tilbage

Land Rover Forum  

Index
122352: Takt og Tone på Forum! (02-04-2012 07:23:11)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.44)
Jeg har registreret en tiltagende tendens til, at skribenter på Forum i højrere grad benytter sig af navnforkortelser så som Jens D eller Peter M etc i navnerubrikken

Det synes jeg, det er en uskik, som der bør sættes en stopper for. Minimumkrav burde være, at det fulde navn optræder ellers ender det med, at vi kun ser øgenavn a la Mekker Fup i navnerubrikken.

Medlemmer bør altid logge ind, så de undgår, der står 'medlemsstatus ukendt' ved deres navn.

Dette blot til eftertanke og opfordring!
Index
122366: sv: Takt og Tone på Forum! (02-04-2012 14:07:53) (svar på 122352)
Rune Jakobsen #7834, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.252.76)
Dit indlæg får min stemme Paul.

Desuden vil jeg gerne opfordre til en pæn og sober tone klubmedlemmerne indbyrdes. Der har været nogle situationer for nylig med upassende sprogvalg.
Index
122372: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (02-04-2012 17:07:34) (svar på 122366)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
Hvor har i ret i jeres udlægning. Men man kan jo ikke både have mel i munden og blæse samtidig.
Jeg ville mene det også gælder omtale af firmaer, har man ikke noget pænt at sige bør man lade være med at omtale selv i "Glad" toner.
Ja nu har jeg igen rodet mig ud i noget.
Men god Påske til alle.
Alfred Thomsen "fulde navn"
Index
122378: sv: Takt og Tone på Forum! (02-04-2012 19:53:07) (svar på 122352)
Lars, Bornholm, medlem, ikke logget ind medlnr 8735, hvis det ønskes (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
Nu har jeg aldrig sådan RIGTIG været noget ved musikken, så takter og toner, det er ikke lige mig, og om jeg er logget ind eller ej, så er jeg altid fuld, eller på vej til at blive det, når jeg endelig drister mig herind - så der lever jeg ihvertfald op til ønsket - og ja, meget kan man sige, og meget kan man kalde sig, også konge af Sverige, det vigtigste herinde er vel ikke om man kalder sig bip eller båt, men at man tager tingene seriøst, altså svarer efter bedste viden/evne på de stillede spørgsmål , hvis man har noget konstruktivt at bidrage med, eller kan man nøjes med at læse med - ligeledes at man, gerne glad, deler ud af erfaringer/oplevelser osv. men ikke alt behøver vel at være positivt, og nej, dermed ikke ment et carte blanche til dem, der vil svine andre til, blot for at svine - synes generelt tonen herinde er fin, jeg lever i DK, jeg har IKKE brug for flere regler, heller ikke herinde..... her er jeg kun fordi jeg finder viden, og holdninger indenfor noget, jeg kan dele med andre, der lider af laroitis som jeg selv...og ikke så meget andet...
smuk påske til jer
Solskinsøen
Index
122387: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 07:26:01) (svar på 122378)
Jørgen M. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Enig med Lars B.

Jeg har sat hele første sige med indlæg igennem, og kan ikke få øje på andre end mig,så jeg ser ikke det store problem med navne.. Når jeg forkorter mit navn Madsen til M er det fordi jeg regner med at alle vil være ligeglade med hvad jeg hedder bare de kan bruge mit svar eller mit spørgsmål til noget. Desuden skal man jo oplyse mail addr..
Da jeg stadig var medlem af denne ellers fine klub loggede jeg stort set altid ind (ellers kan man jo heller ikke følge de røde tråde). Jeg forlod klubben for et par år siden fordi jeg syntes der blev brugt for megen tid på at dadle folk for helt uvæsentlige ting her på forum.. Det undre mig at der skal bruges tid og energi på noget så ligegyldigt som en forkortelse af et navn. Ellers er jeg enig i at tonen bør holdes og man bør ikke skilte med ller opfordre til ulovlig eller upassende opførsel.


påske hilsener fra Jørgen Brusgaard Madsen .. jm@handbjerghus,dk (fordi jeg syntes at jørgenmadsen@handbjerghusungdomskostskole.dk er for langt)

*Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.

*Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.

*Hold tonen ! Er du ny i Rover Forum, så læs tidligere indlæg og lær "tonen" i dette forum.

*Tal pænt i god tone med respekt for andre.
Index
122388: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 07:26:08) (svar på 122378)
Jørgen M. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Enig med Lars B.

Jeg har sat hele første sige med indlæg igennem, og kan ikke få øje på andre end mig,så jeg ser ikke det store problem med navne.. Når jeg forkorter mit navn Madsen til M er det fordi jeg regner med at alle vil være ligeglade med hvad jeg hedder bare de kan bruge mit svar eller mit spørgsmål til noget. Desuden skal man jo oplyse mail addr..
Da jeg stadig var medlem af denne ellers fine klub loggede jeg stort set altid ind (ellers kan man jo heller ikke følge de røde tråde). Jeg forlod klubben for et par år siden fordi jeg syntes der blev brugt for megen tid på at dadle folk for helt uvæsentlige ting her på forum.. Det undre mig at der skal bruges tid og energi på noget så ligegyldigt som en forkortelse af et navn. Ellers er jeg enig i at tonen bør holdes og man bør ikke skilte med ller opfordre til ulovlig eller upassende opførsel.


påske hilsener fra Jørgen Brusgaard Madsen .. jm@handbjerghus,dk (fordi jeg syntes at jørgenmadsen@handbjerghusungdomskostskole.dk er for langt)

*Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.

*Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.

*Hold tonen ! Er du ny i Rover Forum, så læs tidligere indlæg og lær "tonen" i dette forum.

*Tal pænt i god tone med respekt for andre.
Index
122404: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 15:48:22) (svar på 122388)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
Jeg vil da gerne sige TAK til Jørgen Brusgaard Madsen for hvordan vi fuldgyldige /betalende medlemmer efter hans mening skal bruge forumet til.

Nu tro jeg godt nok at kæden er hoppet af. Hvis du ikke vil være medlem af DLRK af den begrundelser, Så syntes jeg måske nok at målet er fyldt / kvoten er opbrugt.
At du har valgt en mail adresse det er jo dit valg jørgenmadsen@handbjerghusungdomskostskole.dk

Jeg har valgt en anden løsning. alfred@svinggaard.dk det er mit valg.
Men at ikke medlemmer skal komme og påtale/lære os BETALENDE medlemmer hvod vi vil bruge vores forum til må vel være en sag for medlem.

110" sommer hilsen til betalende medlemmer af DLRK.
Alfred Thomsen
Snesere Torpvej 30
4733 Tappernøje
40375248
Index
122413: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 20:00:39) (svar på 122404)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.44)
Jeg er fuldt ud enig med dig, Alfred!
Index
122417: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 21:53:02) (svar på 122413)
Jørgen M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Det er en selvfølge at klubben er til for medlemmerne.
Alt hvad jeg prøver at sige er at jeg troede at det var bilerne og samtaler om dem der var det det centrale i dette forum. Jeg forstår ikke at det er så vigtigt om jeg bruger mit fulde navn eller om jeg forkorter det???

Jeg er enig i at der bør være god tone på forum og at "Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger" ikke accepteres. Den dag det vender tilbage gør mine 600 kr det også.

Hilsen Jørgen M.
Index
122418: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 22:17:35) (svar på 122417)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
jamen kære Jørgen hvorfor bliver du ved med at grave grøfter.
Vil man have indflydelse kræver det at man melder sig ind i klubben. Og hvis ikke så bliv da væk og lade os gsm være i fred, jeg er da heldigvis fra en tid hvor man var stolt af sit navn og ikke noget problem med at oplyse det.
Alfred Thomsen #7414
Index
122419: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 22:33:34) (svar på 122388)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.14)
Du har valgt at melde dig ud af klubben, derved har du sat dig selv uden for indflydelse. Hvis du melder dig ind igen får du indflydelse, dine ord får vægt og du kan arbejde for at ændre de ting du ikke er tilfreds med.
Det bliver sådan lidt matyr aktigt når man melder sig ud pga. forumet og så aligevel benytter det. Så min opfordring til dig er, meld dig dog ind i klubben igen, så kan du arbejde for at få ændret de ting du er utilfreds med.
Ind til da høre jeg til dem der siger "det er vel dem der betaler der bestemmer".
Mvh Bill
Index
122421: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (03-04-2012 23:01:13) (svar på 122419)
Jørgen M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Jammen i har da ret.. jeg ønsker ikke indflydelse ej heller at folk retter sig efter hvad jeg syntes, jeg ønsker blot at oplyse om hvad mangel på takt og tone gør ved nogle medlemmer.. Men det skal jeg nok lade være med Jeg undskylder mange gange for at have spildt jeres tid...

Jørgen Madsen.
Index
122425: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (04-04-2012 07:14:31) (svar på 122421)
Erik Elmelund Petersen #4262, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.253.52)
Hej Jørgen M
tak for det
Index
122427: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (04-04-2012 10:38:51) (svar på 122425)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.109.12)
God læsning. Tak
Index
122442: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (05-04-2012 01:56:08) (svar på 122421)
Philip Volmer Hansen #8150, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 188.182.250.218)
Hej Jørgen,

Hvis du tror at et blad og retten til at ytre sig på forum med en større vægt, er det eneste du får ud af dit medlemskab - så forstår jeg godt at du ikke vil være medlem. Men det er for mig at se kun de marginale ting. Kom til nogle kørselserrangamenter eller klubaftener og oplev at det handler om meget andet. Der har jeg i hvert fald oplevet at det handler mere om at hygge sig med sin LR, frem for at ville være kalif i stedet for kaliffen eller bekymre sig om nogen har gratis adgang til et af mange gratis LR-forumer.
Og så til sidst en tak, for at et tidligere medlem, fortæller hvorfor lugten i bageriet blev for meget...

/Philip
Index
122443: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (05-04-2012 09:04:19) (svar på 122442)
Jørgen M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Tak Philip..
Jeg var med til en del arrangementer, og det er selvfølgelig en stor del af det at være med i en klub som denne. Og jeg savner det fantastiske klubblad meget.
Jeg tillod mig at skrive her for at gøre opmærksom på det problem der gjorde det endelige udslag for mig. Jeg har ved et utal af lejligheder hørt fra andre medlemmer at de også syntes det var sørgeligt (og gør stadig når jeg møder dem) at forum ikke handlede om bilerne men om løftede pegefingre (og ja jeg ser ironien). Jeg hører fra kompetente LR folk(medlemmer), at de ikke gider bruge forum af denne grund. Der bliver talt om navngivne ”politimænd” som bruger deres tid på at irettesætte andre på forum. Jeg er meget ked af hvis mit svar og samtykke til Lars, blev opfattet sådan.
Når jeg stadig, til tider, følger med på forum, er det faktisk for at se hvornår tiden er moden til at melde mig ind igen.

M.v.h. Jørgen M
Index
122446: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (05-04-2012 10:00:15) (svar på 122443)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Så lange klubben har mere end 1 medlem vil der være ligeså mange forskelligheder som der er medlemmer og derfor ligeså mange meninger.
Så længe folk opfører sig ordentligt kan jeg godt leve med lidt hovedrysten ind imellem. Bevares jeg har med garanti selv været dum at høre på af og til :)
Det der holder os sammen er passionen og der skal mere end et tågehorn eller to til på forum for at splitte det ad hvis i spørger mig.
Man kan jo bare lade være med at læse "ævle bævle" og ikke mindst lade være med at smide brænde på bålene selv.
Hvis du savner klubbladet og arrangementer så meld dig dog ind igen og lad være med at lide dig gå på af hvad der bliver sagt på forum.
Så længe det ikke er personlige angreb så går det nok.
Nu er det forår og der er godt gang i arrangementer landet over så tiden til genindmeldelse kan da ikke være nærmere end nu??
"Ævle bævle" på forum vil aldrig forsvinde...

Index
122448: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (05-04-2012 11:16:33) (svar på 122446)
Jørgen M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.57)
Det kan der jo være noget om Ole.
Hvordan melder jeg mig ind igen og beholder mit gamle medlems nr.??

M.v.h. Jørgen M.
Index
122450: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Takt og Tone på Forum! (05-04-2012 13:05:01) (svar på 122448)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Jørgen, under "Organisation og kontakt" på forsiden kontakter du medlemssekretæren Ulla Holten og melder dig ind igen på mail eller SMS.
Du bemærker bare at du har været medlem før og ønsker dit tidligere igen, så går det helt automatisk.

Velkommen tilbage ;)

Mvh
Kenneth Poulsen