tilbage

Land Rover Forum  

123999: How to do.... (11-06-2012 10:51:22)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.100.253)
Hej alle.
Er der en af jer som kan forklare, hvordan man skiller midterkonsollet i en P38 af.

Eller ved hvor jeg kan finde en vejledning..
124001: sv: How to do.... (11-06-2012 11:21:00) (svar på 123999)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
ja da ...

hvad skal du ned til for at starte et sted
124003: sv: How to do.... (11-06-2012 12:24:00) (svar på 123999)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Jeg håber, at du ikke skal ind til matricen for defrosteren, for så skal du have begge forstole og ratstammen plus næsten hele instrumentbordet ud.
124004: sv: sv: How to do.... (11-06-2012 12:43:35) (svar på 124003)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
nej det skal du ikke ..

har skiftede alle mine stepmotore og o ringe i varme aperatet uden at have andet end midter konsol siderne af
124010: sv: sv: sv: How to do.... (11-06-2012 16:40:10) (svar på 124004)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Hvordan gjorde du det?

Iflg. LRO skulle alt andet skrammel ud og det tog to mekanikkere to dage at udføre opgaven. Og den slags får mig til at holde mig fra en P38.
124011: sv: sv: sv: sv: How to do.... (11-06-2012 17:52:02) (svar på 124010)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.231.217)
Du skulle, nu prøve, at få dig en p38. Du vil helt sikkert, blive meget glad for den. Hilsen Morten.
124012: sv: sv: sv: sv: How to do.... (11-06-2012 20:19:04) (svar på 124010)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.52.56.55)
man bore et hul it sted og et andet hul med en hulsav så er de lige at komme til i den ene side og den anden er det bare at hive speedometer ud

og de to o ringe der skal du bare have handske rummet ud.

skulle nogen have brug for alle detalje er der en hjemme side der viser det hele
(har den bare ikke her )
124027: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 10:15:04) (svar på 124012)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.100.253)
Tak for alle svar, men er sgu ikke blevet klogere.
Nej jeg saver ikke huller, og ja en P 38 er bestemt et bekendtskab værd, den lækkerste range Rover jeg har haft..

124028: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 10:18:45) (svar på 124027)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
ville måske hjælpe hvis du skrev hvad du skulle have lavede eller hvad der ikke virker ..

jeg har nu brugt 1,5 år på min p38 og har lavede alt på den samt to andre så ved stortset alt om dem og hvad sidder hvor ..

så hvis du kommer med hvad fejlen er kan jeg nok hodt hjælpr dig ..
124031: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 10:58:15) (svar på 124028)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.100.253)
Jeg skal sådan set bare have midter koncollet skilt af, altså alt det rundt automatgearet, da jeg ikke kan sætte den i P eller 1 gear. Der er ikke noget at se på kablet på gearkassen set nede fra...
124034: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 11:31:44) (svar på 124031)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
der skal du bare lyfte låget på mitter boxen og i det panel hvor elrude kontakterne sidder i er der to skruger . de sidder inde i den box for oven ..

så løfter du den bare af .

når den er age så sidder der en skruge og holder den plade rundt om skifteren ..

skal lige høre er den meget løs i gear stangen ??


havde lidt samme problem her for 14dage siden og det var den mørtrik der holder skifte armen fast var løs på gearkassen kik lige der :)

eller kan du altid ringe på 28407753
124045: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 19:23:32) (svar på 124034)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.162)
Tak Michael,dejligt med et direkte nummer til hjælp.. ;o))
Det vil jeg da benytte mig af.
124046: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 19:28:33) (svar på 124045)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.52.56.55)
så lidt :)
124047: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 19:56:59) (svar på 124046)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Når nu P-38 - eliten er her, så lige et generelt spørgsmål:

hvad skal jeg være særligt opmærksom på en årg. 1999 med 2,5 D fra BMW.

Det er ingen raket, det ved jeg, men jeg har dieselbrændstof til en god pris og elsker faktisk sofakørsel.

Har kig på een personbil til ca. 100.000 DKK, der har ny luftaffjedring bl.a.

124048: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 20:03:44) (svar på 124047)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Paul, skriv P38 oppe i søgefeltet, så har du til et par timers læsning. :)

Ellers er elektriske genvordigheder nok kilden til store frustrationer.

Men siger jo at en P38 kører helt super fantastisk - hvis man kan få den til at køre. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
124049: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 20:28:04) (svar på 124048)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Ja, Kenneth,

det er for at undgå timers læsning, at jeg spørger.

Det elektriske er jeg faktisk ikke bange for, da jeg har en meget dygtig el-mekker ved hånden, der i forvejen servicerer egnens Discovries og Range Rover.

Dovnskaben længe leve!

124050: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 20:38:49) (svar på 124049)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Paul, det var også næst lidt i spøg at henvise til søgefeltet, som næsten er rutine i forespørgsler som din.

Ellers god vind på sofapuderne. :)

Mvh
Kenneth Poulsen
124052: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 20:50:21) (svar på 124049)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.52.56.55)
det du skla kikke efter er om der er vandspild fra vandbeholderen . og om derer et bog symbol i aircon displet .

så skal du kikke lidt efter om luftpumpen stopper og ikke køre konstant .

du skal også kikke efter om der er vand dryp i passager siden ind mod kanangtunlen ..

du skal nok også være lidt opmærksom på om den ryster nårdu køre . det kan være den plade der holder converteren sidder fast . (den koster dog kun 100kr fra en 530D +skifte tid )

tror det er det værste .

124053: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 20:55:38) (svar på 124052)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.52.56.55)
og den skal bare have en chip så er den bestemt ikke sløv :)
124054: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 21:52:45) (svar på 124053)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Takker ærbødigst!
124057: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (12-06-2012 22:57:46) (svar på 124054)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.162)
Michale du skriver
"det du skal kikke efter er, om der er vandspild fra vandbeholderen . og om der er et bog symbol i aircon displet"
Det har jeg, hvis det betyder der kommer vand ind ved fodbrønden i højre side, og bog signalet er der også??

Hvad betyder det.

Helge.. Lykkelig P 38 ejer. Den køre hver dag, har i de 2 år jeg har haft den aldrig svigtet, men lidt luft undervogns bøvl er der engang imellem, men det har et kabel til computeren og et lille program rådet bod på, bestemt de 300 kr værd at eje.
Så Pause køb du roligt en p 38'er
124070: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: How to do.... (13-06-2012 07:51:18) (svar på 124057)
Michael P. Sarstad #8736, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.63.96.58)
Hej Helge


vand ved siden af expangtions beholderen kan være to ting .
1)låget til beholderen er defekt
2)over tryk i systemet (toppakning,flækket top )(har selv over tryk i min og skal til at have fundet fejlen)

det med vand i forbrønden i højre side (hvis det er køler væske ) så kommer det fra der hvor de to rør der kommer fra motorrummet er samlet med varme apperatet . der sidder to o-ringe der og de er blevet håre med tiden. de koster 3£ de tager mig ca 2 timer at skifte

det kan være en stepmotor der er slidt eller det kan være for lidt væske på dit aircon system