tilbage

Land Rover Forum  

Index
125278: Hvilken motor (26-07-2012 11:02:04)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej. Nogen der kan hjælpe mig med at lure hvilken motor der ligger i denne Defender fra 2001 - hentet hjem fra spanien? Jeg mener det ligner en 300 Tdi med lidt modificationer - men anderledes topdæksel osv.
Link her: http://www.dba.dk/land-rover-defender-25-td/id-84660125/

Tak

LR hilsen
Index
125279: sv: Hvilken motor (26-07-2012 11:07:22) (svar på 125278)
Mads Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.155.55)
Hej Søren,

Det er en "nøgen" Td5'er! -den har jo også levet under varme himmelstrøg :)

Hilsen Mads
Index
125280: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 11:12:29) (svar på 125279)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej Mads
Ok tak for det - det passer jo også bedre med årgangen. Jeg tænkte blot det var en UN eller NATO bil med lidt ældre pålidelig mekanik osv.
Nåh men hvad indebærer en nøgen TD5 så og kan den fungere her i det danske klima?
Tak
LR hilsen
Ignaz
Index
125281: sv: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 11:53:19) (svar på 125280)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
En nøgen Td5 er vel blot uden plastic topcover på motoren. jeg vil mene det er ret let at se forskelle på 300Tdi og Td5. Td5'er skulle gerne være helt normal standart selv i ES - hvis du er heldig så er der måske monteret oil-cooler på R380 box'en - men kun hvis du er heldig..! ellers modigt sådan bare sådan lige importerer en bil, hvor man ikke er sikker på motortypen ;)
Index
125282: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 11:58:11) (svar på 125281)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.129.48)
Bemærk i øvrigt den digitale km-tæller - det kom med intruduktionen af TD5´eren.

MVH Peter
Index
125284: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 12:22:01) (svar på 125282)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.200.225)
Tak - jeg er blevet lidt rusten - men nu skal det være slut:-)

Vink og blink
Index
125286: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 12:27:03) (svar på 125284)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Er det nemmeste ikke at se om den har 4 eller 5 cylindere?

Mvh
Kenneth Poulsen - lettere varmechokket.
Index
125290: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 14:14:47) (svar på 125286)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.209.210.100)
"4 el. 5 cyl?" Ind i mellem mangler vi en "i like!" funktion. Den ville være brilliant her! :)

Mvh Niels
Index
125291: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (26-07-2012 14:57:58) (svar på 125290)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.213)
Nu noget mindre emnerelateret: hvis siden havde en 'like' eller 'dislike' funktion, ville den snart være fyldt op med den slags ubrugbare tilkendegivelser. Det skulle gerne være et forum, hvor deltagerne skriver noget, som kan bruges. Der kan så rystes på eller nikkes med hovedet offline alt efter temperament.

Begge maskiner har hver deres plus og minussider...
Index
125289: sv: Hvilken motor (26-07-2012 13:53:19) (svar på 125278)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.213)
Det ligner et stykke flyttegods, således at forstå, at den tidligere ejer har været bosat i Spanien og taget den med til Danmark, hvor han pga. de høje afgifter ikke længere vil have den. Han har sandsynligvis heller ikke buskørekort.

Plastikkappen tages af i Spanien, for at holde maskinen koldere. Det er deres opfattelse dernede.

Bilen er sikkert så godt som rustfri og skulle du falde for fristelsen og købe den, så få den grundigt rustbeskyttet af forhandleren.

Den burde kunne indregistreres som hhv. personbil, varebil eller bus med vægtafgiftssatser på hhv ca. 12.000 DKK, 10.000 DKK og 2.100 DKK.
Index
125298: sv: sv: Hvilken motor (27-07-2012 10:42:16) (svar på 125289)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.200.225)
Tak alle - det er helt klar busmodellen der er mest attraktiv mener jeg (pga reg.afgift og årlig vægtafgift).
Dog er det mest fristende selv at finde den helt rigtige sydpå og køre hjem osv. Det har jeg gjort før. Kræver blot held og tålmod!

LR hilsen
Index
125299: sv: sv: sv: Hvilken motor (27-07-2012 18:43:25) (svar på 125298)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.213)
Men hos Ital Auto får du garanti med i handlen... har lige det i baghovedet!
Index
125304: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (27-07-2012 20:32:14) (svar på 125299)
Jørgen nsj 4178 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.49.201)
Kommer bilen mon ikke herfra: http://home.mobile.de/MARTINROJASSCP#ses
Index
125334: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor (30-07-2012 11:24:35) (svar på 125304)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej Jørgen. Måske, ved det ikke, men det ser ud til at det mest er nyere Defendere de har der i Cordoba. For dem er en 12 år gammel bil sikkert ret gammel!
Index
125309: sv: sv: Hvilken motor (28-07-2012 22:19:19) (svar på 125289)
Poul Brix Bjerregaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.26.89)
Kan man få en 110" Defender fra 2001 indregistreret som bus? Jeg troede det stoppede i 90'erne??

Mvh Poul, reg. bornholm
Index
125310: sv: sv: sv: Hvilken motor (29-07-2012 07:07:16) (svar på 125309)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.213)
Oktober 2001 - enkelte er endda registreret senere...