tilbage

Land Rover Forum  

Index
124824: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 19:45:26)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.183)
Hej,

Jeg har købt en Becker Traffic Pro og den fungerer fint når jeg tilslutter den første gang. Efter bilen slukkes, tænder radioen ikke igen når bilen startes og jeg må fjerne DIN stikket og tilslutte det igen for at den virker igen. Og så forfra hver gang bilen slukkes :-(

Jeg har sammenlignet DIN placeringerne og det ser ud til at være det samme for standardradion og Becker (4 permanent,7 switched positive, 8 jord). Løs forbindelse, for lav spænding, bytte om på ledninger eller? ... hjælp!

NB hvis nogen har erfaringer med at tilslutte speedometeret til navigation, er jeg også meget interesseret i, at høre om omfanget af sådan en operation ;-)

Tak!

Vh Nikolaj

Index
124825: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 20:07:40) (svar på 124824)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.33)
Jeg har lige gennemlæst forskellig tyske fora og det ser ud til, at der mangler en god stelforbindelse.

Alternativ manuel tænd/sluk af radioen, hvilket også giver mulighed, at høre radio uden at skulle have tænding på.

Signal til GPS: du burde kunne vælge mellem to modi: enten signal fra kilometertælleren eller fra sattelit . Jeg ved ikke, om tælleren i en Defender årg 2000 er analog eller elektronisk, derfor ville sattelitstyring være det mest sikre.

Du skal i al fald køre en længere kalibreringstur plus sørge for, at enheden får signal når du bakker, typisk fra baklyskontakten på gearkassen.
Index
124835: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 21:50:35) (svar på 124825)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.183)
Hej Paul,

Tak for indsatsen!

Det lyder interessant - ikke noget jeg har stødt på før nu, så det vil jeg undersøge.

Jeg starter med GPS som du skriver og hvis ikke den er god nok, så kaster jeg mig over kilometertælleren :)

Vh Nikolaj
Index
124831: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 21:23:03) (svar på 124824)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Prøv at bytte om på konstant 12 volt fra batteriet og den tændingsstyrede.
En Defender fra 2000 har "elektrisk" speedometer, kan ikke lige huske ledningsfarven, men den kan tages bag speedometret, uden problemer.

PS skal du indtaste kode ved hver opstart ?

1270
Paw
Index
124834: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 21:47:35) (svar på 124831)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.183)
Hej Paw,

OK det vil jeg lige prøve i morgen. Jeg har godt læst om denne løsning, men ledningerne ser ud til at sidde på samme måde som på den standardmonterede. Men man ved jo aldrig...

Jeg har lige testet lidt igen. Jeg kan tænde og slukke, og radioen tænder og slukker fint. Jeg kan dog ikke starte bilen. Der kommer bare et "klik" som om der ikke er strøm nok. Jeg tænker at den nye radio kræver mere strøm end den originale.

Jeg har fået fat i et elektrisk diagram hvor ledningen er illustreret, men jeg er helt ny LR ejer og tør endnu ikke bare at åbne instrumentbrættet - det kaster jeg mig over når radioen kommer til at fungere :)

Tak for dit svar.

Nikolaj
Index
124836: sv: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 22:10:40) (svar på 124834)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.33)
Hvis du har plads til et sæt eller blot et forbrugsbatteri, vil jeg anbefale dig, at montere sådan et og lade al ekstraudstyr så som oliefyr, køletaske og radio tage strøm derfra. Så vil du nemlig altid have startstrøm, hvilket nok er vigtigere end at lytte radio...

Jeg bruger ovennævnte opsætning og lider ikke af strømmangel.

www.4x4.nu har lige nu særtilbud på Odysses batterier, som skulle være noget nær topklassen.

Din Becker kan have en højere hvilespænding pga. forskelligt udstyr, men det burde altså ikke kunne dræne dit startbatteri.

Hvad er radioens korrekte betegnelse ???
Index
124839: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 22:21:37) (svar på 124836)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.183)
Det lyder som en god ide med forbrugsbatteri.

Radioen er faktisk fra en Freelander, så der er grønt display og der står "LAND ROVER" når den tænder :-)
Modellen er: BECKER TRAFFIC PRO BE 4765
Index
124843: sv: sv: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (07-07-2012 00:04:45) (svar på 124836)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Ikke 4x4.nu men:

>>>>>
www.4wd.nu
<<<<<

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
124838: sv: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 22:13:29) (svar på 124834)
Nicolai Kragsholm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.85)
Jeg havde sådan en becker traffic pro i min defender fra 2007. Der hentede jeg speedometer input fra instrumentpanelet. Nemt at skille ad. Det var ben 17 eller 19 sort/rød. Det er dog en nyere model end din og derfor ikke det samme nødvendigvis. Som Poul skriver kan man hente bak-sensor fra baklyset i sikringsboksen. Det gjorde jeg, men det havde kun teoretisk betydning. Km inputtet betyder at gps'en bliver lidt mere nøjagtig, da den herved får flere input til positioneringen.

God fornøjelse Det er en glimrende gps..
Index
124840: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 22:23:02) (svar på 124838)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.183)
Fantastisk. Jeg ser hvordan det går mig...

Vh Nikolaj
Index
124841: sv: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (06-07-2012 22:41:53) (svar på 124840)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.33)
Du kan købe opdateringer her:

http://www.navishop.de/traffic-pro-47xx/
Index
124875: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (08-07-2012 09:03:42) (svar på 124831)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.183)
Jeg har nu byttet om på de to ledninger. Bilen kan starte, men kræver 3-4 tændingsforsøg og jeg skal indtaste kode på radioen hver gang bilen startes.

Nogen gange oplever jeg også, at der skal flere tændingsforsøg til uden radioen er tilsluttet, men det er ikke så slemt som når radioen er tilsluttet.

Vh Nikolaj
Index
124876: sv: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (08-07-2012 09:35:16) (svar på 124875)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.33)
Tændingslåsen kan være slidt og kræve udskiftning. Evt. er startrelæet ved at opgive tjeneste.

At radioen kræver kode hver gang, den skal tændes, er meget normalt for enheder, der er tyverisikret på den måde.

Jeg ved ikke, om du kan slå koden fra som jeg kan på min billige Sony.
Index
124888: sv: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (08-07-2012 20:17:48) (svar på 124875)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Jeg tror dit batteri er ved at være dødt, så det ikke holder minimum 12 volt...

En Becker beder KUN om koden, når/hvis den har mistet batterispændingen (permanent 12 volt)

1270
Paw
Index
127267: sv: Uoriginal radio i Defender årgang 2000 (17-10-2012 18:23:13) (svar på 124824)
Nikolaj Lyngfeldt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.23.233.217)
Bare en update hvis andre skulle have brug for informationen.

Det viste sig, at der var flere problemer. Solenoide var slidt i bund, så den skiftede jeg (se evt. mit andet indlæg om det). Nu kunne vognen starte, men Becker'en haltede stadig. Efter en del argumentation overfor sælger, lykkedes det at overbevise ham om at den var defekt. Han kunne konstatere, at strømforsyningen var defekt og jeg fik en ny enhed. Nu virker alt! Hurra.

Batteriet var ikke problemet.

Så skal jeg bare tilslutte speedometeret til navigationen...