tilbage

Land Rover Forum  

Index
126286: Difflock kontakt defekt? (07-09-2012 17:00:50)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.129.48)
Hej

Bil: Defender 90 årgang 92

Problem: Ingen lys i center difflock på instrument bordet.

Jeg har for noget tid siden skiftet min difflock kontakt på transfergearkassen og da bemærkede jeg at der ikke var nogen ledninger på den gamle kontakt. I dag trak jeg så nye ledninger. I følge mit ledningsdiagram, så skulle det være simpelt. Der er to ben på selve kontakten, det ene ben skal til stel og det andet ben skal forbindes med selve pæren på instrumentbordet. Det har jeg gjort og ny lyser lampen fint, men problemet er, at lampen for aktiveret difflock kun lyser når difflock IKKE er aktiveret!

Lampen lyser også ved frigear, men altså ikke når gearstangen er skubbet over i difflock.

Jeg har prøvet at bytte rundt på stikkene på selve kontakten, men det giver samme resultat.

Nogen der har et foreslag til hvad jeg kan prøve at gøre?

MVH Peter
Index
126287: sv: Difflock kontakt defekt? (07-09-2012 17:12:40) (svar på 126286)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Lyser lampen med fuld styrke?
Hvad sker der, hvis du lægger stel direkte ind på det ben på lampen, hvor ledningen nede fra kontakten er tilsluttet?

Jimmi
Index
126288: sv: sv: Difflock kontakt defekt? (07-09-2012 17:19:23) (svar på 126287)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.129.48)
Hej Jimmi

Tak for super hurtigt svar! Lampen lyser med fuld styrke.

Jeg får lige prøvet det af - jeg har kun prøvet at holde plus ledningen, fra kontakten, på pæren. Og så lyser den som sagt.

MVH Peter
Index
126290: sv: Difflock kontakt defekt? (07-09-2012 18:12:10) (svar på 126286)
Christian Kruse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.32.23)
Er vi ude i noget med at du har fået en NC istedet for NO kontakt?
Index
126306: sv: sv: Difflock kontakt defekt? (08-09-2012 21:19:23) (svar på 126290)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.129.48)
Hej igen

Så har jeg prøvet at trække en stel direkte til lampen - uden ændringer.

Til Christian, hvad mener du med NC kontra NO? No current og bare No?

MVH Peter
Index
126307: sv: sv: sv: Difflock kontakt defekt? (08-09-2012 21:40:14) (svar på 126306)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.157)
Normal åben
Normal lukket

Bare på engelsk
Index
126309: sv: sv: sv: Difflock kontakt defekt? (08-09-2012 22:34:31) (svar på 126306)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Skal lige forstå, ingen ændring?
Betyder det, at lampen lyser normalt, når du lægger stel ind på den ledning, der kommer fra gearkassen? Også når den er i difflock? Altså der, hvor lampen er slukket.

Jimmi
Index
126334: sv: sv: sv: sv: Difflock kontakt defekt? (09-09-2012 13:33:47) (svar på 126309)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.129.48)
Altså jeg har forsynet kontakten med to lange ledninger. Den ene ledning har jeg så holdt på oppe ved pærens ledning i selve instrumentbordet og den anden ledning på stel på batteriet - så lyser den når difflock ikke er aktiveret.

Når jeg så bytter rundt på de to ledninger, ændre det ingenting.

Så Jimmi, det ændre desværre ikke noget med at lægge stel ind på ledningen fra kontakten.

Kan godt være jeg lige skal have undersøgt den nye kontakt.

MVH Peter
Index
126346: sv: sv: sv: sv: sv: Difflock kontakt defekt? (09-09-2012 19:15:06) (svar på 126334)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Peter
Jamen, så er der vel ingen tvivl, defekt kontakt.
Mit forslag gik på, om du havde, af ukendte årsager, fået blandet plus ind på begge sider af pæren. Dette havde jo medført noget gnist og en sprungen sikring. Det var der, jeg ville hen med øvelsen.
Men, når du beskriver det, som du gør, lyder det klart som en defekt kontakt, selv om det lyder underligt, at den type kan fungere modsat, funktionen og udformningen taget i betragtning.

Jimmi