tilbage

Land Rover Forum  

Index
122391: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 09:15:14)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
med fare for at starte en tredje verdens krig vil jeg gerne høre folkets mening om hvorfor man skal/skal ikke, vælge dette og hint.
Der er jo en prisforskel til fordel for ashcroft's men ARB har vist været længere i markedet.


ps. efterløns midlerne skal jo bruges til noget fornuftigt. ;)
90" 300tdi /95
Index
122393: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 09:47:56) (svar på 122391)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Leif.

Problemet er nok at du får svært ved at finde en der har prøvet begge produkter.

Jeg har haft et ARB diff. med en ARB kompressor i Salisbury-akslen på min Defender (altså kun diffet i akslen - kompressoren lå i sædekassen). Det var jeg meget tilfreds med. Det har aldrig fejlet. Heller ikke kompressoren. Den holdt fint til at punpe 4 dæk fra 1 til 2,5 bar. Det tog noget tid, men det virkede fint.

Index
122394: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 09:49:57) (svar på 122391)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.216.188)
Tilbagebetalt skat skal vel også bruges fornuftigt?
Går ud fra der menes Ashcrofts Quaife? Men det er vel lidt om det er datteren eller moderen. Personligt ville jeg vælge Quaifen som er "fit-it-and-forget-it" Fåes dog kun til many-splaines.
Index
122395: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 09:55:35) (svar på 122394)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
tilbage betalt hvad for noget? ;)

nej - det er dette jeg mener
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=260
Index
122396: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 10:38:10) (svar på 122391)
Kent Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.73.1)
Ashcroft burde have en teoretisk fordel, da de ikke har en roterende luftcylinder. Cylinderen i Ashcrofts diff. er statisk, så pakningen slides, kun når spærret aktiveres. Pakningerne på ARB roterer, hvilket er en mulig kilde til slid, ikke mindst afhængigt af olieforurening. Ashcroft, fås ganske rigtigt kun til 24 spline stikaksler, men det har du vel også i din 95'er 300TDI.

Nogle har aldrig problemer med ARB og andre har mange utætheder?!?!?!?
Index
122398: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 12:42:44) (svar på 122391)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hej Leif
jeg har en af hver i min 80" og lade mig bare sige det sådan at det er KUN fordi man ikke kan få Ashlockeren i 10 spline at jeg har en ARB foran.
Ashlockeren er, udover at være billigere, på alle måder bedre og også nemmere at installere. Desuden knækkede jeg en aksel så voldsomt at den beskadigede noget af huset på lockeren. Der var en prisdifference på stumper på intet mindre end 1100kr i den reparation ifh en ARB. Og jo, ARB'er går også istykker indimellem når en aksel eksploderer indeni :)
Så fra min side ingen tvivl overhovedet, Ashlocker altid. (medmindre du er bundet til 10 splines)
Index
122399: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 12:56:47) (svar på 122398)
Kent Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.73.1)
Jeg kunne også ønske mig, at Ashcroft lavede dem i 10 spline. Skal man købe opgraderede stikaksler med 24 spline hos Ashcroft, som erstatning for de originale 10 spline, så er besparelsen i forhold til ARB også væk.

Så er der sikkert mange der mener, at man bør forstærke stikakslerne aligevel, når man har låsbare spær, men det ville være rart selv at kunne vælge.
Index
122400: sv: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 13:25:17) (svar på 122399)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Som Dave Ashcroft selv sagde til mig da jeg snakkede med ham, så sælger de én 10 spline ARB for hver tohundrede 24 spline. Så det vil være så dårlig en forretning at prisen på den med 24 splines også ville stige. Så sådan er det jo bare. Men man å også sige at det er imponerende at de kan lave en airlocker til en så god pris, virkelig godt gået
Index
122403: sv: sv: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 15:07:55) (svar på 122400)
Kent Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.73.1)
Samme fik jeg at vide fra Vitorio fra Kaiser.

De laver også kun til 24 spline.

Index
122406: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 18:15:49) (svar på 122391)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
Kan jeg være sikker på der er 24 splines i mit dif? Eller skal jeg have det lukket op?

/Leif
Index
122408: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 19:11:37) (svar på 122406)
søren frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.144.63.80)
Tag et billede af din drivflange og læg det herop, så skal vi svare dig på det :)
Index
122410: sv: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 19:45:37) (svar på 122408)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
front
Index
122411: sv: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 19:48:07) (svar på 122408)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
front
Index
122412: sv: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 19:48:53) (svar på 122408)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.112.107)
bag
Index
122415: sv: sv: sv: sv: ashcroft ellre ARB airlocker (03-04-2012 21:27:49) (svar på 122412)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Det er med 120% sikkerhed 24 stråler, så bestil du bare en Ashlocker og vær en glad dreng ;)