tilbage

Land Rover Forum  

Index
128308: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (23-11-2012 20:18:06)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Det er nok ikke gået nogens næse forbi at der har været et fladjerns Land Rover seriebilsforum på sidelinjen i 4-5 år efterhånden.

Det er for os der ikke kan få nok af Land Rovere med bladfjedre.

Det såkaldte seriebilsforum har ligget på en gratis server uden vedligehold og nu er det "brugt helt op".

MEN der er så'men startet en helt magen til kopi igen.
Desværre kæmper de friske unge mennesker med at få al den viden og information med over til det nye forum, mon ikke det lykkedes på et tidspunkt.

Så hvis du, ud over dette fantastiske forum, ikke kan leve uden et forum for Land Rovere med bladfjedrer så kig på linket:
http://serielandrover.dk//index.php

((Og hvis der skulle være nogen der bliver lidt "sippet" og tænker hvad skal vi nu med det, så er det første punkt i dette forums retningslinier et godt sted at begynde. ;) (blinker smiler) ))

Mvh
Kenneth Poulsen - hårdt angrebet af Engelsk Syge.
Index
128309: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (23-11-2012 20:41:05) (svar på 128308)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Hej Kenneth
Jeg er jo også af den overbevisning, at bladfjedrene må have deres eget særlige forum. Og så har det jo også den kvalitet, at det er klubuafhængigt.
Alle andre vil garanteret kede sig ihjel, med vores noget indforståede snik snak ;-))
Men jeg har lige et forståelsesspørgsmål.
Er dette forum DET nye, eller er der andre fora i spil.
Grunden til jeg spørger, er jo at mange af os gik i panik da det gamle forum"døde" og forsøgte at lave noget nyt.
Mvh.
Martin
Index
128310: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (23-11-2012 20:46:47) (svar på 128309)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Det skulle være det fladjernsforum der skulle bestå.
Det er en hård kerne af begavede unge mennesker fra Odense og Kina! der har tøjlerne.
Betingelser og modering er samme velkendte effektive stil. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
128311: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (23-11-2012 20:51:56) (svar på 128310)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Fint, jeg skriver mig på og anbefaler d´herrer
Mvh.
Martin
Index
128318: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 14:33:00) (svar på 128311)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Jeg forstår ikke helt hvorfor diskussioner om bladfjerder biler ikke kan foregå her.

Vi er jo blevet ejer af en bladfjedret bil, men det gør ikke at jeg ikke bruger dette forum længere.

Jeg må dog indrømme at jeg også læser 101 klubbens forum, da det er begrænset med viden om denne model her i landet.


MVH Asger
Index
128319: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 14:46:59) (svar på 128318)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Det er heller ikke ment som enten eller.
Blot et tilbud til dem der gerne vil fokusere på bladfjeder.
Desuden virker det som om, at man få svar på sine spørgsmål derinde, noget nemmer, hurtiger og beder end her.
Oftes kommer der alt muligt mærkeligt herinde om folk der TROR det VIST nok er sådan og således.

Og mht. 101", så er man nød til at bruge 101" forumet, ingen andre kan hamle op med den viden på de biler.
For hulan jeg savner min 101".

Henrik.
Index
128322: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 15:44:33) (svar på 128319)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Det er sammenligneligt med at have en veteranafdelingen her i klubben.
Der har man jo også udskilt en del af klubben.

Når man kigger på andre, f.eks. tyske, svenske, norske Land Roverklub foraer, så er de opdelt i de forskellige biltyper, Defender, Range Rover Freelander, seriebiler osv. det er det ikke her, så der har måske været et behov for at samle interessen for seriebiler lidt.
Også set i lyset af succesen med veteranafdelingens arrangement i september.

Som jeg plejer at sige: det er for os der ikke kan få nok Land Rovere med bladfjedrer. ;)
Og det ene udelukker da absolut ikke det andet.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
128326: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 16:25:23) (svar på 128322)
Hans-Aage Larsen #5477, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.176.171.45)
Hej
forskellen på det "gamle serieforum ( som var enormt godt ) og dlrks forum er at man ved diverse forespørgsler i serieforum, fik nogen gode relevante svar- oprettet og administreret af Steen Grøntved- rigtigt godt gået og jeg beklager at det ikke eksister mere.
I dlrks forum kan vi ved evt spørgsmål forvente en del userisøse svar af " bedre viderende mennesker " som af en eller anden årsag skal gøre sig kloge på noget de ikke ved noget om. Samtidig, såfremt der fremkommer et "lovmæssigt" spørgsmål, er der helt sikkert der fremkommer svar der ikke har relation til det stillede spørgsmål, men nogle medlemmer følger sig ophøjdede til politimestere.
Som landroverkører er det også en fordel at være medlem af dlrk, selvom de er begrænsede- der findes rigtig mange " vise" mænd i denne klub, som ikke ved hvad de taler om
velig hilsen
Hans-Aage
Index
128331: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 17:35:26) (svar på 128326)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Land-Rover klubbens forum kan da sagtens bruges til at tale om seriebiler. Der er bare et lille "aber dabei".
1. Ikke alle L-R ejere er medlem af DL-RK og kan derfor ikke udnytte klubbens hjemmeside fuldt ud. Serieforum, er for alle, der bliver ikke skelet til det ene eller andet tilhørsforhold.
2. Der er en væsentlig strammere styring af tonen på serieforum. Jeg synes personligt, at det er behageligt ikke at skulle gennem evindelige trakasserier og personlige fejder, når man lukker op. Det har vi i høj grad været plaget af her.
3. Serieforum indeholder mange flere muligheder for køb/salg, snik snak, teknisk bistand, almindelig vidensdeling, "har du hørt" osv. osv.

Jeg ser det ikke som enten eller, men som både og. Serieforum er jo yderst begrænset mht. arrangementer, det er primært "Det klanske frikadelletræf" der er hovedaktiviteten og som trækker mange til.
Endelig, er Serieforum bindeled til andre mere veletablerede seriefraktioner i Europa. Her bliver der annonceret træf forskellige steder i Europa, hvor det er samme ånd der er den fremherskende. Og her er Danskerne særdeles velanskrevne, på grund af vores autentiske interesse.
Index
128330: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 17:32:16) (svar på 128318)
Ulrik Christensen #8780, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.156.246)
Serie forumet skal ikke ses som en "konkurrent" til dlrks forum - men et tilskud - og helt ærligt, så er dlrks forum virkelig ringe. Altså teknisk og ikke indholdsmæssigt.

Forstil at skulle finde en tråd med en renovering fordi du lige skulle se hvordan en vis ting var gjort, og a tråden var 1 år gammel.... Det tager et godt stykke tid at finde den, hvis man overhovedet kan...

Jeg ved at der har været flere forslag til et bedre men det virker bare som om at tingene ikke rigtigt kommer længere end til forslag.

Jeg kunne forstille mig at hvis dlrks forum blev opdateret teknisk så ville flere også begynde at skrive her... Og serie forumet ville måske dø lidt ud (det er dog ikke sikkert da serieforum, er klub uafhængigt)


Index
128332: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 17:43:19) (svar på 128330)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.158)
Mange gode idéer og forslag, men ingen frivillige, der vil give sig i lag med at gennemføre dem...
Index
128335: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 18:01:02) (svar på 128332)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Ulrik beskriver det egentlig meget godt.
Jeg er enig i, at Serieforum, i øjeblikket er det mest oplysende og velorganiserede forum omkring seriebilerne.
Og mht. frivillige, så tror jeg de findes. Men skoven kan jo blive væk i mængden af træer ;-)).
Og som Asger siger, så er det jo et spørgsmål om en beslutning, om hvad vi vil med vores hjemmeside. Så længe den ikke er taget og de udførende ikke får klar besked, så sker der jo heller ikke noget.
Mvh.
Martin
Index
128338: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 18:46:38) (svar på 128332)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Og lige præcis det, passer ikke Pause.
Der er flere bla. dem bag det serie forum der har tilbudt at opdatere DLRK forumet til noget beder end det vi har nu.
De er i bedste fald blevet ignoret.

Det nye serie forum var sådan jeg gerne så dette forum fungere, men der er mange der mener at det vi har nu er godt, så er det jo så det.

Men det passer ikke at der ikke har været tilbudt hjælp.

Henrik.
Index
128337: sv: sv: sv: sv: sv: sv: For interesserede i bladfjeder Land Rovere (24-11-2012 18:11:20) (svar på 128330)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Nu nævnes Veteranafdelingen så lad mig lige præcisere. Veteranafdelingen er ikke en udskilt del af klubben, det er en intigreret del af klubben. Det er hele meningen med veteranafdlingen.

Serielandrover.dk er en videreførelse af Steen Grøntveds selvstændige serieforum. Det er for alle seriebiler og altså ikke udelukkende veteraner. Som sådan har serielandrover.dk ikke noget at gøre med DLRK at gøre ud over at en stor del af brugerne også er medlem a DLRK, herunder mig selv.

Serielandrover.dk er ikke en konkurrent til DLRK, ikke engang dette forum, der fungerer lige godt om der er et serieforum eller ej, og man kan sagtens tage del begge steder

Egentlig synes jeg heller ikke om diskussionen om hvorvidt det ene forum er bedre end det andet. De er gode på hver sin måde og komplimenterer hinanden fint.

Hilsen Niels Lysebjerg