tilbage

Land Rover Forum  

Index
122368: Detroit locker i Salisbury bagtøj (02-04-2012 14:20:25)
Rune Jakobsen #7834, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.252.76)
Hej

Jeg søger andre landrover ejere der har monteret et Detroit locker i et Salisbury bagtøj.

Giv jer til kende hvis i vil dele erfaringer!
Index
122369: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (02-04-2012 14:34:14) (svar på 122368)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.102.78)
Hej Rune

Det har jeg.

Se link

http://www.flickr.com/photos/larosmeden/sets/72157604408033361/

Mvh
Mads

Billederne skulle vise det meste ellers spørg bare.

Mobil 30893454
Index
122370: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (02-04-2012 15:57:43) (svar på 122369)
Jørgen M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Jeg overvejer også detroit locker..
Det ser jo simpelt ud.. hvad med nye lejer?? skiftede du bare ringgearet (eller hvad det nu hedder) over??

Hvordan er det på vejen ? eller i rundkørsler når der er is?? Hvad er der af ulemper..

Jeg havde ARB i min gamle LR.. men det er jo DYRT...

Blink og vink J.
Index
122383: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (02-04-2012 21:43:20) (svar på 122369)
Rune Jakobsen #7834, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.252.76)
Hej Mads

Jeg monterede en Detroit Locker på min 109" med salisbury bagaksel, for 4 år siden. Det fungerer rigtig fint i terænnet, men er noget bøvl på landevejen.
Når olien bliver lidt slidt, det være sig efter 2-3000km, og man har kørt diffet varmt, så har det meget svært ved at låse op. Det viser sig oftest efter en god tur på motorvejen og så en rundkørsel. Når jeg kører ind i rundkørslen, låser det op med et ordentligt brag.
For 3 måneder siden låste det slet ikke op, hvilket resulterede i en knækket stikaksel.

Har du erfaret samme problemer?

Hvilken olie bruger du?

Hvor ofte skifter du olie?

I din billed serie, kan jeg se at du har lavet en slags "udvider" til diff huset, sjovt nok havde jeg ikke brug for den da jeg monterede mit, det passede lige i!!
Index
122384: sv: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (02-04-2012 22:15:59) (svar på 122383)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.44)
Jeg skal ikke gøre mig klog på Detroit Lockers, men af Runes indlæg kan jeg forstå, at der kan være problemer med oplåsningen...

http://www.nitramoil.dk/index.php?option=com_jotloader&cid=5&Itemid=104

Jeg har tidligere brugt QS High Performance på tungvognsgearkasser og
differentialer, der havde fået problemer med at skifte og støje.

QS har helbredt i disse tilfælde.
Index
122385: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (02-04-2012 23:12:50) (svar på 122368)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Rune
Jeg har ikke erfaring med det, i et salisbury bagtøj, men til gengæld kører jeg med det i et almindelig rover bagtøj.
Installationen af det er, mildest talt, latterlig nemt. Man tror virkelig ikke det kan være så let.
Hvad angår kørsel på vej, vil jeg sige følgende:
Hvis du kører mest vej, vælg et luftspær, så du kan have almindelig differentiale på vej.
Kører du hovedsaglig off-roadmed din bil, så er det rigtig smart og nemt. Ingen luft, kompressor, slanger, utætte o-ringe, knapper der skal trykkes på i terræn o.s.v.
Men, på vejen vil det altid være bedst med et luftspær, så du helt kan fjerne låsefunktionen i trafikken og dermed færdes med mest mulig sikkerhed blandt andre mennesker.

Jimmi

p.s. jeg bruger min bil 90% offroad.
Index
122402: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (03-04-2012 13:51:44) (svar på 122385)
Jørgen M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Andre erfaringer??

Har en eller anden 110" eler en i bag?? Jeg bruger bilen som familiebil så der skal ikke være noget med sikkerheden, men det skal jo også virke i terræn..
Index
122405: sv: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (03-04-2012 16:22:57) (svar på 122402)
Poul-Erik Breiner #3075, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.70.238)
Jeg har Mads gamle 110 .Hvor bor du (prøve tur)
Index
122407: sv: sv: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (03-04-2012 18:54:49) (svar på 122405)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.104)
Hey

Ja prøv da en tur i min gamle Maren bil. Jeg kørte med almindelig 80/90 diff olie, skiftede ofte. Efter hver cirka 2000 kilometer da den kørte meget off Road. Måske lidt overkill. Havde aldrig problemer på vej. Det sagde da lidt engang imellem når det låste op men ikke bang. Det lyder som om der er en fejl i dit.

Mvh
Mads
Index
122416: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (03-04-2012 21:32:05) (svar på 122407)
Rune Jakobsen #7834, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 95.209.227.70)
Hej Mads

Tror fejlen hos mit ligger i at jeg ikke skifter olie for hver 2000km, nærmer for hver 5-8000km og jeg kører mest vej, og helst med bundgas:-)

Index
122426: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (04-04-2012 09:00:45) (svar på 122416)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Eaton skriver at der ikke nødvendigvis skal bruges nogle speciel diff-olie på deres Locker diff. Men der er til stadighed og en vedblivende udvikling indenfor smøreolier.

Gearoil er nu om dage ikke bare gearoil, der findes olier til transmissioner og til differentials - og der som bekend en ikke uvæsenligt forskelle mellen et open diff - LSD/clutch - LSD/ATB - Locker diff.

Måske man skulle overveje at prøve http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=44&pcid=4 den olie bør kunne udskyde service intervallet… alternativt kan man evt. servicer med http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=39&pcid=4 hvorefter man selv efter behov og egne præferencer tilsætter http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=41&pcid=4 til man rammer det som passe til kørestil og brugsniveau.

Eaton skriver selv - FAQ/Can I run a Detroit Locker on the street?
Many people do use the Detroit Locker during everyday street use. The Detroit Locker is a very aggressive differential, so you will hear it and feel it everyday on the street. Eaton makes many applications for trucks that spend most of their lives on the road. (In the late 60’s, some Ford cars had the Detroit Locker as a factory option.)

Eaton skriver også selv i deres manual under maintenance for Locker - Lubrication:
All NoSPIN differentials are designed to operate in those lubricants recommended by the vehicle/axle manufacturer. No special lubricant is needed. For very cold weather applications, use the lightest oil the axle manufacturer will allow to overcome possible sluggish re- engagement of the driven clutch assemblies.

Men det er måske vær at prøve RedLine Oil, før end man erkender at et LSD/ATB nok er et mere velegnet diff til kombinationen asfalt/terræn.

http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@per/documents/content/ct_128312.pdf inkludere også en trouble shooting guide
Index
122428: sv: Detroit locker i Salisbury bagtøj (04-04-2012 11:39:26) (svar på 122368)
Kent Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.73.1)
Eaton selv anbefaler ikke at man anvender en Detroit locker i biler med akselafstande under 130". Der er folk, som bruger dem i både 110" og 90", men jo kortere akselafstand jo større tendens til smæld i differentialet, når man drejer.......har jeg læst mig til!!!!