tilbage

Land Rover Forum  

129944: Farlige MB G280'ere (14-01-2013 16:51:14)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Lidt off-topic i forhold til vores kære engelske køretøjer, men ind imellem er det vel tilladt at fryde sig bare en lille bitte smule over andres uheld ... (selv om man som skatteyder er med til at betale :-(
....

http://www.bt.dk/danmark/forsvaret-i-nyt-skandalekoeb-189-nye-biler-er-for-farlige

Mvh
Mikael
129946: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 16:58:30) (svar på 129944)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Meget god undskylding, at bilen er lavet primært til offroad, derfor kan den ikke bremse på landevejen.
Hvad er det nu lige Land Rover er?
Og den bremser da normalvis fint også den 110" model der vejer 4-5ton.

Men forsvaret er da absolut ikke dårlige til at gøre sjove inversteringer.
Ud over de eksembler artiklen lister op, kan jeg da huske den famøse PanserMaskinKanon bygget på en M113 krop.
Epic fail hehe.

Nå, så er det godt der er overarbejde for tiden, så kan vi tjene mere og betale mere i skat.
129947: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 17:01:33) (svar på 129944)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Det er ligesom dengang politiet købte nye Mondeoer, og satte så mange elektriske dimser i dem, at der kom fejl i ABSen ved udrykningskørsel.

I øvrigt sjovt at der i denne historie står at forsvaret har kørt med CDi motorer i 25 år - arhhh vel?
http://www.bt.dk/danmark/ministeren-forbandet-aergerligt

Jeg mener da i øvrigt at det var MB270 CDI jeg blev omskolet til i sin tid.

MVH Jakob E S

129949: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 17:28:02) (svar på 129947)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
De 189 biler, som BT refererer til, en kun ca. 1/5, af de GDér der pt. holder stille ved forsvaret, med bremseproblemer.
Derfor er der blevet indkøbt ca. 90-100 stk.,( så vidt jeg husker) Land-Rovere, til det mest akutte brug.

Hilsen
Martin
129951: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 17:46:17) (svar på 129949)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.135)
Det lyder interessant, Martin!

Hvornår har Forsvaret indkøbt Land Rover igen?

De har så vidt jeg ved, lånt et antal hos hollænderne. Bilerne er tilknyttet Flyvestationen Karup.
129953: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 17:57:00) (svar på 129951)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.80.234)
det er lige før jul der har holdt ca. 25 stk dobbelt cab. 130" tror jeg det var. ved peugeot i varde og esbjerg, de siger det er fordi at de kan aflåse rummet bag sæderne meeen.
129955: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 18:35:38) (svar på 129953)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.253.21)
Uha-uha-uha, så må vi da ikke håbe der bliver krig! Men iøvrigt dårlig undskyldning, da nok 60-80% af kørslen foregår på landevej og i øvrigt giver det den korteste bremselængde i terræn/på løst underlag, når hjulene er blokerede, da dette opbygger en kile foran de bremsene hjul.
Men som salige Poul Reumert engang bemærkede "Det er rart med succes, men de andres fiasko er ikke at foragte" selv om regningen jo havner hos skatteyderne og eller går fra andre steder i Zirkus Mili.
129956: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 18:48:59) (svar på 129955)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Jeg vil tro, det var i oktober-november, jeg hørte om problemerne.
Og jeg mener at have hørt et indkøbt antal på 93. Disse skulle fortrinsvis bruges til "civile" opgaver. Jeg mener, at det var bygningstjenesten der skulle have de første.

Hilsen
Martin
129961: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 20:21:08) (svar på 129956)
Jesper Christensen #8916, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.74.125)
Det er både 110" og 130" dobbelt cab. der er indkøbt. De skal bruges til vagterne og bygnings tjenesten på diverse kaserner, plus lidt andre ting. Blandt andet i Oksbøl, Varde og Boris.Info har jeg fra nabo som arbejder i Oksbøl lejren. Jeg var forbi Forhandleren i Varde, men der stod også Glad på nogle små klistermærker på bilerne, så mon ikke de har en finger med i handlen.

Hilsen Jesper.
129982: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 10:00:58) (svar på 129947)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej Jacob,

Ikke et ondt ord om Mondeo, dengang var jeg hos Ford, anti spin er jo styret af ABSen, og den er ikke bygget til at være slået til konstant, bliver de brugt på den måde skal der jo F1 størrelse skiver og calibre på , de kunne heller ikke starte med varm motor, når de holdt og skulle eftersættet en , som de kalder det, nej for kling og klang havde jo lært at ved varm motor træder man speederen i bund og drejer nøglen, men sådan en "selv tænkende" bil siger til sig selv - 600omdr. fuld gas - jeg lukker lige af for benzinen. ;-)

Så her var fejlen som med så mange andre ting ca 40 cm bag rattet ;-)

Ja sådan er der så meget

mvh Per
129988: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 11:43:13) (svar på 129982)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Det er da i øvrigt meget fedt at de har begrænset tophastigheden til 125km/t når nu biler vejer op til 4½ ton.
Måske det er derfor bremserne lever lidt hårdt? :-)

Fordi Land Rover kunne aldrig finde på at lave en konstruktion, der var lidt underdimensioneret - eller hvad? :-)

MVH Jakob E S
129960: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 20:13:39) (svar på 129944)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Jaja men de er ved at lære det nu efter de udfasede 88 og 109, må de igen krybe til korset, kender hele rumlen efter 20år i trøjen.:o)

http://www.armyvehicles.dk/lr110def.htm

nr.pladen starter med 98. altså en model fra 2008

vh
Peer
129963: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 20:44:54) (svar på 129960)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
... og som der står under specifikationer:

Fuel capacity: 70 liter (15 gallons).
Range: 350 km (218 miles).

Det giver ca. 5 km/l - ringere end min Minor Rover. V8 er altså ikke kun meget sjovere, det er også mere økonomisk!

Mvh
Mikael
129964: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (14-01-2013 20:57:07) (svar på 129963)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.135.167)
At Forsvaret igen styrer ud i et ædelt mærke, kan man da kun hilse velkomment "Thi der er større glæde over en omvendt, end hundrede frelste"
Måske skulle man tildele Forsvaret et fri/æresmedlemsskab af DLRK; der er jo i morgen med mht. forslag til L-Råd. Så kunne det måske lette adgangen til militære øvelsesterræn`er.
129978: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 08:38:38) (svar på 129964)
Stephan s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 109.56.168.165)
Jeg kan huske forkert, men er den range ikke et udtryk for ud-og-hjem distance?
129981: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 10:00:03) (svar på 129978)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Jo det er ud og hjem, og da det er i terræn, så er det da meget godt klaret, med en rekrut bag rattet:-)

MVH jakob
129991: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 13:06:28) (svar på 129981)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Jeg undskylder dybt over for dieselmotoren - jeg er ikke aktiv militærmand og vidste ikke, at 'range' på militær-sprog betyder 'ud-og-hjem'.

Det er forresten sjovt med det danske militær - de skal åbenbart opfinde alting selv. Jeg kan i tråden også læse, at militærets nummerplader i 98.000 og 99.000-serierne omfatter prøveplader. I det civile var disse nummserserier forbeholdt taxa'er og limousiner, men sådan er der jo så meget ...

Mvh
Mikael - tidl. værnepligtig beregner i en middeltung mortérsektion og dermed jævnlig passager på ladet af en Dodge Powerwagon :-(
129994: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 14:28:04) (svar på 129991)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Og så er det jo nogen gange at filmen knækker selv i det civile. Jeg kender 110" hvor nummer pladen starter med 99 - og den er helt privat.

MVH Jakob E S
130004: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 15:46:46) (svar på 129994)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Du har ret, Jakob - de civile 98.000 og 99.000-numre blev også udstedt til busser og andre køretøjer med reduceret eller ingen reg. afgift ...

Mvh
Mikael - heller ikke ufejlbarlig :-)
129983: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 10:01:32) (svar på 129960)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
98 bruges kun på forsvarets prøveplader.
Den her bil kører i Haderselv ved DCM kompagniet, der er pålagt at bruge identisk udstyr som sine søsterkompagnier i udlandet.

MVH jakob E S
129984: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 10:08:51) (svar på 129983)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Jeg ved det Jakob, jeg ved det, sov i timen, men Erik fra Tølløse, sendte mig en behørig mail her til morgen, beklager fejlen :o)

Hej Peer

Det er vist ikk helt rigtig det du skriver ang årgang:

nr.pladen starter med 98. altså en model fra 2008

nummerplade nr + 30000 = årgang , ikk

98000 og 99000 numre er prøveplade numre

Eksembel : http://www.armyvehicles.dk/merc270cdi.htm

Med venlig hilsen

Erik Jørgensen
Tølløsevej 150 , 4340 Tølløse
40267470
Formand
4X4Entusiasterne
Den nye Land Rover Klub
129985: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 10:12:32) (svar på 129983)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Og iøvrigt burde jeg vide bedre, da Enhederne i Haderslev er fra min gamle BTN i Tønder (tidl. 2TGBTN)
:o)
130025: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (15-01-2013 21:53:09) (svar på 129985)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.153)
Men bortset fra alt andet, mødte vi en 130" doublecab med Ifor-Willams canope syd for Kibæk i dag. Den havde Flyvevåbnets nrplade.
130041: sv: sv: sv: sv: sv: Farlige MB G280´ere (16-01-2013 09:35:29) (svar på 130025)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Håber snart at de bliver udbudt til spotpris på forsvarets auktioner:-)

Men gode nyheder er det da.

MVH Jakob E S