tilbage

Land Rover Forum  

Index
122691: Galvanisering af bur. (15-04-2012 14:23:28)
Jesper Hansen #8902, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.4.39)
Tænker på at få mit udvendige Scorpion bur samt spil-kofanger på min 90èr galvaniseret, og derefter pulverlakeret.
Er der nogen som har erfaring med dette, og om det evt kan give mig problemer i form af svækket holdbarhed?
Har planer om at lade DOT klare det.


LR Hilsen
Jesper Hansen
Index
122693: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 15:21:52) (svar på 122691)
Anette Christiansen #8362, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.18.65.91)
De snakker en del om det i denne tråd.

Prøv at læse den igennem og går dig et indtryk, personlig ville jeg ikke bekymre mig om det

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=120858&f=&g=&ex=1&s=ramme%20galvanisering&uid=179591903
Index
122694: sv: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 15:33:36) (svar på 122693)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.22.33)
Det er smarter at buret bliver metalliseret og epoxy powder coated
Index
122697: sv: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 16:16:39) (svar på 122693)
Jesper Hansen #8902, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.4.39)
Tusind tak for linket Anette.:-)
Har allerede nær studeret diverse forum indlæg vedr galvanisering i forvejen, men syntes ikke at have kunne finde noget specifikt om bur/styrtbøjle?

Nu satser jeg lidt på at der sidder en person inde på forumet, som allerede har prøvet de af mig nævnte ting, og som kunne dele ud af sine egne erfaringer. Vil jo gerne af det monteret ekstra udstyr holder i mange år, og at forbedringerne bliver lavet til en så fornuftig pris som muligt!

/Jesper
Index
122696: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 16:15:15) (svar på 122691)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.23.49)
Vil nok være en god ide at undersøge, hvordan galvaniseringen og pulverlakering har det sammen.
Index
122698: sv: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 16:21:00) (svar på 122696)
Jesper Hansen #8902, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.4.39)
Det betyder ikke så meget om det bliver pulver lakeret eller malet. Bare det kan bliver galvaniseret, så er jeg glad!
Index
122703: sv: sv: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 19:43:02) (svar på 122698)
Anette Christiansen #8362, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.104.94)
Jeg ville nok mere bekymre mig om kofangeren og buret trækker sig ved galvaniseringen, og monteringshullerne bliver fyldt med zink. hvis boltende kun lige passer i hullerne, ville jeg bore dem lidt op, så der er plads til lidt ekstra zink

Hvis du vælger at Galvanisere det, så skal du huske at bore nogle 8-10mm huller, så galvaniseringen kan komme ind i rørende, der må ikke opstå luftlommer, og det skal også kunne løbe ud igen.

Hvis du glemmer et hul, bore de det for dig på galvaniseringen, til en 12-14 kr pr. stk.
Index
122708: sv: sv: sv: sv: Galvanisering af bur. (15-04-2012 23:20:20) (svar på 122703)
Jesper Hansen #8902, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.4.39)
Jeg tror nu jeg tager chansen og får det galvaniseret.
Tak for jeres svar!

Hilsen
Jesper
Index
122723: sv: sv: sv: sv: sv: Galvanisering af bur. (16-04-2012 16:11:01) (svar på 122708)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
PRøv at kontakte Torben Schmidt hansen fra NSJ. Han har galvaniseret bur på sin Defender.

MVH JAkob E S
Index
122726: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Galvanisering af bur. (16-04-2012 18:52:53) (svar på 122723)
Jesper Hansen #8902, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.4.39)
Hej Jakob.

Jeg har netop lige lavet en aftale med Torben, om at få lov at se lidt på hans bil! ;-)

/Jesper
Index
124118: sv: sv: sv: Galvanisering af bur. (14-06-2012 14:47:38) (svar på 122698)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.219.34)
Du kan snildt pulverlakere ovenpå galvanisering. Det giver en utrolig slidstærk og korrossionsbeskyttet overflade.
Index
122728: sv: Galvanisering af bur. (16-04-2012 19:25:14) (svar på 122691)
Lars Kragh #3231, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.162.106)
Hej !
Galvanisering er godt valg. Men får du malet i enten våd eller pulverlak, så vil resultatet ikke blive bedre en den ujævne overflade som som varmgalaviseringen nu engang er. Og hvis du vælger at pulverlakerer det skal du være opmærksom på at der kan komme pustninger igennem lakken og det ser ikke pænt.Pulverlakken hærdes ved 200 grader, derfor opstår disse pustninger/krater. Dog findes der specielle pulver som er specielt til galvanisering. Og det hedder Dupont Low Bake Antigassing og findes i 42 standard ral farve.Du skal bare regne med at hoste op med ca, 1800 kr. bare til lakken og skal det lakeres.Iøvrigt er der ringe vedhæftning på varmgalvanisering, derfor er det vigtigt at få den rigtige behandling, ellers kan du risikerer at det skaller af i store flager. Jeg valgte på min bus, efterhånden som delene blive rustne og grimme , at galavanisere det . Og det ser da meget godt ud til Defender og serie biler.
God fornøjelse.
Hilsen Lars Kragh mdt 3231
Index
122729: sv: sv: Galvanisering af bur. (16-04-2012 20:44:31) (svar på 122728)
Jesper Hansen #8902, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.4.39)
Hej Lars

Ja har godt læst om problematikken om at male delene efter behandlingen. Og nu hvor jeg har set lidt flere billeder af Torbens bil, må jeg tilstå at jeg egentligt syntes at det ser ret råt ud, med de galvaniseret dele som de er i deres naturlige grå farve. Det bliver helt sikkert det rette valg til min Defender!


/Jesper
Index
124117: sv: Galvanisering af bur. (14-06-2012 14:41:21) (svar på 122691)
kenn Sandau (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.34.103)
Du skal kun vælge det ene. Ingen grund til at vælge begge dele medmindre det er kosmetisk at male.
Hvis du galvaniserer/metalliserer (same same) så skal du huske at primer skal være til galvaniseret overflade. Det er for at næste coat kan binde da der ikke er jern i zink. Samme gælder for alu.

På nordsøen bruger vi kun en løsning. Enten maling eller galv.

Mit råd. Glem galv. Vask emnet grundigt med sæbe. Skyl rent. Sandblæs og mal en primer, en mellemcoat og så en lak topcoat som er kosmetisk.