tilbage

Land Rover Forum  

121787: 110" i camper version (13-03-2012 21:03:55)
Martin Hornbæk-Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.163.236.119)
Kære Læser,
Jeg har tidligere været den lykkelige ejer af en 88" af ældre dato og har lovet mine 2 drenge (12 & 14 år) at vi nu snart skal have en nyere Defender, jeg har kigget lidt rundt efter en camperversion mest pga sæderne, er der nogen af Jer der kender til en sådan der er til at "betale"?
Bedste hilsner
Martin
121788: sv: 110" i camper version (13-03-2012 21:14:55) (svar på 121787)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Nu kender jeg ikke til din økonomi, men der står een ved Terminalen i Birkerød til 340.000 DKK - en årgang 2007 - som min økonomi ikke tillader, at jeg køber... ellers havde den for længst kørt rundt i Sønderjylland...p
121810: sv: 110" i camper version (14-03-2012 12:11:19) (svar på 121787)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Der står også en 110" Adventure på hvide plader hos Glad i Kalundborg, men prisen er e.m.o. alt for høj.
Den må maks koste 230t DKK - blev for ca. seks år siden handlet for 250 t DKK...
121811: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 12:18:58) (svar på 121810)
Christian Ballisager #5537, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.211.42)
Hej Martin,
Køb en 110" bus.
Tag buskortet -> det er tjent ind på 1½ år pga. vægtafgift/grønejerafgift

Hej
Christian
121813: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 12:52:59) (svar på 121811)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Det er sådan set korrekt, hvad Christian skriver, men være opmærksom på, at der kan være indskrænkninger ved brug af bussen i udlandet...

Læse f. eks tråden : Kørebog i Tyskland...
121822: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 14:09:56) (svar på 121813)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Og hvis Martin så undrer sig over hvad det er for en tråd, så kan jeg oplyse, at man kun kan se den tråd, hvis man er medlem af klubben.

MVH Jakob E S
121826: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 14:53:46) (svar på 121822)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Ja, der kan man så se, hvor godt det er, at være medlem af klubben....
121832: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 16:44:38) (svar på 121829)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Ups, ups Søren....

er du helt sikkert, at han må det ???

Siden 01-01-2011 kan Defender ikke længere indreg. som personbil... er selv ikke helt klar over, om det også gælder biler fra før denne dato, men du er bedre til at finde rundt i lovjunglen.

Efter de gamle regler havde er ikke været noget problem, men der ændres jo hele tiden ...
121834: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 17:28:40) (svar på 121832)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hvorfor kan den ikke det?

MVH Jakob E S
121837: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 18:46:13) (svar på 121834)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Som det fremgår af mit spørgsmål til Søren, har det ' i gamle dage' været således, at bilens 1. reg-dato var gældende.

Men pga import af mange brugte biler fra bl.a. Tyskland, har der været snak om, at begrænse denne trafik og sidestille de brugte importerede med nye...

Det er, som jeg skriver, noget, som jeg ikke kan finde noget om selv, men SR er jo ret dygtig på dette område.

Grunden til, at Defender ikke længere kan indreg som personbil, er, at den ikke har air bag, men som varevogn kan den fortsat godkendes...
121860: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (15-03-2012 14:27:57) (svar på 121837)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Paul.

Jeg kan ikke finde noget i vejledning om syn af køretøjer, som skulle betyde at der er krav om airbag på personbiler. Ville det i så fald ikke være en generel EU-regel?
Hvis det skulle gælde med tilbagevirkende kraft, så ville man jo heller ikke kunne registreringssyne en seriebil på hvide plader, da den jo på ingen måde lever op til kravene i de seneste detailforskrifter.

Jeg tror altså ikke man skal holde sig fra at forsøge at indregistrere en Defender på hvide plader - heller ikke en 2012 model - den har sågar partikelfilter. Der findes en typegodekendelse fra 2007.

MVH Jakob E S
121871: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (15-03-2012 19:27:02) (svar på 121860)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
Det var på LAXI, at Ib Hammer og Charlotte fortalte mig, at Defender ikke kunne personvognsregistreres længere og skæringsdatoen var 01 JAN 2011.

Jeg går ud fra, at Ib har fingeren på pulsen...

Defender kan fortsat indreg. som varebil - årlig vægtafgift 12.500 DKK iflg. Land Rover Danmarks website....

Mht. min advarsel, så var der både i 2010 og 2011 en del røre om de mange brugte importbiler og skulle man tro diverse politikere, så var halvdelen af Københavns befolkning ved at lide kvælningsdøden pga forureningen fra lige denne køretøjsgruppe.

Der kunne jo nemt havde været vedtaget en regelændring mht brugte importbiler og det er vel altid bedre, at være lidt på vagt fremfor at stå med en bilen, der ikke opfylder drømmen...

121890: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (16-03-2012 11:20:20) (svar på 121871)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Paul.

Land Rover Danmark har nu bekræftet at man IKKE kan registrere en ny Defender som M1 i Danmark:-(

Så dem der havde tænkt sig at købe sådan en, og stille den på museum når den udgår til fordel for en ny model, de er for sent ude:-(

MVH Jakob E S
121892: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (16-03-2012 12:02:51) (svar på 121890)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Nu fik jeg så lige et uddybende svar.

Det skyldes at bilen ikke kan godkendes som personbil, men derimod kun som varebil. Nu hører jeg så nogen spørge: "Hvorfor kan man så få en defender med sæder i resten af EU?"
Det skyldes at det kun er i Danmark at man ikke må have sæder i en N1 varebil.

Øv også!

Endnu en grund til at Defenderen snart behøver en afløser.

MVH Jakob E S
121896: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (16-03-2012 13:25:51) (svar på 121892)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
Det blev jeg/vi ikke klogere af. Hvorfor kan den ikke indregistreres som personbil?

/Leif
121899: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (16-03-2012 14:15:15) (svar på 121896)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Her er hvad LRDK har oplyst mig:

"Jeg har ikke undersøgt nærmere hvilke EU direktiver, fabrikken har valgt ikke at opfylde for at kunne indregistrere Defender som M1. Selv den nye 2.2 L version som er godkendt efter Euro 5 froureningsstandarden er ikke typegodkendt som M1."

Så er det bare ærgeligt for os danskere at vi ikke må sætte sæder i en N1, når man må i udlandet:-(

MVH Jakob E S
121842: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 21:30:27) (svar på 121832)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Hej Paul.

Ja, jeg var såmænd helt sikker, indtil du såede tvivl ;-)

Jeg har ikke tid til at bore i det, men umiddelbart vil jeg sige, at jeg i hvert fald intet har læst nogetsteds om, at en ældre, allerede i EU, på normale vilkår, registreret Defender/personbil ikke skulle kunne indføres til DK.

Et hurtigt opslag hos SKAT viser også, at de i hvert fald helt frem til i år lystigt afgiftsberigtiger Defender personbiler af ældre datoer.

Henled dog gerne mere konkret min opmærksomhed på, ud af hvilket du mener at kunne udlede, at man ikke længere må indføre ÆLDRE Defender personbiler til DK?

Mvh Søren R.
90" 50th V8
121843: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 21:44:33) (svar på 121842)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
God aften Søren,

TAK for svaret, men så er der nok ikke blevet til noget med de planer, den forrige regering havde puslet med.

Så længe SKAT afgiftsberigtiger brugte importbiler, vil der ikke være noget 'importforbud', som vist nok også ville stride mod EU-ret.

121836: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 18:43:45) (svar på 121813)
Martin Hornbæk-Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.163.236.119)
Hej Paul og Christian m.m.

Mange tak for Jeres indspark - sagen er den at jeg helst vil have en nyere årgang af 110" og når jeg leder så dukker der ikke så mange op, ej heller som busser/camper.

Jeg har kigget en del i UK - men prisen efter omregistering er meget høje.

Med hensyn til kørsel i udlandet så en en 110" i bus version vel underlagt krav mht fart skriver eller.

Så sende mig gerne flere gode hints.

Mange hilsner
Martin
PS - jeg har været medlem i DLR inden jeg blev udstationeret og Ulla er ved at lede efter mit gamle medlemsnummer.
121838: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 18:49:28) (svar på 121836)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.56)
The Bus Story slutter i 2001 - men der står nyere varevogne fra 2007 til salg på www.dba.dk den ene endda med sæderne smidt i varerummet...
121839: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (14-03-2012 19:32:40) (svar på 121838)
Heine Heinesen #7886, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.191.185.100)
Hej Martin.

Giv mig et kald, tlf. 53 61 03 25. Jeg er den glade indehaver af en 110" camper.

Mvh.
Heine.
121868: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" i camper version (15-03-2012 18:09:31) (svar på 121839)
Martin Hornbæk-Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.163.236.119)
Hej Heine,

Tak for dit svar - er det OK hvis jeg først ringer imorgen fredag ?

Hilsner
Martin