126567:
sv: Gode råd søges til adskillelse af bus 110... (22-09-2012 16:59:08) (svar på
126565)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 83.93.120.174)
Hmmm gør som du bedst selv synes og har mulighed for.......
Men en rækkefølge kunne være:
Alle 5 døre afmonteres - så kan du komme omkring bilen uden de er i vejen.
Forklappen, forskærmene, køleropsatsen. Alle ledninger mærkes.
Taget, siderne bag.
Alle sæder ud, bunden for og bag, B-stolpen, bagkassen.
Alle ledninger mærkes og frakobles og så meget som muligt lægges op på torpedoen, som afmonteres så komplet som muligt.
Tag motor og gearkasse ud som det sidste.
Afmonter fjedrer, dæmpere og akslerne.
Så er der er rå ramme.
Det går faktisk meget af sig selv når først man begynder at skrue mekanosættet fra hinanden. ;)
Det er set (youtube) at man løfter hele den samlede karrosse i én operation, men det kræver noget opklodsning og tager næsten lige så lang tid som at dele den.
Og så er der jo altid liiiige et par småting der skal ordnes mens delene ligger for sig selv.
Rustne cappings, B-stolpen der er rusten, en torpedo der nok kan trænge til en lap osv. osv.
At få malet mellem delene og rustbeskyttet efterfølgende.
Og så hele følelsen af at bilen er gennemrenoveret bagefter, den er fed.
Mvh
Kenneth Poulsen