tilbage

Land Rover Forum  

Index
128671: Start problemer (05-12-2012 11:58:18)
Simon Christensen #8735, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 79.174.152.132)
Hej jeg har en 200 tdi disco i min defender 90"
Den har drillet mig længe med at den ikke starter serlig godt og når den så starter er røgen meget blålig. Nu hvor det er begyndt at fryse er den meget svær at få i gang jeg har prøvet at forvarme men syns ikke at dette giver nogle ændringer.
Har overvejdet om det kan værre disselpumpen der står forkert!

Hilsen Simon
Index
128672: sv: Start problemer (05-12-2012 12:06:32) (svar på 128671)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.176.66.100)
Virker dine gløderør ??

1270
Paw
Index
128674: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 12:20:47) (svar på 128672)
Simon Christensen #8735, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 79.174.152.132)
Den Havde også lidt problemer før det blev koldt. den meget blå røge når man start har den altid haft.
Index
128680: sv: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 14:40:56) (svar på 128674)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Et kendt problem med 200/300 motorerne er at de kan stå en tand forkert på tandremmen og derfor mister en del af pusten, de kører godt nok, men har svært ved at starte og ryger mere end normalt.

Det problem bliver så større når det er koldt.

Mvh
Kenneth Poulsen

Index
128683: sv: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 14:55:11) (svar på 128674)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.163.32)
Bruger den olie? - blå røg kunne tyde på det! - MÅSKE kan det være dyserne, der trænger til en gang renovering? Check dog også gløderør, ikke at det i sig selv skulle have noget med blå røg at gøre, men ved god forvarmning minimeres den blå røg ved opstart...

Det kunne nok være en god ide med en kompressionstest - motoren kører jo i sin anden bil, så den har nok kørt en del km...

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Index
128691: sv: sv: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 16:33:40) (svar på 128683)
Simon Christensen #8735, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.56.207.223)
Dyseren er fra siste år men dog en anden 200tdi da jeg trod det kunne være problemet og motoren har kun gåde lig omkrig 180.00 km.
og gløderørene kan jeg måle 7 ohm på det ved ikke hvad jeg burde kunne måle hend over dem. men har også bestilt et par ny.

Hilsen Simon
Index
128684: sv: Start problemer (05-12-2012 15:35:02) (svar på 128671)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Hvad mener du med at du har prøvet at forvarme?? Det lyder for mig som at det ikke er noget du plejer??
Er der tidsstyret relæ på eller er det "manuelt" forvarmning med nøglen?
Hvis det er den sidste så forvarm 20sec og se om ikke det bliver bedre..
Ellers få målt rørene og ledningerne igennem..
Er alt dette ok må du jo gå lidt videre med timing osv.
Jeg havde en del blå røg på min 2.25 Lightweight da jeg skiftede pumpe men med lidt justering af timing forsvandt røgen!
200Tdi plejer at give et fint sort PUFF når den starter og så er det ovre!!
Index
128688: sv: Start problemer (05-12-2012 15:55:09) (svar på 128671)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hvis der er meget blå røg, er det olie - måske er det så som så med kompressionen og er der ikke meget tilbage af den, så er den svær at vække når det er koldt, når du får den trukket igang så prøv at tage oliepåfyldningsproppen af og mærk hvor meget den blæser den vej op.

Mvh Per
Index
128693: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 16:56:26) (svar på 128688)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.24)
Blålig røg plejer at være olie: det kan du lugte... og se på olieforbruget, max. 1 - 2 l pr 1.000 l diesel.
Nye stempelringe kan gøre underværker.
Hvis den ikke står 100% korrekt i tændingen, er røgen mere hvid = for mager blanding og forringet trækkraft samt en hård motorgang.
180.000 km = motoren skal hovedrep. hvis den har kørt mange små ture uden at blive gennemvarm eller har kørt megen tomgang.
Nye dysespidser, nye ringe og gløderør samt en tændingsjustering/kontrol er nok løsningen på maskinens problem.
Når maskinen så er åbnet, kan man se, om den trænger til nye lejer og stempler.
Index
128694: sv: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 17:48:52) (svar på 128693)
Simon Christensen #8735, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.56.207.223)
Jeg har ikke redigt noget olie forbrug og røgen er hvid med et meget blåligt skær

Hilsen Simon
Index
128695: sv: sv: sv: sv: Start problemer (05-12-2012 18:29:44) (svar på 128694)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.6)
Så hælder jeg til KPs vurdering, at tandremmen er hoppet en tand. Nyt kit på!
Index
128700: sv: sv: sv: sv: sv: Start problemer (06-12-2012 00:01:09) (svar på 128695)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.223.55)
Blå olierøg kan skyldes def. turbo. Aftag indsugningsslangen der kommer fra luftfilteret og mærk med en finger om der er slør i rotoren i turboen. Sejler det med olie i bunden af turboen er lejet def. og skal skiftes. Der må gerne være en anelse frigang. Men ellers lyder det som forvarmer-anordning er def.