tilbage

Land Rover Forum  

Index
125136: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (18-07-2012 09:03:13)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 81.31.92.162)
Pumpen stod af efter mange års tjeneste 25-10-2011
Den stod så af 28-12-2011
Den stod af 12-07-2012
Skiftet på autoriseret værksted og de 2 sidste gange naturligvis uden beregning men alligevel
Har jeg været utrolig uheldig elller kender andre til problemet??
MLRH Jørn
Index
125137: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (18-07-2012 09:16:42) (svar på 125136)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.182.139.194)
Hvis der er pumpen som sidder på højre side under luftfilteret, så skiftede jeg selv min sidste år i august, og den er igen lidt utæt.
Men jeg har hørt flere som skifter den pumpe ofte.
Så jeg tror desværre ikke at problemet er enestående.
Index
125138: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (18-07-2012 11:11:01) (svar på 125136)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Jørn.

Min Defender nåede at køre med 4 i de 8 år jeg havde den.

Den der holdt længst kørte ca. 150000km. Den der kørte kortest holdt under 5000 km:-(

MVH Jakob E S
Index
125208: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (21-07-2012 15:49:07) (svar på 125138)
Peter Asmussen #6673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 92.241.209.41)
Hvad hjælper den pumpe med til ? og hvordan ved i at den er feset af ?
er det en dyr pumpe ?

LR hilsner fra Pete
Index
125209: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (21-07-2012 16:54:49) (svar på 125208)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.21)
Der sidder en vaccumbremseforstærker på bilen og den trænger altså til et vaccum, for at kunne forstærke bremsetrykket. En slags understøttelse altså. Ellers skulle der flere benkræfter til at trykke bremsepedalen ned.
Kører maskinen og bremsepedalen er stenhård, er den normale diagnose, at der ikke er noget vaccum.
Testen er så, at slangen ved pumpen tages af. Er der sug i studsen, virker pumpen - og fejlen ligger i bremseforstærkeren eller slangen. Så sætter man slangen på igen og der der sug, er fejlen i bremseforstærkeren.
Prisen kender jeg ikke, har aldrig skiftet een på min OneTen. Men udover hos de autoriserede LR-forhandlere kan du sikkert bestille hos Meldgaard, Team-Berthelsen, LR-parts eller i det store udland.
Måske kan en annonce på Roverbørsen afsløre, om et andet medlem skulle have een liggende i overskud.
Index
125210: sv: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (21-07-2012 20:14:52) (svar på 125209)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.86.34)
Prisen ligger omkring 800 kr, og den er super nem at skifte.
Ca. ½ time +/-
Index
125216: sv: sv: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (21-07-2012 23:49:36) (svar på 125210)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.229.179)
Hvad sker der, når det sker? Altså specifikt, hvori ligger defekten i vacuumpumpen.
Index
125250: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (25-07-2012 09:02:00) (svar på 125216)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.107.236.239)
Koster 4000 og er lidt kluntet at skifte, luftfiltret fjernes men der er alligevel dårlig plads
Index
125378: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (31-07-2012 09:51:25) (svar på 125216)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Hej Verner.

Jeg ved ikke hvad der sker hver gang. Nogen gange bliver den dårlig. Det vil sige at der stadig er lidt vakuum, mens andre gange stopper den bare med at virke.

Pumpen virker ved at et stort stempel suger luft gennem nogle ventiler. Stemplet er tætnet mod cylinderen med en gummipakning som kan slides eller beskadigedes.

Stemplet skubbes ud af en knast i motoren, og skubbes tilbage af en fjeder i pumpen. Jeg har været ude for at stemplet blev siddende i yderste position. Der forsvandt alt vakuum og det akkompagneredes af et omdrejningsafhængig klak-lyd fra motoren, som skyldtes knasten der ramte stemplet i yderste position.

Det her skete i Marokko, og kunne afhjælpes ved at pille nitterne i pumpen ud og banke stemplet ind igen. Så kunne jeg køre mellem 100 og 1000 km igen før den fejlede på ny. Jeg havde nu samlet pumpen med skruer, så nu kunne fejlen rettes mens pumpen sad på bilen. Glæden var stor da jeg fik en ny pumpe på:-)

Alle pumper der har siddet på var originale - men dog "made in France". Jeg gad vide hvilken englænder, der har fået den tovlige ide at montere en fransk pumpe i en Defender:-)

MVH Jakob Edelvold Scheibye
Index
125379: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (31-07-2012 09:54:49) (svar på 125378)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Sad lige og studerede dette fænomen, da jeg syntes vores også mangler lidt bremsekraft :-(

Ifølge den ene beskrivelse, SKAL motoren stå TDC (Top Dead Centre), når/før pumpen afmonteres.

Hvorfor ??

1270
Paw
Index
125391: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vaccum pumpe Defender 300TDI 1995 (31-07-2012 11:29:14) (svar på 125379)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Det er kun for at du slipper for at skulle presse fjederen i pumpen sammen når du spænder de 6 bolte den sidder med.
Jeg har prøvet at skrue den på hvor knasten i motoren åbenbart ikke var helt inde. Det gik fint, man kan godt, men det hjælper at sætte flere bolte i ad gangen og spænde dem lidt på skift, så pumpen skrues lige ind.

Giver det mening?

MVH Jakob