tilbage

Land Rover Forum  

Index
128934: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 08:56:26)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.163.26.114)
Hej

Pakdåsen i det bageste differentiale er nu gået to gange inden for 200 km. Jeg har mistanke til at det er vinklen på akslen mellem gearkassen og differentialet der er noget galt med. (se billede)

Er jeg galt på den?? og hvis ikke hvordan gør man noget ved det? Det er jo endestoppet på støddæmperene der giver vinklen.

mvh Bjarne
Index
128935: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 09:06:39) (svar på 128934)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Hej

Du er sikker på at du har monteret rigtigt? Har selv bøvlet med det. Er lejet spændt korrekt sammen? Er der slidt grater i flangen?

Mvh Niels
Index
128939: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 09:59:05) (svar på 128935)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.163.26.114)
Hej Niels Erik

Den med grater er det ikke. Du har selvfølgelig ret i at hvis lejet ligger og danser rundt så bliver pakdåsen ikke så gammel.Men hvorfor skulle det lige pludeseligt blive forkert? der sidder et jo et afstandsstykke(ring)som skal holde lejet på plads.

Men den gamle pakdåse og de to nye er alle gået efter jeg skiftede støddæmpere. Sidder din aksel ikke mere vandret?

Bjarne
Index
128937: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 09:47:33) (svar på 128934)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Har du checket at der ikke er slidt et spor i akslen/flangen der hvor pakdåsen sidder?
Hvis der er der kan du være heldig at kunne flytte pakdåsen lidt ud, ellers skal akslen/flangen skiftes til noget der ikke er slidt spor i.

MVH Jakob E S
Index
129014: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. /SPEEDI-SLEEVE (15-12-2012 17:35:57) (svar på 128937)
Johnny Abrahamsen #0852, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.165.85)
Hvis der er slidt spor og man ikke kan flytte pakdåsen,laver SKF noget de kalder SPEEDI-SLEEVE (se Google)som jeg har brugt flere gange med rigtig godt resultat.Utrolig glat løbe flade.Den originale løbeflade måles med hundrede dele mm og så af sted til den lokale SKF pusher der kan bestille ud fra målet.Britparts flanger har overflade som en pløje mark,men med en speedisleev på er prisen mindre end den originale lr flange.Sidst jeg købte mener jeg prisen var under 150kr for speedien
VH Johnny
Index
129050: sv: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. /SPEEDI-SLEEVE (17-12-2012 12:00:26) (svar på 129014)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Hej Johnny.

Det lyder godt nok smart det der speedi sleeve. Det kan da godt være det kan hjælpe ældre Land Rovere med at holde lidt mere tæt.

Så magler vi bare et lignende produkt der kan bruges på slidte "kromkugler" på styrbolt husene:-)

MVH Jakob E S



Index
128938: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 09:50:21) (svar på 128934)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Er det en 88" med 109" fjedre??
Var der som Niels spørger slitage i diff enden?
Har du købt GOD kvalitet pakdåse?
Index
128940: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 10:03:07) (svar på 128938)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Hej Bjarne
Vinklen på din kardan, har ikke indflydelse på, om pakdåsen bliver utæt. Flangen er spændt fast på spidshjulsakslen og har derfor altid samme position.
Men hvis spidshjulslejerne er slidt op, så kommer der slør i akslen og den æder pakdåserne på stribe.
Endelig er der, som tidligere beskrevet, den mulighed at slidsporene er blevet for dybe i flangen.
Den sidste mulighed, som ofte bliver overset, er bagakslens udluftning. Sørg for at udluftningen ikke er tilstoppet, rens evt. ventilen. Hvis udluftningen er tilstoppet, så er kardanflangen som regel det første sted at olien begynder at vælte ud af.
Mvh.
Martin
Index
128946: sv: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 10:35:26) (svar på 128940)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.163.26.114)
Hej Martin

For helvede da! Udluftningen^'£@ Den har jeg garanteret klistret ind i maling. begge gange pakdåsen er gået er det sket efter en tur på 50 km.

Og du har sgu da ret i det med vinklen. Og slør tror jeg ikke på. samme pakdåse i 8 år og så går der pludseligt 3 på stribe.

mvh Bjarne
Index
129031: sv: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (16-12-2012 14:22:59) (svar på 128940)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.91)
Hej Martin og alle jer andre,

Udlufteren var fuldstændig stoppet - kunne ikke engang blæse den ren med trykluft.

Tusind tak for hjælpen -sådan en fejl havde jeg aldrig selv fundet!!!

Kanon med sådan et forum.

Bjarne
Index
129049: sv: sv: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (17-12-2012 11:43:38) (svar på 129031)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Hej Bjarne.

Du skal have STOR ROS for at komme tilbage til forum med det der endte med at være løsningen på problemet. Det er især det der gør det til et kanon forum.

MVH Jakob E S
Index
128943: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 10:09:28) (svar på 128938)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.163.26.114)
Hej Ole,

Det er ikke nogle fjedre jeg har monteret, men de er så hårde at hvis jeg kører over en mønt kan man mærke om det var plat eller krone.

mht pakdåsens kvalitet så er det den billige fra Brittpart.

Du mener heller ikke at akslen skal være mere vandret??

Sender vakumpumpen en af dagene.

Bjarne
Index
128953: sv: sv: sv: Land Rover S3 Pakdåse på bageste diff. (14-12-2012 11:34:23) (svar på 128943)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Jeg stemmer også i koret vedr udluftning. Jeg mener at alle Britpart dele der indeholder gummidele sucks bigtime!!
Alle sliddele med gummi feks, slanger, bremse og kobling cylindre, styrekugler, pakninger mm køber jeg originalt eller tættest derpå!