tilbage

Land Rover Forum  

Index
129052: Vand i bagtøj (17-12-2012 12:43:46)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.199.173.155)
Efter Pomerania her i efteråret tjekkede jeg som altid olien i akslerne for vand (grå olie). Der var intet. Her et par måneder efter tjekkede jeg bagakslen og kunne konstatere at der var kommet vand i olien. Er der nogen der har en forklaring på at floder og mudder op over akslerne i Polen ikke giver vand i bagakslen, men at landevejskørsel i DK gør? Det er en Defender 110" med Salisbury aksel med skiver. Der er udluftningsslange monteret på akslen, der ender i en bue oppe under undervognen. mvh Jakob
Index
129053: sv: Vand i bagtøj (17-12-2012 13:25:13) (svar på 129052)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Kan det være kondens alene?
Index
129056: sv: Vand i bagtøj (17-12-2012 14:42:33) (svar på 129052)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
I Polen har der sikkert været konstant overtryk i akselhuset som følge af solid terrænkørsel 24/7. Det er svært at få vandet ind når oliedampene står i kø for at komme ud.

Når du bare ligger og tøffer rundt på de nordsjællandske landeveje eller holder i kø på maskinstien, så er der ikke mange oliedampe i det kolde rør, så kondens og vandsnask fra de snebunker du ikke kan lade være med at køre ind i, giver en fin grå mayonaise i bagtøjet :-)

mlrh Claus
Index
129078: sv: Vand i bagtøj (17-12-2012 23:31:14) (svar på 129052)
Jesper Svendsen #8467, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 188.180.61.234)
Har ladet mig fortælle at man bør lede sin udluftnings slanger helt op i sin evt.monteret snorkel..
Index
129156: sv: Vand i bagtøj (20-12-2012 22:00:34) (svar på 129052)
Kristian Antonsen #8899, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 2.107.144.23)
Vi plejer at skylle differne igennem med ren olie, fordi hvis man bare hiver det gamle af, skruer proppen i og hælder det nye på, kan det grå olie blande sig med det nye olie, og så kan man starte forfra..

Hilsen Kristian Antonsen