tilbage

Land Rover Forum  

Index
128776: def. V8 Kold/ Varm Stater driller. (08-12-2012 16:21:17)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.58.222.145)
Hey.
Oplever pt at min starter "hakker" i det når jeg starter motoren varm. Dvs efter 10-15 min.
Det skal sioges at den starter fint kold. Der griber den med det samme. Men når motoren er varm reagere den ligesom hvis der ikke er helt nok strøm til at trække den rundt.
Nogen der har erfaring med den ? Det er en Def. 3.5 L. V8 fra 1991.
Pft.
Index
128781: sv: def. V8 Kold/ Varm Stater driller. (08-12-2012 20:56:00) (svar på 128776)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Formentlig er starteren ved at være brugt op.

En adskillelse med rengøring og opsmøring kan til tider gøre underværker og levetidsforlænge.

Men begynd med at kontrollere alle kabelforbindelser - specielt stelforbindelserne fra motor til batteri/rammen.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
128866: sv: def. V8 Kold/ Varm Stater driller. (12-12-2012 09:59:27) (svar på 128776)
Christian Rasmussen #8011, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.163.248.12)
Hej Henrik
Det er nærmest "normalt" på en defender V8. Jeg kører selv i en 90"V8'er fra 85 og den opfører sig ganske som du forklarer. Er den kold starter den fint, stopper man så motoren og venter 5min så hakker den gevaldigt i det.
jeg har ikke biblioteket med mig men jeg er ret sikker på at det ligefrem er beskrevet i Owners manual. Løsningen er at give fuld choker og træde gas'en i bund lige når du starter igen. Så vidt jeg har kunne finde ud af er det fordi benzinen fordamper og nærmest drukner motoren.

V8 hilsen
Christian

Index
129029: sv: sv: def. V8 Kold/ Varm Stater driller. (16-12-2012 13:29:44) (svar på 128866)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.58.222.145)
Det er nu kun starter-motoren. den der trækker møllen i gang. Og da det er varme-problemer, har jeg gået alle bolte osv efter. Selve motoren starter fint efter udskift af hele tændingsenheden.