tilbage

Land Rover Forum  

129649: Køb: Defender 110 med Iverco motor (07-01-2013 22:03:37)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Hej med jer

I mellem jul og nytår skrev jeg om køb af en defender. Lige nu overvejer jeg, at købe denne/en som denne som bil nr.3 og se om det ikke er en ren succes.

Den er jo gammel i min verden, men mange kritiske dele læser jeg som skiftet.
Vil den kunne løse opgaven omkring trailer og lidt ud i det fri med evt. jeres klub (vores klub :) )

http://www.guloggratis.dk/erhvervsbiler/land-rover/defender/annonce/17780003-land-rover-defender-110?bigimages=1#images
129654: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (07-01-2013 22:35:09) (svar på 129649)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.82.196.220)
Hej det er ikke en Defender men en Land Rover 110" Land Rover begyndte at kalde modellen Defender i 90erne.
Mvh Niels
129655: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (07-01-2013 23:16:23) (svar på 129649)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
hej Henning

tror godt jeg kan sige ja til dine spørgsmål.

er lidt i tvivel om hvor meget den kan / må trække.

med hensyn til klub livet, er det ikke normalt en hindring at der ligger anden motor i dyret.

har set flere med eks. en nissan 3.3 motor i dytten

god fornøjelse.
129656: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (08-01-2013 06:20:39) (svar på 129649)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.68)
Ivecomotoren er blevet lagt i af et tidl. medlem i reg. Sønderjylland. Jeg fulgte projektet og har haft det beskrevet i Oasen.

Da maskinen var ude, blev hele rummet grundigt efterset, repareret, malet og støjdæmpet.

Hvordan rammen har det, kan jeg ikke sige, men jeg ville ikke være betænkelig ved, at købe denne OneTen.
129658: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (08-01-2013 06:48:34) (svar på 129656)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Rammen har det sikkert fint for der står jo at den er galvaniseret

Mvh
Michael
129680: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (08-01-2013 14:42:48) (svar på 129658)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.232.243)
Iveco-motoren er en udemærket motor; var tidligere meget brugt til Land Roverkonvertering i England før 200-300TDI blev tilgængelige som brugt, er dog mindre økonomisk end disse. Husk at se efter om utæt toppakning; er den gået og topstykke skævt, betyder det nyt topstykke. Lyt også efter mis- og klonklyde fra gearkasse, da det formodentlig er LT77er. Da Iveco-motoren formentlig har erstattet en langt svagere motor, skal du være opmærksom på den velkendte 20%regel er overskredet, og om der evt. er papirer på konverteringen. Men jo, kan blive en trofast følgesvend. Har selv nu i mange år brugt "De Lange Modeller" (109"-110") og kan ikke forstå nogle kan klare sig med mindre.
129703: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (08-01-2013 19:46:34) (svar på 129649)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
hmm, der er mulighed for udfordringer om motoren. Jeg må tage en snak med ham, hvordan er prislejet på disse "kopi" og en med original motor? 39.000 nysynet for denne....
129705: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (08-01-2013 20:17:18) (svar på 129703)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.131)
Du går ikke fejl i byen, men du kan jo altid tage et bazarsmil på og give dit bud....
129708: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (08-01-2013 21:28:32) (svar på 129705)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.28.168)
Som jeg læser er det ikke aktuelle bil der er med galva-chassis. Derfor er
det værd at kikke efter rust. Sidevanger torpedo står på- sidevanger bagvæg af hytte står på, længdevanger, hvor stivere til træk er påboltet,
om bagfjedre er på vej op gennem konsoller og så bagvange. Men det er jo ikke en ny bil, så lidt vil der vel altid være til de lange vinteraftener
og værkstedsdage.
129716: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 00:24:15) (svar på 129708)
Per Drage Steffensen #1748, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.191.181.78)
bilen har galvaniseret chassisramme
129741: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 14:25:13) (svar på 129716)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.130.39)
Det fremgår ikke af sælgers oplysning den er med galva-ramme; har du insiderviden Per? En kommentar lyder på galva-ramme, men det er jo ikke ensbetydende.
129742: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 14:28:11) (svar på 129741)
Per Drage Steffensen #1748, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.191.217.239)
det står i sælgers annonce i g&g, og iøvrigt har jeg synet bilen sidst
129743: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 14:30:20) (svar på 129742)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Jeg læste det også i annoncen - og skrev det i tråden længere oppe - men det er vist heller ikke godt nok

Mvh
Michael
129744: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 14:39:47) (svar på 129743)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Uden at der skal gå flueknepperi i det - for det er det vist på vej til, så kørte jeg engang ud for at se en bil. Pisse langt væk... Den var iflg sælger med galvaniseret ramme.. Fedt nok, men da jeg så kom frem var det lige pludselig ladkant-rammen han mente - spasser!!
Jeg kørte hjem igen!
En anden gang besøgte jeg samme sælger ifm en anden bil. Selvom han fortalte vildt om hvor god den var her og der og alle vegne og alle mine flueben blev krydset af, var jeg noget skeptisk da jeg drog ud til ham igen....
Endnu engang blev jeg snydt... Magen til gammel bunke lort skulle man lede længe efter.. SÅ fik han et møgfald af bibelske dimentioner..
Fra deraf blev jeg MEGET mere specifik i mine indledende spørgsmål inden jeg så på biler....

129746: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 15:03:46) (svar på 129744)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.130.39)
Ups jo, det fremgår af beskrivelsen, men som var dækket at "Store billeder" at den er med galva-ramme, hvilket gør den rimelig interessant.
129750: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 15:39:20) (svar på 129746)
Per Drage Steffensen #1748, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.191.217.239)
ja det er da et fint`bæst´
129751: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 15:51:59) (svar på 129750)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.228)
Jeg gransker min hukommelse og mener, Tom fortalte, at rammen var blevet metalliseret. Men senere kan den selvfølgelig været blevet galvaniseret.
129764: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 18:48:58) (svar på 129649)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Har skrevet lidt med sælgeren omkring motoren og godkendelse.

Det eneste han kunne svare var, at den er synet med den, så måtte det være ok....??

Kan godt se, at jeg må have en ekspert med ud, hvis det er denne som jeg vil prøve mig med.
129777: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 21:30:24) (svar på 129764)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.85)
Nu kender jeg ikke dit budget og kropshøjde, men Team Bertelsen har en 110 HC pick up på Den Blå Avis til fornuftige penge. 75k

Så er der en STW/van til 119k - den ser meget fornuftig ud til prisen


Søg på Land Rover 110

Den fra Vissenbjerg er også på DBA: http://www.dba.dk/landrover-110/id-88839217/ prisen passer til bilen. Der skal nok laves rust i torpedoen meget snart.

Mht. motoren: nu har den ligget i maskinrummet i otte år uden at nogen har galet op over det, men er du usikker, så lad være med at købe bilen, da det er ejeren, der holdes ansvarlig for ændringen.

Rent synsmæssigt er det ikke noget problem.

Mange spørgsmål giver mange svar...
129828: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (10-01-2013 19:31:29) (svar på 129777)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Mange svar er godt til de uvidende. Skal nok stoppe nu :)

Har kigget på dem alle og jeg har to budget. Et uden banken og et med banken.
Så det er derfor jeg kigger i begge ender. 150K er nok max, men vil gerne lande på omkring 100K med banken eller 40-50K uden banken.

Min højde er 189 cm i 1998, så nok 187 nu :)
129829: sv: sv: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (10-01-2013 19:47:26) (svar på 129828)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.108)
Fint...

så ville jeg gå efter en bil, hvor sædet og ryglænet kan komme langt nok bagud, altså en STW eller en Adventure.

STW/van har den fordel, at du har fem døre, du kan nemt flytte førersædet længere bagud og den er bedre støjdæmpet end en HT.

En STW kan nemt indrettes med nogle praktiske adskillelser, der kan lette anvendelsen i dagligdagen.

Jeg har måtte fjerne bagvæggen og hæve førersædet 3 cm i min OneTen Hardtop pga manglende benplads.

Adgang til bagagen er lidt mere vanskeligt i en HT.

Spørg endelig igen, hvis du vil vide noget.
129778: sv: sv: Køb: Defender 110 med Iverco motor (09-01-2013 21:32:10) (svar på 129764)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.100.70)
Ikke nødvendigvis ok, selv om synet med nuværende motor; dog er det ikke noget synsfolk går særlig højt op i mere; har selv været til syn flere gange med en "farisæer-motor" uden løftede øjenbryn hos synsfætteren. Andre her i regionen har fået synet 90"ere med 3.9EFIer som erstatning for 3.5l. sugebenziner. Men nok en god ide at medbringe en kyndig ved evt. køb, der er mange og dyre fælder at plumpe ned i hvis overset.