tilbage

Land Rover Forum  

127188: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (15-10-2012 13:43:43)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Tja skulle ned og omregistrerer 110 1986 V8 hvideplade bus km 413000, hos min lokale synsmand, det kunne han ikke da der var spærret i crm3!!
Nå turen gik til SKAT, hvor de flinke piger fortalte mig, at ville jeg fortsat ´kører på hvide plader skulle der erlægges ny registreringsafgift, da, mine plader AX99 ..., ikke tillod omregistrering længere. de kaldte pladerne for Taxa plader.
Jeg kunne dog få den omregistreret som Bus til privatkørsel, og få gule plader på istedet. Efter en del ringeri til Høje Tåstrup og kloge mennesker, fik jeg beskeden aflever nr. plader, hvad enten du vil det ene eller det andet. Jeg påpegede at en Gulplade bus jo egentlig var afgiftsfritaget, og at der på det medbragte tolddukument stod der var betalt 20% i afgift da bilen blev indregistreret, og dem kunne jeg da godt tænke mig at få nogen tilbage af, nu da bilen blev indregistreret som Bus. DET KAN IKKE LADE SIG GØRE, var beskeden, men de ville være flinke og lade mig "nøjes" med at betale omregistrering på 380kr, så ville de smide de gule plader ind i "handlen" til nul-tarif!!!
Så sådan blev Mikaels gamle bus er nu en gul plade bus til privat buskørsel, som der står på den fine kvittering jeg fik med
Bare lige et hint til andre med AX98 eller 99 hvideplade busser
127191: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (15-10-2012 15:43:36) (svar på 127188)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.37)
Livet gøres mere besværligt end nødvendigt...
127192: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (15-10-2012 15:52:03) (svar på 127191)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Jeg syntes det er utrolig fin behandling at få foræret et sæt nummerplader, jeg tolker som en erkendelse fra SKAT af, at systemet nogen gange ikke er helt logisk og gennemskueligt og ikke specielt kundevenligt.

Mvh
Kenneth Poulsen
127194: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (15-10-2012 17:45:17) (svar på 127192)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Til Paul..enig!!!!
Til Kenneth: Det er også en fin gestus, og jeg er blevet ringet op her til eftermiddag af en Højt rangerende SKAT medarbejder der lige ville forklarer hvad det gik ud på og der indrømmede deres nye system ikke ville/kunne anerkende disse typer plader til private længere, og de er på højt plan blevet enige om at når nogen henvender sig, med enten omreg. eller til syn, ligger der en blokade, der gør man skal forbi SKAT og have "TAXA-pladerne" skiftet ud med gule til stor personvogn, jeg var åbenbart een af de første og pigerne i Middelfart SKAT var ikke blevet briefet ordentligt omkring proceduren, MEN den er så åbenbart nu at, ryger man i, pga. salg/omreg. eller syn, så betaler man IKKE for nr.pladerne. Han sluttede dog af med at sige, vi er ikke sikker på vi har fået alle med overfra det gamle system!!!!!!!!!!!!!!!!
127201: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 09:23:47) (svar på 127188)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.131)
Burekratiet længe leve!

Virker fuldstændigt tåbeligt at bruge tid energi og penge på at jagte de forholdsvis ganske få biler af denne type. Hvis os der ejer en sådan bil så også skal betale for det, er det da helt galt, også selv om det kun koster 380kr.

Fik synet BJ 99... midt i september uden problemer af den type.

Med venlig hilsen
Verner
127202: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 09:47:10) (svar på 127201)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Tja Verner, du var heldig, jeg sidder nu efter, alt det postyr har lagt sig, med en mærkelig smag i munden af, at den hvid plade Bus jeg kørte ned med var der betalt 20% afgift af, og ved et trylleslag, blev den til en gulplade Bus, er er afgiftsfritaget, men hvad med de 20% afgift?? en refusion skal man nok ikke regne med, så er de bare smidt ud til ingenting, eller?????
127203: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 10:12:10) (svar på 127202)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.131)
Hej Peter
Ja, er der ikke nogen der er medlem af FDM, det må da være en sag for dem, for det drejer sig jo ikke kun om LR busser.

Verner
4586
127204: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 11:09:01) (svar på 127202)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Du har vel stadigvæk toldattesten som beskriver 20% afgift…? den er nok smart gemme til evt. brug i fremtiden…! - refusion… hvorfor..! du har jo ikke eksporteret bussen (og jeg gætter på den nu er så afskrevet at den kan handles momsfrit) - den har blot skiftet farve på medaljen.
127205: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 11:25:35) (svar på 127204)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
@Verner, jeg er medlem af FDM, men som Ole rigtignok siger, lortet er for gammel til en refusion/evt. export, og også nedskrevet, så...Jeg var af een eller anden grund bare glad for de hvide plader:o)
127206: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 12:34:17) (svar på 127205)
Rasmus Holm Jensen #6012, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
Jeg skal lige forstå det:

Skal man have nye plader på sin hvidplade bus (AU 99) bare fordi man får den synet som man skal (og betaler for)? Og skal man ovenikøbet betale for at få foretaget omregisteringen?

Og så skal man endda have gule plader på?

Det er da længe siden jeg har noget så tåbeligt!


vh

Rasmus
127207: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 13:04:50) (svar på 127206)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.239.198.115)
Ja og så skal man huske at hvis man kører ind på en genbrugsstation med gule plader, for man automatisk en regning med posten; som man så skal slås for at forklare at det ikke er erhvervsmæssigt.
127208: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 13:17:36) (svar på 127207)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Er det nu også rigtigt Leif - Jeg har 3 biler på guleplader(en på papagøje) og har været på genbrugspladsen flere gangen fordelt på dem alle tre, og har endnu ikke set/hørt/modtaget en regning for dette. Så må der i hvertfald være forskel på genbrugsselskaberne der ejer pladserne og hvordan de håndtere reglerne.

Bevares alle tre er også privat ejet.
127209: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 14:03:57) (svar på 127208)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.37)
Peer,

din bil er blevet mere værd, idet en privatbus afgiftsreguleres med 60 %.

Det er kun busser til erhvervsmæssig personbefordring og skoleundervisning, der er afgiftsfrie.
127211: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 14:22:34) (svar på 127209)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Undskyld, Paul - man kan du ikke hjælpe med lidt opklaring, for umiddelbart vil jeg da mene, der "vrøvles" lidt i denne tråd...

Forskellene i, hvad der er betalt i afgift gennem årene af en stor personbil/M2/bus til privatkørsel (kært barn mange navne) er vel først og fremmest årgangsbestemt, er det ikke?

At man så i de forskellige årgange har valgt, periodevist at anvende hvide plader til disse biler, og periodevis gule plader, har vel ikke - i sig selv - noget med forskellene i afgift at gøre, har det? Blot er det vel sammenfaldende uden anden virkning?

Det, jeg mener, er, at man har vel ikke haft en valgmulighed mellem gule og hvide plader med forskellig afgift og anvendelsesmulighed, da man oprindeligt indregistrerede bilerne, har man? Og sker der en ændring i anvendelsesmuligheden, nu hvor SKAT ønsker, at pladerne skal skifte farve?

Umiddelbart læser jeg i øvrigt, at der var tale om en problemstilling, som opstod i.f.m. en omregistrering; ikke blot et almindeligt syn. Er det ikke korrekt?

Har jeg ret i mine antagelser/spørgsmål, kan en tilbagebetaling af afgift naturligvis ikke komme på tale. Man har jo ikke mistet noget. Kun må man acceptere en anden farve på pladerne, dog uden anden konsekvens end det kosmetiske. Hvilket jeg naturligvis også anerkender, at der kan have betydning for nogle.

Jeg er ikke selv klar i spyttet på det her, idet det ligger noget før min tid/interesse.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
127212: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 14:56:51) (svar på 127211)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.37)
Jeg forstår din forvirring, Søren

og vil prøve på, at afhjælpe...

Afgiften er periodebestemt, men ikke i forhold til køretøjets første registreringsdato. Dvs. at en privatbus bliver beskattet efter de aktuelle satser og ikke efter de satser, der var gældende, da bussen blev reg. første gang.

Stiger afgiften, så stiger de biler, der er reg. med den lavere afgift, i brugtvognsprisen. Omvendt falder afgiften, falder brugtvognsprisen også.

Da erhversbusser blev afgiftsfrie, fik vognmændene den erlagte afgift på busser på otte år og yngre refunderet.

Camper, der tidligere var beskattet med kun 60%, har holdt en relativ høj brugvognspris pga. de nu beskattes med 180 % af selve køretøjet og 60 % af indretningen. (Hvis regler altså ikke er blevet ændret igen/ Oplysninger fra en camperfagmand)

At SKAT vælger en 'tvangsombytning' af nrpl. ved ejerskifte/omreg., må være deres sag, men de kan ikke forlange betaling for de nye 'tvangsplader' - hvilket Peer også kunne berette.

'Tvangsomreg.' har intet med syn at gøre.

Håber, at ovenstående giver dig tilstrækkelig oplysning.


127213: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 15:16:45) (svar på 127212)
Rasmus Holm Jensen #6012, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
Poul,

Tak for det. Det kunne nok også have krævet lidt overtalelse at få mig til at betale 380 kr for en omregistering i forbindelse med syn bare fordi "systemet" ikke kan lide at der sidder AU 99 plader på.

Nu vil jeg sove roligt og glæde mig over fortsat at kunne køre på AU 99 XXX (forudsat at den går igennem det forestående syn)


vh

Rasmus
127214: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 16:06:47) (svar på 127212)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Til Paul, Søren og andre.

Jeg skulle ikke til syn bare ejerskifte en bil, der var synet for 4 måneder siden, MEN problematikken opstod fordi min synshal ikke kunne omreg bilen da der kom en kode op med klausul crm3, så man skulle til SKAT for videre behandling. Men tak til Paul for oplysningen, det gjorde mig lidt klogere. men jeg nævnter lige her et par ting, som undrer mig, fra den kvittering jeg fik fra SKAT

Art: Stor Personbil
Anvendelse: Privat buskørsel
Klausul: Busser til privat buskørsel(afgiftsfritaget efter tidligere lovgivning)

Hvilket fortæller dig hvad Paul???
127216: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 16:51:57) (svar på 127214)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.37)
Art: minimum 9 siddepladser + fører
Anvendelse: må ikke bruges til erhvervsmæssig personbefordring
Klausul: Der er ikke betalt registreringsafgift af køretøjet.


Du har oplyst, at du har en toldattest på køretøjet, der oplyser en afgift på 20 %. Gem den.
Klausulens oplysninger er ikke korrekte, men skulle ikke have nogen indflydelse for dig. Det kan være en systemfejl, da man ikke har designet programmet til at omfatte 20 % busser...
127218: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 17:24:43) (svar på 127216)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Var det ikke kun i 1990 - 1993, at privatbusser (gule nummerplader) var helt uden afgift.

Da "væsnet" så syntes at det var en for god ide for almindelige mennesker, så blev privatbusser derefter pålagt 60% (misundelses)afgift (og så på alm. hvide nummerplader).

Og så som nu så skal skifte fra de gamle "personbefordringsnumre" xx 99 xxx til gule nummerplader, fordi en bus er en bus.
(kun TAXA'er/hyrevogne har 98)

Det passer jo fint med Peers fra 1986, hvor der er betalt 20% afgift og havde xx 99 xxx nummerplade.

Mvh
Kenneth Poulsen
127217: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 17:19:33) (svar på 127212)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Undskyld, Paul - men er det rigtigt, hvad du skriver?

Seneste sats for registreringsafgift for m2 busser som f.eks. en 110" er mig bekendt 60%. Er det ikke korrekt?

Når jeg så læser, hvad du skriver, så synes jeg, det ser ud som om, at der er sket en efterbeskatning / efterbetaling af registreringsafgift for busser, der oprindelig er beskattet med mindre (20% og 0%)? Det har jeg aldrig nogensinde læst før, så det er i givet fald nyt for mig.

Jeg gik ellers og troede, at når først en m2 til privatkørsel var berigtiget med registreringsafgift én gang, så var det sådan, det var med den bil altid.

Så skriver du noget om brugtvognspriser. Men det er vel ren psykologi, ikk'? Rent objektivt er der jo samme anvendelsesret på bilen, uanset hvad den er registreringsafgifsberigtiget med.

Hvad denne sag angår ser jeg nu i øvrigt bekræftet, at der var tale om en omregistrering (grundet ejerskifte) og ikke bare et almindeligt syn. Så er det jo ganske normalt, at der bliver en udgift på de 380,- men naturligvis ikke for nye plader.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
127219: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 19:38:51) (svar på 127217)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.37)
Nej, din udlægning af mine ord er ikke korrekte.

Jeg nævner intet om efterbeskatning...

Men: hvis kommer med en 1986 STW og vil have den som privatbus, så skal du erlægge den aktuelle regafgift på 60 % og ikke de 20 %, der var gældende i 1986.

Anderledes skal mine ord ikke forstås.

Er en bil een gang beskattet i forhold til anvendelse, opkræves der ikke yderligere afgift, hvis satserne ændres for opadgående.

Afgiftsændring/berigtigelse sker ved ændring af anvendelseskriteriet. F. eks. fra varebil til personvogn.

En personvogn kan i øvrigt ændres til privatbus uden afgiftsregulering, hvis den ellers opfylder diverse krav til indretning. Og tilbage igen, hvis der ikke er udbetalt afgiftsrefusion.
127220: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 20:27:54) (svar på 127219)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Det er jeg rigtig glad for, Paul - for jeg kunne næsten heller ikke tro, hvad jeg syntes, jeg læste. Heldigvis er forholdene således i overensstemmelse med, hvad jeg også selv mente at vide :-)

Og så er vi tilbage ved tråden, før jeg kom ind i den, og hvor jeg herefter fortsat mener, at der "vrøvles" lidt, når man taler om evt. at være berettiget til tilbagebetaling af de oprindelige 20% registreringsafgift p.g.a. ændring af farven på pladerne.

Jeg mener, det må være en misforståelse, idet man jo ikke har købt (betalt afgift af) en farve, men en anvendelsesret (M2). Og man har betalt prisen for anvendelsesretten, sådan som den var på det tidspunkt, man købte den. Om så de plader, der sidder på bilen er gule, hvide eller grønlyseblå, og evt. skal ændres indimellem, så medfører det jo ikke med nogen logik, at man skulle være berettiget til tilbagebetaling af afgift. Enig?

Ligeledes med brugtvognsværdien. En M2 110" fra dagen før, afgiften i sin tid blev nedsat fra 20% til 0%, og en anden M2 110" fra dagen efter, som begge er i fuldstændig ens stand, er vel principielt det samme værdi idag, uanset at de er afgiftsberegtiget forskelligt. Enig?

Jeg taler i alle mine indlæg kun om M2'ere, som allerede ér M2'ere. Ikke om omregistrering fra M1.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
127221: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 20:52:37) (svar på 127220)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.37)
Nrpl. farve er i princippet ligegyldigt; det er anvendelseskriteriet, som tæller. Helt enig heri.

En privatbus købt med 20 % afgift og en tilsvarende købt een måned senere til 0 %: den første bus har reelt tabt afgiften, for den kan ikke sælges til købsprisen længere. Med tiden bliver forskellen dog mindre, men i teorien er der et tab.

En afgiftsfri privatbus kan efter en afgiftsstigning teoretisk sælges for en højere pris een måned senere ift. en ny, men også her reduceres forskellen med tiden.

I dag, elleve år efter LR busserne - bortset fra nogle overgemte eksemplarer - ikke længere kunne sælges pga. ændrede EU-krav til indretningen - er forskellen nul, hvis det altså ikke var pga. den tekniske udvikling etc etc pp.

Jo, vi henholder os til M2er, der var trådens oplæg.
127226: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 21:55:32) (svar på 127221)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
@Paul: Tak for yderligere info omkring dette vanskelige emne :o)
@Søren: Jeg har på intet tidspunkt forlangt afgift retur, jeg ville blot anskueliggøre overfor de damer hos SKAT, hvad sker der med afgiften der ER betalt (20%), hvis man gør bilen til en gulplade bus, mit spørgsmål til de damer kom, INDEN, jeg var klar over, takket været Paul, at en gul plade Bus til privat brug er belagt med 60%, havde jeg været klar over dette på dagen hos SKAT..havde jeg holdt min kæft, og bare betalt..ja selv for de nye nr.plader..Og så skulle den ged vist være barberet :o)
Men mon ikke debatten her har lært os (takket være Paul) en del omkring labyrinten BUS i DK!!!!
127210: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 14:11:27) (svar på 127208)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.239.198.115)
Hej eddie

Ja det er ihvertfald sådan på alle kara-noveren pladserne, papegøjepladerne bliver ikke registreret.
Jeg har i hvertfald fået sådan en regning uberettiget.
127232: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (17-10-2012 08:21:07) (svar på 127210)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Hej Leif, det skal jeg jo ikke kunne argumentere mod - andet end at sige at jeg har (endnu) ikke været ude for noget lignende - og det er også en kara-noveren plads jeg anvender.

127224: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 21:52:03) (svar på 127207)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.2)
Sludder og vrøvl !
127225: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 21:52:03) (svar på 127207)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.2)
Sludder og vrøvl !
127244: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (17-10-2012 11:56:17) (svar på 127225)
Lars Refshauge (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.181.252.20)
Hej Forum
Dejligt at slutte en samtale af med de meget konstruktive og velbegrundede ord:

Sludder og vrøvl !

Og så oven i købet 2 gange.


MVLRH
Lars Refshauge
127317: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (18-10-2012 19:32:27) (svar på 127188)
Lars Falk Hansen #7266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.189)
Hej Peer

Tak for dit indlæg, det gjorde mig væsentlig mere rolig, da jeg idag forsøgte at omregistrere en bus fra 93 med helt almindelige hvide plader (ikke noget 98 eller 99) og blev afvist, med besked om at kontakte skat.

At en efterfølgende søgning på adresse og åbningstid til skat ikke gjorde mig glad, er en anden ting.

MvH
Lars
127361: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (20-10-2012 11:35:39) (svar på 127188)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Hej Alle for lige at afslutte denne tråd, kan jeg meddele, jeg idag, med posten har modtaget et brev fra SKAT Høje Tåstrup.

I brevet står:

Kvittering for, at dit køretøj er fritaget for registreringsafgift:

Oplysninger om køretøjet:
Stelnummer: SALLDHMV8BA osv.
Mærke: ROVER
Model: LAND ROVER
Variant: 110
Art: Stor personbil
Anvendelse: Privat buskørsel

Med venlig hilsen
SKAT
127389: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (21-10-2012 15:21:13) (svar på 127361)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.227.199)
Fint med tilbagemelding og Tillykke med dit nye gamle køretøj. Kunne dog lige mangle du skulle erlægge ny afgift, da du er uden skyld i reglerne er ændret i mellemtiden.
150553: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-08-2015 13:54:50) (svar på 127188)
Jan Vinnergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.110.125.124)
Ok det yder jo fint!

Men er der nogle krav om at der skal være angivet CVR nr eller privat buskørsel på 110 Bus (11 personernes fra 1985) og er der krav om loftslem ????

Jeg/vi er i gang med en "renoveringsprojekt" af en sådan bus!!! :-)

Hilsen
Jan
Bogø
150554: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-08-2015 14:02:08) (svar på 150553)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 5.254.172.196)
Når I er i færd med at renovere bussen, betyder det ikke, at I skal tilpasse bussen til ændrede krav siden 1. registreringsdato.
Er der loftstlem, skal den naturligvis være der fortsat. Lemmen var kun krav i ganske kort tid.