirke gearskiftet,og skabe mange andre underlige problemer, så kan det måske også påvirke advarselslampen, Jeg er godt klar over at nogle siger - olie er ikke ledende, men den er roden til det meste krybestrøm, det kan jo også være din føler der er kaput.

Med venlig hilsen

Per
Index
121525: sv: sv: sv: Disco II Rød Lampe (06-03-2012 10:45:59) (svar på 121519)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.233.239.92)

Tak for svaret..

Det er ikke noget jeg har tjekket..

Er det lednings nettet fra dyser til ECU?

Tror det er føleren, den lyste første gang efter jeg havde vasket den grundigt i en vaskehal med undervogns vask. Inden da havde jeg kørt 700km i stort set eet stræk. (Der var meget salt på vejen ned gennem Sverige.)

Føleren virker jo sikkert fint , bare det at den slår ud for tidligt eller ved for lav temp?? Er det muligt eller?

Tak igen.

Mvh. K.Bøgvad
Index
121529: sv: sv: sv: sv: Disco II Rød Lampe (06-03-2012 14:26:59) (svar på 121525)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Ja det er ledningsnettet fra underkanten af topstykket og ned til ECUen, og er der olie der bør du skifte ledningsnettet til dyserne inde under ventildækslet.