tilbage

Land Rover Forum  

Index
127883: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 21:14:46)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 212.242.251.113)
Endnu en af de her "To-Do" ting, der også liiige skal laves. Serie 3 ex mill 24 volt dieselpumpe drypper (alt for meget efter min smag). Har set, at man kan købe en NY "Fuel Pump" hos Paddocks for knap 13 pund, men vil den virke? Mener bare, min bil er 24 volt, og Paddocks har vel kun 12V udstyr, eller har det ingen betydening netop med brændstofpumpen?

http://www.paddockspares.com/563146-fuel-pump-s3-no-bowl-diesel.html

Alternativt, at tætne den og genanvende for en smule færre penge med et repair kit

http://www.paddockspares.com/aeu2760g-fuel-pump-repair-kit-4cyl-petrol-and-diesel.html

eller skal jeg over i noget HELT andet - har prøvet at finde ud af, præcis hvilket reservedelsnummer min brændstofpumpe har i manualen fra HMAK, men fandt ikke lige svaret - så igen, nu ringer jeg til en ven, kære forum, uret tikker, jeg afspadserer hele næste uge, og der skal bestilles reservedele :-)

Bedste hilsner
Lars, Bornholm
Index
127884: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 21:39:29) (svar på 127883)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Vi taler om fødepumpen på bagerst siden af motoren??

Køb den nye til 130,- kr rigtigt set. :)

Og den passer til alle seriebiler.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
127885: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 21:43:58) (svar på 127883)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Kan lige tilføje at den pumpe du linker til er mekanisk, så elektrisk spændning er ikke relevant

Fås her også i original udførelse
http://www.lrseries.com/shop/product/listing/1355/563146-DIESEL-LIFT-PUMP.html?search=563146&page=1

Mvh Niels
Index
127887: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 22:29:59) (svar på 127883)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Køb et rep kit af bedste kvalitet. Har du checket at ind og udgangs slangerne er ordentligt spændte og at de ikke har revner?
De kan godt ryste sig løse med tiden! Hvad siger motorolien, er der røget en masse diesel i den?
Index
127891: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 23:42:29) (svar på 127887)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 212.242.251.113)
Hej Kenneth, Niels og Ole, tak for altid gode input - mht volt, så var det også min overbevisning, at den var mekanisk, altså uden strøm, ville bare godt sikre mig, at den kan fungere - ex milibilerne har jo en eller anden tendens til at alle vore stumper bare ikke er dem, der kan købes i normalbutikkerne!!

Niels - jeg synes måske ikke, at den ti-dobbelte pris er særligt indbydende, omend man jo måske får, hvad man betaler for, men tak for linket - britparten er så stadig væsentlig dyrere end hos Paddocks, til gengæld var samme shop, som du linker til billigere med andre originale stumper, da jeg lavede bremser, så man skal ikke tage alt for givet -

Men som Ole skriver, et godt rep-sæt kan være vejen, men som I måske kan forstå, når jeg overhovedet spørger, så har jeg aldrig haft fingrene i den del af bilen før, så min tanke er også, at jeg måske relativt lettere kan skifte hele pumpen, gemme stumpen, og så renovere den på et senere tidspunkt (indendørs i varmen) :-)

Har tjekket slangerne, synes ikke de virker løse/revnede i det, det virker mere som en pakning, der har givet efter for tidens tand, men så igen, der er en hel del diesel ud over, så jeg må hellere liste et af fruens gamle klude ud og tørre den lidt af, inden jeg analyserer videre. Diesel i olien, hmmm... tak for tippet, jeg tjekker - har lige været hele undervognen igennem for olier, men ikke motorblokken. Bliver den grødet/grå på pinden, eller bliver den bare tynd og løbende??

Synes egentlig det største problem er, at dieselen har ædt gummimanchetten ved kardanakslen, så der må jeg finde den ekstra, jeg købte hjem på et tidspunkt
Index
127898: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 10:12:58) (svar på 127891)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Her er et originalt rep kit: http://www.lrseries.com/shop/product/listing/31486/AEU2760G-OVERHAUL-KIT.html

Kan kun være bedre end en ny uoriginal pumpe....
Det er nemt at skifte membranen og ventilerne i pumpen...
Den skal jo af alligevel og renoveringen tager ikke mange minutter.
http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Land_Rover_Series_III_Part_4.pdf

Hvis membranen er utæt KAN der løbe diesel ind i blokken. Oliestanden skal ikke være over hvad den plejer at være og olien må ikke lugte af diesel.
Hvis du vælger at renovere den gamle så se om membranen er revnet og skift så motorolien for en sikkerheds skyld.
Index
127894: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 09:03:51) (svar på 127887)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Jeg havde engang samme problem med min benzin-pumpe. Der ringede jeg til Benedikte hos Williams og spurgte efter et rep.kit. Hun svarede at den kvalitet hun kunne skaffe simpelthen var for ringe til at hun ville være bekendt at sælge det. Så jeg fik en helt ny pumpe. Hvor længe den så holder er spørgsmålet. Tror pumpen er 4 år gammel og jeg har lige skiftet pakningen mellem pumpe og blok i håbet om at det er der den lækker motorolie og ikke fra selve pumpen. Men nu får vi se.

Som jeg læste i en blog i Land Rover Monthly:"´Buy cheap and buy twice!"
Men selvfølgelig til den prisforskel kan man jo nå at købe nogen stykker af den billige og de holder´da som regel for en tid.

Mvh Niels
Index
127896: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 10:08:09) (svar på 127894)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.130.184)
Hej Lars hvis du kender een på kasernen, så hær dog om een af de gamle mekkere ikke har et fif, det har hjulpet mig et par gange at høre dem ad.
mvh jens
Index
127902: sv: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 14:34:35) (svar på 127896)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 212.242.251.113)
Hej Ole, Niels og jens, det sidste først, ja jeg kender en del af de gamle mekkere på Almegaard, har selv været der i knap 9 år i tidernes morgen, og har den vej rundt også fået lidt gode kommentarer (og aflagt dims) med på vejen - vi har også gode folk i klubben, der ved nærmest alt, eller ihvertfald det meste, som ikke taler så meget, men som gerne skruer med på delene. Men man vil jo også gerne selv... ellers dør viden ud, så tanken er, at jeg skifter pakninger, måske køber en af de billige som reserve, hvis nu og såfremt... den må jeg lige lure på, indtil jeg får bestilt, har alligvel lidt stumper, der skal skiftes af andre pakninger m.m. Senest fandt jeg ud af, at udlufterskruen på min nederste beholder foran forreste tank er mør, så jeg kan ikke tappe vand fra den. Tænkte på at finde sådan en et eller andet sted, skal bare finde ud af, hvad den hedder :-))

Ihvertfald, det link Niels du har til LRparts er fint nok, men det er præcis samme vare hos Paddocks, genuine LR, så intet problem der. Vil jo allerhelst skifte så meget som muligt af de dele, der får det hele til at virke med den ægte vare, men igen, Monthy Python var IKKE tosset, den med at kunne købe 10 for det samme som en, kan immervæk godt ende med en længere levetid samlet end for én original :-)

Tusinde tak for hjælp og input :-))

Iøvrigt, spændingsmodstanden bag tankmåleren, hvor finder jeg sådan en henne??

Lars :-))
Index
127903: sv: sv: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 15:23:58) (svar på 127902)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Lars - lige for at rette en misforståelse, LRSeries og LRParts er absolut ikke det samme.
LRParts ligger i Jylland og er ca. 2/3 dyrere end LRSeries i Britanien.

Hos LRSeries ( i Britaninen) kan man i øvrigt selv vælge om man vil have de gode dyre varer eller de billige skodvarer, der er 2 priser på samme varer når man søger på stumperne.

Men det viste du nok i forvejen. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
127904: sv: sv: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 16:38:40) (svar på 127902)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.237)
Hvis man synes at bare er for fedt at ligge og skrue hele tiden så er det super med billige efterligninger af originale dele...
Jeg ER holdt op med at købe billige sliddele!
Og så er det skutte fordi jeg får for meget i løn, jeg gider bare ikke rode mere end højst nødvendigt med de gamle utidige bæster:-)
Et originalt rep kit vil nok holde bilens levetid ud !?
Andre knap så vigtige dele kan sagtens købes som kopier.
De nylon skruer har det med at knække hvis de ikke løsnes af og til.. Køb en ny. Måske hedder den noget i retningen af sedimenter bowl drain tap screw eller noget i den retning.
Index
127906: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 17:59:16) (svar på 127904)
Lars, ikke logget ind i farten.... (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
hahaha, jaja, jeg HAR forstået budskabet, jeg holder mig til plan C - indkøb af originale pakninger (det ville jeg også i plan a og b) og så undlader jeg helt at ofre mønt på den billige pumpe, når ret skal være ret, den skal alligevel afmonteres for at montere en billig, så kan jeg lige så godt ofre en halv time mere på at pakke... måske jeg også skulle skifte slangerne samtidig, de virker ret hårde i det, og når frosten kommer, så har jeg sikkert lidt ballade igen :-))

TUSINDE tak for jeres indlæg, og ja, de der LRseries og Parts, jovist, jeg har gennemskuet, at der er forskellige udbydere med stort set identiske navne, og jeg har intet imod at handle DK, hvis den samlede sum matcher - det gør den så ikke lige i dette tilfælde, hvor jeg også har brug for lidt andre skift og smid væk dele - og nej Ole, jeg har heller ikke lyst til at bruge mere tid på at skrue end på at køre, så du har så ret :-)) måske også med din sedimenter flow screw .... hahaha

Bedste hilsner
Lars, Bornholm

Index
127908: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 20:33:35) (svar på 127906)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Lad ENDELIG slangerne sidde og pas godt på de ikke revner.. De ER hårde!!
Det er ubærligt besværligt at skifte dem!
6 strenge, umulige at komme til og snaskede ind i snask + en fuel tap over m retur tab over....
Det vil tage flere dage at ordne det!!
Index
127915: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (07-11-2012 21:51:54) (svar på 127908)
Lars, RIGTIG glad for Ole og hans visdom (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
TAK Ole, mit log-in siger vist det hele ;-D