tilbage

Land Rover Forum  

125891: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 13:49:59)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Er der nogen der ved hvor man kan købe løse han/hun stik til RRC sensorer/injectorer som vist på vedlagte billede ? Eller nogen der evt ved om stikket har et officielt navn, jeg kan søge på ?

På forhånd tak
Michael
125892: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 13:58:36) (svar på 125891)
Joakim Soya #7123, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.193.99)
125893: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 14:18:24) (svar på 125892)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Fedt Joakim - tak. Ved du også hvor man kan finde "han" udgaven ? Har du evt nogen EU links også :) ?

Mvh
Michael
125895: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 14:48:01) (svar på 125893)
Joakim Soya #7123, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.193.99)
Jeg søgte bare lidt ... Faktiske aner jeg ikke noget om dimsen, der er i hvertfald ikke sådan nogle på min Serie IIA 2 1/4.

De stammer fra "STANDARD MOTOR PRODUCTS" og har nummeret HP3980

http://www.123autoparts.com/ShopByVehicle.epc?q=1976-VOLKSWAGEN-Scirocco-L4--1588cc--1.6l--2--Bbl--Vin--Fn&yearid=1976%40%401976&makeid=83%40%40VOLKSWAGEN%40%40B&modelid=3369%40%40SCIROCCO&engineid=11264@@L4-1588cc%201.6L%202%20BBL%20Vin%20FN@@11264&catid=5@@Fuel%2FEmissions&subcatid=84@@Fuel%20Injection%20%5BMisc%5D&mode=PA&waitdisplay=True&rewrite=

Måske den osse sidder i en VW Scirocco 1976 ... så prøv en almindelig reservedels forhandler...
125896: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 15:01:02) (svar på 125895)
Joakim Soya #7123, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.193.99)
Dette er et gæt på noget der måske ligner:

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=si3pukfvwwib1m453p4mwn55&makeid=800026@VW&modelid=1285501@SCIROCCO &year=1976&cid=22@Fuel %26 Air System&gid=11222@Fuel Injector Repair Kit

Joakim
125898: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 15:55:07) (svar på 125896)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
De sidder sjovt nok heller ikke på min SIII Stage 1 - men på min RRC :)Super - den sidste giver ihvertfald et Bosch nr - så skal jeg bare have gravet en "han" op.

Mvh
Michael
125900: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 16:00:51) (svar på 125898)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Æj, tror jeg fandt det - hvis andre skulle være interessrede:

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=uoobur55qzwl1uamgf3tob45&partnumber=1287013002
125904: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 20:30:01) (svar på 125900)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Blot som info - som en evt. alternativ løsning kan man i det store udland finde injector ombytter service, som regel en ret prisbillige løsningsmodel kontra nye.

Kig evt. på eBay -uk… har personligt ikke af prøvet eller for den skyld fundet specifik service målrettet RRC, overvejer selv at afprøve en fra usa. - 8 stk + o-ring 25$ + 10$ fragt, han skal så have de gl. retur det koster også lidt fragt..!

Er der nogle som har afprøvet en ligende service…?
125908: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (26-08-2012 21:56:11) (svar på 125904)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Ole

Tak, men der er ikke noget i vejen med injectorerne så vidt jeg ved - de er helt nye. Jeg kæmper med en dårlig varm tomgang - så hvis du kender en dansk EFI Doktor vil jeg være taknemmelig for en henvisning. Stikkene skal bruges til lidt eksperimentering.

Mvh
Michael
125910: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 08:32:22) (svar på 125908)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.22.33)
Hej Michael

Jeg har også døjet med urolig tomgang på min RRC/EFI - har med succes renset steppermotoren et par gange endtil den til sidst satte sig midtvejs pos. Købet så en nye på eBay, nu står den helt sharp i tomgang... prøv evt. den mulighed...

Mvh. Ole
125912: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 08:53:01) (svar på 125910)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Ole,

Køle-sensor, brændstof sensor, stepper motor, AFM enhed, injectorer mv er udskiftet med nyt - Throttle Pot og AFM er stillet efter bogen, og jeg har også justeret Base Idle. Brændstof regular er udskiftet med regulerbar og sat til 38 psi. Tændingen er 123 Ignition, så der burde heller ikke være slinger i valsen. Motoren er kun et par måneder gammel - det er en Turner Long block, med gasflowed hoveder og H180 knast. Den er født uden kat/lambda, men jeg har sat en Innovate wideband lambda på den, og det meste ser fornuftigt ud, undtagen varm tomgang, hvor den kommer op på 19+ i målingen, hvilket måske godt kunne lugte lidt af falsk luft, men jeg har prøvet at sprøjte med bremse rens for at se hvor/om den suger falsk luft ind, men synes ikke jeg kan finde noget.

Så det er ikke fordi jeg ikke har forsøgt et par ting :) Så en henvisning til en EFI guru ville være fedt - betaler med glæde for ydelserne :)

Mvh
Michael
125916: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 09:45:20) (svar på 125912)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
I forb. med lidt problemer ved syn har jeg rodet en del med ECU´en, og har derfor "skruet på næsten alt". Der er himmelvid forskel på det orig. ikke-cat program og cat-programmet. Bl.a. tillader ikke-cat programmet en trinløs justering af tomgangs-CO - har du ændret på den? (det kunne lyde som om din er lidt for høj?). Og iøvrigt er de originale lambdaer "narrow-band" så ECU´en fungerer sandsynligvis slet ikke med wideband.

125917: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 09:51:37) (svar på 125916)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo,

Ja, jeg kæmper stadig :)

Den kører stadig på "ikke-cat" programmet - wideband lambda'en sidder bare på et seperat måleinstrument. Tomgangs-CO'en - er det justeringsmuligheden på AFM'en du mener ? - i så fald står den til 1.3V

Mvh
Michael
125918: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 10:42:22) (svar på 125917)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
jep, den på AFM´en. Ikke den, der ændrer sig ved kørsel, men den, der måles med tænding på, uden motoren kører (nemlig blå/rød ledning)* Kort fortalt, jeg havde lidt for høj CO trods katalysator. Så en af dem er nok defekt. Jeg kunne ikke nå at skifte inden omsyn pga. ferie. Så jeg valgte at køre non-cat programmet, så jeg fik mulighed for at justere CO´en.
Jeg havde adgang til et Testo CO-instrument gennem en ven, godt nok ikke beregnet til bil-brug, men ihvertfald en god målestok, kalbibreret helt ned til 50 ppm! Ved 1,2 volt var CO faktisk noget højere i tomgang, end med cat-programmet. Vi prøvede at gå ned på 0,7 volt, og der kom vi ned på "ikke målbar" CO. Det turde jeg ikke køre med, da jeg er bange for overophedning på grund af for "lean burning". Men ved ca. 0,9 volt fik jeg ros fra synsmanden, 0,3% CO og lav HC. (Jeg ved godt at det ikke er optimalt med så lav CO, så jeg har ændret lidt opad igen sidenhen.)
Hvad jeg mener er bare, at denne justering virkelig ændrer på brændstofmængden. Men det er altså blå/rød man skal måle på, uden motoren igang (men med tænding slået til), jeg begik den fejl at jeg troede det var samme ledning som ECUen måler airflow på (blå/grøn), men det er det altså ikke.
På pistonheads har det været fremme, at denne "non-cat" justering også påvirker tomgang, selvom man kører cat-programmet. Det giver ikke rigtigt nogen mening, og jeg ved ikke om det er sandt...

Klip fra www.g33.co.uk:
Setting the Air flow sensor. Applicable to NON catalyst cars only. Using a voltmeter between red and black wire and blue and red wire check the voltage with the ignition on, but the engine not running. Recessed Hex head screw allows you to set the carbon monoxide base line with these voltages. NOTE these are base settings ONLY. Turn the adjustment screw clockwise to richen the mixture, and anticlockwise to lean the mixture. The screw has multiple turns, that will go from 0 volts to over 3.5 volts.

This unit has 4 connections:

Red/black. Ground

Blue/Green Air flow signal- should be .2-.7 volts (no air flow). Tick over on the 3.9 is about 1.7 volts

Brown Orange +12v

Blue/red CO trim value. This is factory set 1.8 volts for catalyst engines, although I believe this setting is ignored with Lambda correction. Non cat cars are in the range of 1-1.5 volts, although accurate setting will require the use if an exhaust gas analyzer.
125919: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 11:04:16) (svar på 125918)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo

Det er blå/rød ledning jeg har indstillet den til 1.3V på - samme metode som du beskriver. Og da jeg har alt for mager blanding ved varm tomgang justerede jeg den fra 1.1 til 1.3 - hvilket jeg synes lyder logisk - eller jeg på gale veje ?

Mvh
Michael
125920: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 11:13:08) (svar på 125919)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
det ville nok være godt, hvis du kunne låne et CO instrument, jeg var ikke så meget for at gå igang uden. Det bliver hurtigt til at man arbejder i blinde.
Min oplevelse under justeringsrunden var at tomgangen blev mere rolig, jo magre blandingen blev. Ved fed blanding er der mere uro, og steppermotoren bevæger sig mere op og ned for at holde tomgangen stabil - det kunne både høres og ses på Rovergauge.
Men du har jo en anden knast osv. så det kan jo gøre en forskel. Kan du ikke spørge Turner om, hvilken CO de anbefaler i tomgang? De må jo have nogle "targets" de selv går efter.
125921: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 12:37:19) (svar på 125920)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo

Ok, jeg troede jeg kunne bruge de værdier som lambda'en viser ?

Turner ved ikke en snu omkring timing eller co - har spurgt men de var ikke til megen hjælp. Det eneste jeg kan få er vedlagte - som også viser det er en Kent Cam.

Mvh
Michael
125922: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 13:03:24) (svar på 125921)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
Nu kender jeg ikke noget til dine wideband-sensorer, men jeg gik i en tyrkertro, om at cat-programmet var ret magert. Men som førnævnte site beskriver lidt kryptisk (grafen), så er CO helt oppe på 4-6% når lambdasonderne flikker frem og tilbage (lambda 1,0). Forholdet 14.1:1 giver åbenbart så højt CO uden katalysatorer.

Nu ved jeg godt, at det er lidt tarveligt, men har du overvejet at betale f.ex. box-auto en time for at komme med et bud? Jeg har ofte stået (ligget) timer ved bilen for at finde en lille fejl, og hvis man ligger søvnløs bagefter, er det måske bedre at betale sig fra problemerne.
Du har jo allerede brugt en del, på alle de dele du har skiftet.



125923: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 13:13:04) (svar på 125922)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo

Som tidligere nævnt, så kører på "ikke-cat" programmet - wideband lambda'en sidder bare på et seperat måleinstrument. Bilen er født uden kat og lambda.

Det er skam slet ikke tarveligt - jeg vil hellere end gerne betale mig fra problemet (det vil alligevel være peanuts ifht hvad jeg har kastet efter den bil) - men jeg kan bare ikke bruge en mekaniker som "bare" kaster sig ud i at skrue hist og pist i forhåbningen om at ramme plet - jeg skal bruge en som ved hvor skoen trykker i et EFI system, og så plejer de fleste at bakke ud. Men hvis du ved at Box-Auto er 100-meter mestre i EFI, så kører jeg fluks forbi Birkerød ?

Mvh
Michael
125926: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 13:58:09) (svar på 125923)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Det ved jeg ingenting om - jeg ved kun, at de er specialister i LR/RR, og så har jeg kun hørt pæne ting om dem. Nu minder Lucas systemet jo meget om gamle Motronic fra Bosch, så der er jo intet sort magi indblandet, "bare" et brændstofsystem, som er inkombatibelt med det meste.
Det kunne dog være interessant at finde ud af, om dine varm tomgangsproblemer skyldes for fed eller for mager blanding, eller noget helt tredie. Her ville en CO-måling hjælpe.
125928: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 14:05:56) (svar på 125926)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo

Min kolde tomgang viser et luft/brændstof omkring de 14,7 - hvilket vel burde være fint. Min varme tomgang viser et luft/brændstof der kan sving mellem 16,5 og 20+ - hvilket overhovedet ikke er fint - og så vidt jeg kan fortolke det vel betyder at blandingen er aaalt for mager ?

Mvh
Michael
125929: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 14:31:54) (svar på 125928)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
ja det har du ret i - det virker godt nok underligt. Det kunne være interessant at at erstatte dine sensorer for kølervædske og brændstof med faste modtstande med "kold" værdi og se, om det ændrede noget.
Det virker jo som om den kører ok, så længe den tror den er kold.

Da jeg målte på min, var det tydeligt at den kørte "meget fed" som kold - de første 2-3 minutter - og måske skal du simpelthen stille den lidt mere fed, så det bliver tilpas, når den er varm.
Jeg har desværre ikke adgang til CO-måleren dagligt, ellers ville jeg meget gerne hjælpe.

125930: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 14:47:17) (svar på 125929)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Jeg er netop ved at rigge en lille kontakt til så jeg kan bilde den ind at det er "koldt" :) - derfor mit oprindelige spørgsmål omkring stik, så jeg undgår at ødelægge det oprindeligt ledningsnet

Mvh
Michael
125933: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 15:15:09) (svar på 125930)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
fire dillenæb-ledninger og to modstande, så er du kørende. Sensorerne er jo med spadestik, så hvis det skal være "forchromet" laver du modstandene med spadestik "han" i den ene ende, og så dillenæb i den anden (som så forbindes til chassis i nærheden). Så mangler du bare en post-elastik eller noget tape, så det ikke blive flået af blæservingen, når du kører.
125950: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 21:35:23) (svar på 125933)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Hej Michael

Kan godt se du har været hele vejen rundt… damm ikk´også..

Har du evt. overvejet Tornado Power Chip…

Mvh. Ole
125951: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 21:59:55) (svar på 125950)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Ole

Jeg har såmænd snakket med Mark Adams himself - som meget gerne vil optimere brændstof mappet, men som mener at jeg har falsk luft et sted, som skal kureres først. Jeg kan bare ikke finde den luft og kan heller ikke forstå logikken i at der skulle være falsk luft i varm tomgang - men ikke i kold tomgang hvor den går fint.

Mvh
Michael
125954: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (27-08-2012 23:40:12) (svar på 125951)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej igen Michael,
det kan der jo være den logik i, at fx dit plenumkammer udvider sig lidt med varmen, og derfor bliver lidt utæt. Jeg må indrømme at hver gang jeg ser på mit motorrum, synes jeg at den flexible slange, der forbinder MAF med plenumkammeret ser meget porøs ud, men jeg har så ingen problemer med det (endnu). Når du kører Rovergauge får du jo en nogenlunde oversigt over værdierne fra MAF, er der forskel varm/kold?
125955: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (28-08-2012 06:55:44) (svar på 125954)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo

Slangen mellem AFM enheden og plenum er såmænd også ny :) Jeg synes ikke jeg har bemærket nogen ændringer i værdierne, andet en jeg at brændstofmængdemap'et naturligvis ændrer sig når varm.
Mvh
Michael
125963: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (28-08-2012 10:02:34) (svar på 125955)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Michael,
når jeg tænker over, at Mark Adams sagde det med falsk luft, når den er varm, så passer det jo rigtigt godt med dine symptomer: Alt er rigtigt doseret af ECU´en, men når den er varm bliver blandingen for tynd.
Jeg har tænkt en del over dit problem, og også overvejet om din ECU var defekt, men jeg tror du overser noget helt banalt, for elektronikken er faktisk meget stabil - jeg har aldrig set/læst et eksempel på at selve styreenheden var defekt. Jo, helt stået af efter et lynnedslag, men ikke "delvist defekt".
Når nu du har prøvet at skifte de to sensorer til faste modstande, og der ikke er nogen effekt (de ændrer lidt i styringen, men ikke så meget som du beskriver), ville jeg hive plenumkammeret af (det er trods alt overkommeligt), og give en gang blå hylomar hele vejen rundt.
125965: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (28-08-2012 10:39:47) (svar på 125963)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Bo,

Jeg har to ECU'er at prøve med (var så heldig at finde en på Fleabay til 25£) - og det er samme resultat med begge.

I forbindelse med at jeg har fået skiftet indsprøjtningsdyserne for et par uger siden, har plenum kammeret været taget af og "pakket" om - og symptomerne var de samme både før og efter :)

Mvh
Michael
125966: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (28-08-2012 11:08:44) (svar på 125965)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
OK, det er svært at komme på flere fejlmuligheder, med det setup du har nu....du er virkelig hårdt ramt.
En måde, du kunne tvinge blandingen op med, ville være at montere de originale 2 lambdasonder, og så køre "cat"-programmet. Da det er closed-loop, ville det regulere op (længere injektor-impulser) ved en mager udstødning. Det vil give problemer ved syn, men det kan jo klares ved en omskifter mellem programmerne. Nye lambdaer koster ca. GBP 50,- stykket.
125984: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (28-08-2012 16:55:54) (svar på 125966)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Hej Michael

Havde en samtale med en af mig ex-kollega i dag omkring dit problem - running lean when hot & og erratic idle… for lige at forhør mig omkring hans kendskab til gammeldags EFI. Kenneth har kørt race og selv tunet sin biler han kørte, så han kan en ting eller to omkring tuning. Han har i dag sin egen forretning som gør lidt i alt i auto og det bedste er nok hans netværk i tunnings branchen.

Synes evt. du skulle ringe og få en snak med ham - Kenneth Vinther - tlf. 35146127 & 61270134 -
- Kirstinehøj 56 A, port 5. 2770 Kastrup - info@vinthersauto.dk -

Mvh. Ole
125986: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (28-08-2012 17:19:46) (svar på 125984)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Ole,

Det lyder som om han kunne være et godt bud ihvertfald. Jeg giver ham et ring imorgen.

Tak
Mvh
Michael
126390: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (13-09-2012 08:06:26) (svar på 125986)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Jeg har nu været hos Kenneth Vinther, og han kunne ihvertfald konkludere at min brændstof pumpe ikke kunne levere nok/stabilt tryk, og at den fine nye brændstof regulator fra RPI var noget knald som ikke åbnede og lukkede jævnt - så nu er brændstof pumpen udskiftet med en ny, og regulatoren udskiftet med mere stabil model. Vi fandt også ud af at udluftningen på det ene ventildæksel (det som har en lille "trompet") var fuldstændig tilstoppet med maling fra et tidligere værksted havde malet dækslerne... så det er boret ud med et 2mm bor nu.

- og nu er den varme tomgang om muligt endnu dårligere end før...Vinther viste ikke hvad der så skulle gøres...så jeg leder stadig efter yderligere råd/assistance :)

Mvh
Michael
133700: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (19-05-2013 13:36:26) (svar på 126390)
Michael Christian Møllgaard #6242, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.166.91)
Åh, at følge med her er som at læse en kriminalroman, nogen har revet sidste kapitel ud af ... man får aldrig at vide, hvem morderen var, og det er næsten ikke til at holde ud.
Hvordan gik det mon med den varme tomgang? Har du solgt bilen, Michael, eller kørt den i havnen i frustration?
Jeg havde engang min 86 RRC'er hos Peter Rasmussen, VHA-Trim på Fyn. Han kunne noget med fejlfinding og motor-justering. Måske ved han noget, der kan hjælpe dig videre, hvis problemet ikke allerede er løst.

Vh Michael
133713: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (19-05-2013 19:32:36) (svar på 133700)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.57.89.190)
Hej Michael

Beklager jeg aldrig fik fortalt slutningen på krimi'en :) Jeg fandt selv til sidst ud af at en tidligere mekaniker på bilen i sin uendelige visdom havde sat en kobberskive på gevindet af stepper motororen, således at den ikke kunne lukke helt...jeg fjernde skiven og motoren gik derefter fint. Men den gik lidt magert på de forkerte tidpunkter, så jeg kastede mig derfor ud i et Megasquirt projekt - motoren trækker nu som den onde selv, og står knaldstille i tomgangen - milevidt fra hvad 14CUX & strømfordeler skidtet kunne kapere. Men det er en helt anden historie.
Mvh
Michael
133714: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (19-05-2013 20:36:58) (svar på 133713)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Michael,
Dejligt med en slutning på en gyser. Men hvis ikke den var poppet op på forsiden ved et tilfælde, havde vi nok aldrig set den....
Sejt, at du havde mod på megasquirt løsningen!
Fan... har skabt de steppermotorer! Selve CUX systemet er jo næsten magen til Motronic, så jeg nægter at tro, at det ikke grundlæggende er OK. "It´s from the Germans".

RRC hilsen
Bo
133715: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (19-05-2013 21:38:51) (svar på 133714)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.57.89.190)
Hej Bo,
Det var også kun fordi at jeg fik en email om at Michael havde skrevet et indlæg på tråden (det er simpelthen så forældet den her forum konstruktion).

14CUX er helt sikkert grundlæggende OK, - men Megasquirt er for vildt - jeg har jo en "sjov" knast og gas-flowed hoveder i min nye Turner, og den kunne 14Cux ikke finde ud af at regulere ordentligt - og jeg havde ikke lyst til at kaste 5K efter en statisk chip ændring. Jeg har lavet det så den benytter al den eksisterende 14CUX kabeføring, så jeg kan skifte retur på 30 min - hvis jeg en dag fik den perverse ide :) Men den trækker så ondt nu, at det nok aldrig kommer til at ske.

Mvh
Michael
133716: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor man man købe løse stik til RRC sensorer ? (19-05-2013 22:00:28) (svar på 133713)
Michael Christian Møllgaard #6242, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.166.91)
Nå, det var godt at høre slutningen. Og en god og kraftfuld slutning var det jo :-)