tilbage

Land Rover Forum  

Index
128048: Hvorfor nu det? (12-11-2012 08:31:00)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Når jeg handler stumper til bilerne ;-)) på Ebay, så støder jeg ofte på, at sælgerne ikke vil sende til Danmark.
Er der nogen, som har kendskab til hvorfor det nu er sådan?
Er det særligt besværligt at sende til DK?, Kan det være sælgers evt. dårlige erfaringer ? Eller er det bare tilfældigt?
Mvh.
Martin
Index
128049: sv: Hvorfor nu det? (12-11-2012 08:40:45) (svar på 128048)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Det står nogen gange i annoncerne, men hvis man kontakter sælger personlig via mail, så plejer der i de fleste tilfælde ikke at være nogen problemer.

Ka'ske fordi de tror vi er uden for EU, ligesom Norge, Britter f.eks. er ikke farlig oplyst om hvad der foregår uden deres afsides ø. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
128052: sv: Hvorfor nu det? (12-11-2012 08:54:11) (svar på 128048)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Mange englændere på eBay har en naturlig sund skepsis mod "foreingers" Især er de bange for at blive fuppet af syd og østeuropæere. Derfor vælger de "UK only" når de skal vælge områder de vil sende til. Danmark har dog gennerelt et godt ry i England, så hvis man kontakter sælger høfligt med et "please" og et "kind regards" så kommer man langt. De fleste englændere sætter pris på høflighed, også dem der måske ikke selv udviser det så voldsomt. :)

Jeg har i hvert fald modtaget mange stumper fra England på den måde. Bla en spritnyt Dixon-Bates NATO klo, syncromesh ringe til mit Fairy overdrive, bremsetromler til min Sankey og meget andet godt. Så bare klø på. Og skulle der være en der siger nej, så kommer dimsen nok til salg hos en anden senere.

Mvh Niels
Index
128053: sv: Hvorfor nu det? (12-11-2012 09:17:48) (svar på 128048)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.168.30)
Den løber jeg også tit ind i, men som de andre skriver så kontakt sælgeren. Her har vi så det dobbelte problem at vi iflg. USA bor på en NATO-base, hvilket vi rent faktisk ikke gør, men vi har en til nabo, så der er mange der ikke vil sende til adressen.

Der er så en del firmaer der benytter eBay i USA, som bare ikke vil sende oversøisk og her kan man benytte en af de "dropbox" services der giver en dækadresse i USA om man så må sige. Så sørger kurerfirmaet for at om-adressere ens vare og lave tolddokumenter osv for et lille gebyr. Denne metode er ofte også lidt billigere i fragt fordi kureren har gode fragtaftaler og mange sender fragtfrit internt i USA.

Hilsen
Jens
Index
128058: sv: Hvorfor nu det? (12-11-2012 10:15:16) (svar på 128048)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.16)
Hej MArtin.

Den har jeg stødt på mange gange. Nogen fordi de ikke vil sende udenfor UK, Nogen fordi de har nogle specielle billige takster indenfor UK, nogen fordi at delene er i en størrelse så det er kurer eller fragtmand og det er yderst sjældent at de kan få nogle ordentlige priser.
Dernæst nogen fordi de er dovne.

Et eksempel:

1. eks.: En bagbulkhead til en HCPU, pris: 225 pund, transport: 250 pund.
2. eks.: En bagbulkhead til en HCPU, pris: 75 pund, transport: 0 pund/kr.

Eksempel 2 er lidt snyd, min søster bor derovre og bulkhead stod 16 miles væk, så de bød, betalte, afhentede, og bragte den til mig. Leveringstiden var godtnok 1,5 måned men det kunne jeg godt leve med med den besparelse.

Men hvis køber er i England er handlen meget hurtigere overstået.

Claus
Index
128077: sv: Hvorfor nu det? (12-11-2012 21:52:40) (svar på 128048)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Jeg har selv solgt via ebay.co.uk og ebay.de nogle gange.

Brugerfladen for sælgere er underlig lige netop på det område hvor man fastlægger hvilke lande man vil og ikke vil sælge til.

Det er lavet på en måde så det er let at vælge i store men u-homogene klumper såsom eget land/EU/hele verden, men bøvlet at vælge f.eks. kun de vesteuropæiske lande.

Jeg formoder rigtigt mange sælgere derfor vælger den nemme løsning, vel vidende at de så udelukker en række, specielt mindre lande, de ellers godt ville sælge til.

Prøv at skrive en besked til pågældende sælger og spørg om vedkommende vil sælge til DK. Det har meget ofte virket for mig.